اخبار آلتکوین‌ها

برنامه ایلان ماسک برای تغیر اساسی در دوج کوین

سقوط قیمت کریپتو: با فروپاشی بیت کوین و اتریوم، ایلان ماسک از یک طرح ایده آل بزرگ برای تغییرات اساسی دوج کوین نام برد

بیت کوین، اتریوم و اکثر ارزهای دیجیتال اصلی طی هفته گذشته با شروع تغییر در روند بازار رمزنگاری به شدت افت کرده است.

قیمت بیت کوین از آخر هفته گذشته تقریباً 10 درصد کاهش یافته است، این کاهش در حالی اتفاق افتاده است که اوایل این هفته انبوهی از اخبار مثبت برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال ناشی از کنفرانس سالانه اجماع وجود داشته است. اتریوم، دومین ارز رمزنگاری شده پس از بیت کوین، پس از صعود به بالاترین حد در اواسط ماه مه، 50٪ از ارزش خود را از دست داده است.

اکنون، درحالیکه بیت کوین و اتریوم زیان‌های خود را افزایش می‌دهند، ایلان ماسک، یک طرح زبانی را برای مهار گرمای تولید شده ناشی از استخراج دوج کوین را به عنوان “ایده عالی” خوانده است (کمک به پایین آمدن قیمت دوج کوین).

اپلیکیشن Blockfolio بیت کوین و رمزنگاری از طریق توییتر گفت: “یک وان آب گرم که با استخراج دوج کوین گرم می‌شود.” “ایلان ماسک، من اهمیتی نمی‌دهم که چگونه، فقط آن را انجام بده.”

ماسک در پاسخ گفت: “ایده عالی”، تقریباً بلافاصله قیمت دوج کوین را از پایین 28 سنت افزایش داد. ارزش دوج کوین، ارزش ارز دیجیتال مبتنی بر الگوی طنز و رقیب بیت کوین که در اصل به عنوان “شوخی” ایجاد شده بود، امسال افزایش یافته است زیرا سرمایه گذاران توکن‌های این ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند به این امید که رشد ارزش آن ادامه دار باشد.

در حالیکه ممکن است پیشنهاد گرمای تولید شده از ایجاد توکن‌های دوج کوین مهار می‌شود، ساده لوحانه به نظر برسد، در عین حال از موضوعاتی است که در ماه‌های اخیر گریبان جامعه بیت کوین و رمزنگاری را گرفته است.

ماسک با انتقاد از استفاده عظیم انرژی برای استخراج بیت کوین، جلب حمایت تسلا از پرداخت بیت کوین تا زمان حل این مسئله و طرح “شورای استخراج بیت کوین” در آمریکای شمالی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را “امیدوارکننده” دانسته است، و در عین حال باعث ایجاد آشفتگی در بازارهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال شده است.

بر اساس شاخص مصرف برق کمبریج برای استخراج بیت کوین، شبکه بیت کوین در حال حاضر از کل کشور هلند از برق بیشتری استفاده می‌کند که نشان می‌دهد اثر کربنی بیت کوین همراه با قیمت آن در سال جاری افزایش می‌یابد. این انرژی توسط رایانه‌های سراسر دنیا استفاده می‌شود که شبکه بیت کوین را ایمن کرده و تراکنش‌های پردازش شده با توکن‌های بیت کوین تازه ضرب شده پاداش دریافت می‌کنند.

ماسک، که اعلامیه اول آوریل او که از قصد او برای “فرستادن یک دوج کوین واقعی به ماه خبر داده بود”، به عنوان یک شوخی روز اول آوریل قبل از اینکه مشخص شود شرکت موشکی SpaceX قصد انجام چنین کاری را دارد، به طور گسترده‌ دست به دست شد، یکی از بزرگترین عوامل قیمت دوج کوین در ماه‌های اخیر بوده است.

رئیس اجرایی تسلا بارها و بارها دوج کوین و تایید این ارز دیجیتال را در توییتر به اشتراک گذاشته است، که به تبدیل شدن دوج کوین به پنجمین ارز دیجیتال با ارزش پس از بیت کوین، اتریوم،  BNB بایننس و کاردانو کمک کرده است.

در سال 2019، ماسک پس از یک نظرسنجی در توییتر مشتاقانه عنوان افتخاری مدیر عامل دوج کوین را پذیرفت و طی سالهای اخیر بارها ارز دیجیتال مبتنی بر الگوی سگ Shiba Inu را به عنوان توکن دیجیتال “مطلوب” خود نامگذاری کرده است.

علیرغم اینکه ایلان ماسک خودش در فوریه اعلام کرده است تمام اظهارات مربوط به دوج کوین او نباید جدی گرفته شود، به نظر می‌رسد ماسک به طور فزاینده‌ای از دوج کوین به عنوان یک رقیب جدی در حوزه ارزهای رمزنگاری پشتیبانی می‌کند و از توسعه دهندگان می‌خواهد ایده‌های خود را برای ارتقا و بهبود دوج کوین از طریق Reddit و GitHub ارسال کنند.

ماسک اخیراً به یکی از کاربران توییتر که پرسید چرا از دوج کوین بیش از بیت کوین، اتریوم و دیگران پشتیبانی می‌کند، گفت:

دوج کوین سگ و طنز دارد.

ماسک هفته گذشته در پاسخ به ادعای یک سرمایه گذار تاثیرگذار در حوزه ارزهای دیجیتال، اظهار داشت:

من هیچ دوج کوینی نفروخته‌ام و نخواهم فروخت.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا