Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 7 دقیقه

قیمت آیوتا در سال 2023 به کجا می‌رود؟ قیمت آیوتا در سال 2023 چه خواهد شد؟ سرمایه گذاران رمزارزها همیشه این سوال را داشته اند: چه چیزی قیمت آیوتا را حرکت می‌دهد؟

آیوتا یکی از رمزارزهای نسبتاً جدید است. آیوتا حاصل تفکرات سرگئی ایوانچگلو، دیوید سونتسبو، سرگئی پوپوف و دومینیک شینر است. مانند سایر رمزارزهای بزرگ، پایه و اساس آیوتا با هدف ایجاد یک سیستم پرداخت دیجیتال گذاشته شد، اما مشخصه اصلی این سیستم مقیاس پذیری، امنیت، کارایی و هزینه‌های کمتر است. آیوتا همچنین به عنوان کانالی برای انتقال کارآمد داده ها بین سیستم‌ها فعالیت می‌کند.

توکن رمز ارز آیوتا، MIOTA است.

محرک‌های قیمت آیوتا چیست؟

سه عاملی که قیمت آیوتا را تعیین می کنند عبارتند از:

  • شبکه آیوتا
  • بازار رمزارزها
  • افزایش پذیرش

چرا آیوتا ؟

مانند کوین‌های بزرگی همچون بیت کوین که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند که در آن معاملات با کمک ماینرها تأیید می‌شوند، آیوتا مکانیسم منحصر به فرد خود را دارد که نمودار غیرچرخه‌ای مستقیم (DAG) نام دارد و به آن Tangle نیز می‌گویند. در سیستم Tangle، استخراج کنندگان نیازی به پردازش معاملات ندارند. در عوض، یک هماهنگ کننده اصلی کار را انجام می‌دهد. این سیستم به حذف بیشتر هزینه‌های مرتبط با معاملات کمک می‌کند. به همین دلیل است که آیوتا یکی از کمترین هزینه‌های معامله را در بازار رمزارزها دارد.

در حالی که با کاهش بلاکچین به دارایی‌های بیشتری نیاز است، هرچه پلتفرم بزرگتر شود، یک DAG برعکس عمل می‌کند. استفاده از نوآوری آیوتا Tangle سازگاری بالاتری را به وجود می‌آورد و به نظر می‌رسد تراکنش‌های بزرگتر در شبکه سریعتر و به طور قابل توجهی ایمن‌تر عمل می‌کنند.

در حال حاضر، وضعیت موجود از در دسترس بودن داده‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات به طور کلی در دسترس افراد محدودی قرار دارند. به ویژه در حال حاضر، که اطلاعات به تدریج قابل توجه می‌شوند، آیوتا راه حل این مسئله را با Data Marketplace خود ارائه می‌دهد.

آیوتا Marketplace تصویری از یک مرکز تجاری غیرمتمرکز اطلاعاتی است که قصد دارد اطلاعات را برای طرف پاداش‌گیرنده در دسترس قرار دهد. اطلاعات در زمان واقعی توسط دستگاه‌های مرتبط جمع آوری و مبادله می‌شوند. علاوه بر این، Data Marketplace فروش ایمن و دسترسی به جریان‌های دینامیک داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. مشتریان IOTA Data Marketplace می‌توانند MAM یا پیام‌رسانی معتبر مخفی شده (Masked Authentic Messaging) را خریداری یا بفروشند. به طور خلاصه، این بازار می‌تواند راه حلی برای مشکلات داده‌های دنیای مدرن امروزی باشد.

از آنجایی که محاسبات کوانتومی در دست توسعه است، موارد زیادی را در معرض تهدید قرار داده است. رمزنگاری رمزارزها قابل هک نیست ، اما به محض توسعه محاسبات کوانتومی، این امکان وجود دارد که رمزنگاری را هک کنند که یک مسئله اساسی است، چرا که سازمان ها بی وقفه روی توسعه رایانه‌های کوانتومی کار می‌کنند. آیوتا بارها و بارها خود را ثابت کرده است که یک ارز ارز برای آینده است. توسعه دهندگان ادعا کرده‌اند که IOTAquantum را مقاوم ساخته‌اند. بنابراین، هر زمان که محاسبه کوانتومی توسعه یابد، همه ما گزینه رمزارزی را خواهیم داشت که در برابر آن مقاوم باشد و بدون شک، در صورت بروز این اتفاق، بازار آیوتا همزمان با هجوم سرمایه گذاران به بازار منفجر خواهد شد.

چه چیزی قیمت آیوتا را حرکت می‌دهد؟

برای هر سرمایه گذار، جدید یا حرفه‌ای، جنبه مهم سرمایه گذاری کشف عوامل موثر بر قیمت دارایی است. این امر آنها را قادر می‌سازد قیمت‌ها و روند آینده را پیش‌بینی کنند. اما وقتی صحبت از رمزارزها می‌شود، تعیین عواملی که قیمت آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، قسمت مهمی است. ارزهای رمزنگاری شده به نوسانات و جهش‌های غیرقابل پیش بینی مشهور هستند. ماهیت رمزارزها کاملا گیج کننده است. در ایالات متحده، برخی از نهادها رمزارزها را به عنوان دارایی شناسایی کرده اند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان کالا معرفی کرده‌اند. طبیعت منحصر به فرد در رابطه با تعیین قیمت سوالاتی را در ذهن بوجود می‌آورد.

3 عاملی که آیوتا را هدایت می کنند:

شبکه آیوتا

یکی از نقص‌های عمده در فناوری بلاکچین بحث مقیاس پذیری آن با رشد است. هرچه رشد شبکه بیشتر شود، تراکنش‌ها کندتر و پرهزینه‌تر می‌شوند. سیستم Tangle راه حلی برای این مشکل ارائه می‌دهد. از آنجا که سیستم Tangle فقط یک هماهنگ‌کننده مرکزی دارد، این سیستم با اجباری ساختن پردازش تراکنش‌های دیگران برای کاربران کار می‌کند. این سیستم منحصر به فرد به این معنی است که هرچه تعداد افراد در شبکه بیشتر باشد، تراکنش‌ها سریعتر انجام می‌شود. سیستم Tangle دارای مقیاس‌پذیری بی‌نهایت است. این سیستم به طور تصاعدی کارآمدتر از فناوری معمول بلاکچین اثبات کار است. ادغام اینترنت اشیا در این سیستم باعث می‌شود که این ارز رمزنگاری شده برای آینده باشد.

در حال حاضر، سیستم Tangle با حداکثر ظرفیت خود کار نمی‌کند. فناوری Tangle انقلابی است و برای همیشه می‌تواند دنیای رمزارزها را تغییر دهد، اما در حال حاضر دنیای رمزارزها واقعاً شاهد کاری که Tangle می‌تواند انجام دهد نیست. از پتانسیل کامل Tangle استفاده نشده است و سرمایه گذاران در سراسر کره زمین منتظر لحظه‌ای هستند که شاهد قدرت Tangle باشند. وقتی آن لحظه فرا رسد، Tangle به طور حتم رشد شدیدی می‌کنند.

بازار رمزارزها

احساس عمومی از بازار رمزارزها تأثیر بسزایی بر همه رمزارزها دارد. فضای مطلوب بازار سرمایه گذاران را ترغیب می‌کند تا در هرکوین که بیشتر سرمایه گذاری کنند. همانطور که در سال 2017 دیدیم، رونق بازار به همه رمزارزها کمک کرد تا به بالاترین حد خود برسند و تا به امروز اکثر رمزارزها نتوانسته‌اند از بالاترین حد خود در دوره رونق عبور کنند. رمزارزها محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند که نشانه‌های خوبی برای بازار است. روندهای مثبت بازار، به طور نامحدود، تأثیر مثبتی بر آیوتا خواهند گذاشت.

افزایش پذیرش

پذیرش بیشتر آیوتا تقاضای آیوتا را به سمت بالا سوق می‌دهد. تقاضا نقش تعیین‌کننده ای در قیمت آیوتا دارد، مانند همه رمزارزها از آنجا که رمزارزها محدودیت زیادی در عرضه خود دارند، عمدتا تقاضا تنظیم کننده قیمت‌هاست. طراحی منحصر به فرد آیوتا آن را برای یک پلتفرم پرداخت خرد ایده آل می‌کند.

از آنجا که تراکنش‌ها توسط کاربرانی استخراج می‌شوند که باید در فناوری بلاکچین پاداش قدرت محاسباتی خود را بگیرند، معاملات هزینه زیادی را متحمل می‌شوند. در واقع، بیت کوین یکی از بالاترین هزینه‌های معاملاتی را دارد. در سیستم Tangle، عدم حضور ماینرها هزینه‌های بالای مرتبط با معاملات را از بین می‌برد. از آنجا که کاربران مجبورند تراکنش‌ها را پردازش کنند و انجام آن برای آنها اجباری است، معاملات عملا رایگان هستند.

هزینه‌های اسمی معاملات، آیوتا را برای پرداخت‌های خرد ایده آل می‌کند. اکثر مشاغل کوچک در حال جابجایی آنلاین هستند و به یک روش ایمن و مطمئن پرداخت دیجیتال نیاز دارند. آیوتا راه حلی برای مشکلات آنها ارائه می‌دهد. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که آیوتا به دلیل هزینه‌های اسمی معاملات و سهولت انجام معاملات، به زودی به بستری برای پرداخت‌های خرد تبدیل خواهد شد.

آیا می‌خواهید در آیوتا (MIOTA) سرمایه گذاری کنید؟

آینده آیوتا

آیوتا توسط تیم معتبری پشتیبانی می‌شود و مشارکت‌های مختلفی برقرار کرده است. آیوتا از پتانسیل بالایی برخوردار است و این فناوری نوآورانه را می‌توان در سناریوهای مختلف متعدد پیاده سازی کرد.

فناوری آیوتا واقعاً آینده نگرانه و انقلابی است. این اولین رمزارزی است که از فناوری اینترنت‌اشیا استفاده می‌کند. هدف آیوتا این است که نه تنها به یک بستر پرداخت بلکه به یک بازار داده تبدیل شود و ماندگاری آیوتا به عنوان یک سیستم پرداخت خرد فوق العاده است. بنیانگذاران همچنین ادعا می‌کنند که آیوتا در برابر محاسبات کوانتومی مقاوم است.

به نظر می‌رسد نسبت ریسک و پاداش آیوتا در حال حاضر خوب است. قیمت فعلی آیوتا 0.3038 دلار است که نزدیک به سطح مقاومت بعدی است. احساس بازار صعودی است و پس از شکستن این سطح مقاومت، اوج می‌گیرد.

در حال حاضر سی و دومین رمزارز در جهان است و انتظار می‌رود این رتبه در سالهای آینده بسیار بهبود یابد.

پیش بینی قیمت آیوتا

سرمایه گذاران عقیده دارند که آیوتا به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت مطلوب‌تر است. پیش بینی می‌شود تا سال 2025، آیوتا از بالاترین سقف خود عبور کرده و در جایی بالاتر از 5 دلار تثبیت شود.

در کوتاه مدت، تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که در صورت صعودی بودن بازار، آیوتا می‌تواند از 1 دلار عبور کند، اما در اواخر سال 2021، قیمت‌ها می‌توانند روند نزولی داشته باشند. پیش بینی‌های میان‌مدت ​​بیان می‌کند که قیمت می‌تواند به طور متوسط ​​در سطح 1.35 دلار باشد، که بسیار بالاتر از منطقه فروش است، بنابراین جای نگرانی نیست. با این حال، برای امن بودن، می‌توان موقعیت میان‌مدت را انتخاب کرد.

آیا آیوتا سرمایه گذاری خوبی است؟

نکته منفی سیستم منحصر به فرد Tangle این است که آیوتا هنوز نسبتاً جدید است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که با رشد خود کارآمدتر می‌شود و چون هنوز جدید است و به همان اندازه نیز کارآمد نیست. زمان معامله کاملاً به کاربران بستگی دارد و اینکه با چه سرعتی می‌توانند پازل اثبات کار را برای تأیید معاملات حل کنند. انجام معاملات می‌تواند چند دقیقه طول بکشد، که برای کاربران چیز جذابی نیست.

هماهنگ کننده مرکزی آیوتا کاملاً مرکزی است. از این رو، سیستم آیوتا کاملاً غیرمتمرکز نیست و در دنیای رمزارزها که مردم به مفهوم عدم اقتدار مرکزی و مشکلاتی که تمرکز به همراه دارد، جلب می شوند، از این نظر آیوتا یک نقطه ضعف بزرگ دارد. اگر سرور مرکزی خراب شود، به دلایلی، کل شبکه خراب می‌شود و اگر به خطر بیفتد، کل شبکه به خطر می‌افتد.

آیوتا با هماهنگ کننده اصلی خود مشکلات فنی دارد و برای مدتها از کار افتاده است. این امر باعث ایجاد تردیدهای جدی در ذهن سرمایه گذاران در مورد امنیت و قابلیت اطمینان به آیوتا شده است. سرمایه‌گذاران هنوز هم باید با خطر مداوم خرابی سیستم کار کنند، که این اصلاً چیز خوبی برای آینده یا حال آیوتا نیست.

اگرچه توسعه دهندگان اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از دستکاری شبکه انجام داده اند، اما کاربر باید 34٪ ​​قدرت کسب کند تا بتواند تغییرات را در شبکه اعمال کند. با این حال، برای بیت کوین، انرژی مورد نیاز 51 درصد است، بنابراین در صحبت کنار گذاشتن سیستم آیوتا بسیار ساده‌تر از بیت کوین است. از این رو، آیوتا ممکن است به اندازه هدف بنیان گذاران، امن و ایمن نباشد.

با فناوری Tangle ، آیوتا راز مقیاس پذیری را کشف کرده و به نظر می‌رسد که بی نهایت مقیاس‌پذیر باشد. اگرچه آیوتا در حال حاضر با موانعی روبرو است، سرمایه گذاران می توانند به ظرفیت بالای آن اشاره کنند. موارد استفاده از فناوری نوآورانه آیوتا بسیار است. آینده خوشبینانه به نظر می‌رسد چرا که نیروها به نفع آیوتا هستند و انتظار می‌رود که آیوتا به زودی از همه موانع خود عبور کند و پتانسیل واقعی خود را نشان دهد.

جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در آیوتا

مزایای سرمایه گذاری در آیوتا

✅ اولین رمزارزی است که از اینترنت اشیا استفاده کرده و آن را در طراحی خود گنجانده است.

✅ هزینه معاملات ناچیز است.

✅ زیرساخت‌های آیوتا کاملاً اصلی است.

✅ شبکه آیوتا از طریق Tangle راه حلی برای مشکلات فناوری بلاکچین ارائه می‌دهد

✅ سیستم Tangle بی نهایت مقیاس پذیر است.

✅ آیوتا برای پرداخت‌های خرد ایده آل است.

✅ آیوتا همچنین می‌تواند داده‌ها را با معاملات پردازش کند و در حال تبدیل شدن به یک بازار داده است.

✅ دارای یک فناوری انقلابی و آینده نگرانه است.

✅ هدف سیستم آیوتا این است که بتواند معاملات را فوری پردازش کند.

✅ آیوتا همچنین قصد دارد نسبت به کوانتوم مقاوم شود.

جنبه‌های منفی سرمایه گذاری در آیوتا

❌ سرمایه گذاران و کارشناسان نسبت به امنیت و قابلیت اطمینان به آیوتا بدبین هستند.

❌ نیاز به یک هماهنگ کننده اصلی توسط سیستم آیوتا مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

❌ سیستم کاملاً غیرمتمرکز نیست.

❌ آیوتا خطاهای فنی زیادی داشته است که باعث شده سیستم برای چندین روز از کار بیفتد.

❌ لغو و دستکاری سیستم نسبتاً آسان است.

❌ آیوتا قربانی هک شده است که ثابت می‌کند سیستم چندان ایمن نیست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها