Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز کوانت QNT یکی از رمز ارزهای محبوب بازار است که با خدمات و ویژگی‌های کاربردی خود می‌تواند سرمایه‌گذاری جذابی برای معامله‌گران باشد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در میان هزاران ارز دیجیتال متنوع بازار، انتخاب ارز مناسب سرمایه‌گذاری می‌تواند فرآیند دشواری باشد. در این بین اما بررسی برخی موارد مانند تکنولوژی، تیم توسعه، روند قیمتی و دیگر موارد مشابه می‌تواند به شما برای شناسایی ارزهای دیجیتال معتبر بازار کمک کند. یکی از این ارزها، کوانت نام دارد.

در این مقاله قصد داریم تا ارز دیجیتال کوانت، ویژگی‌های اصلی و نحوه کارکرد آن را بررسی کنیم. پس اگر نام این ارز دیجیتال را شنیده‌اید یا قصد خرید آن را دارید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با شبکه کوانت

ایجاد یک اینترنت قابل اعتماد، ایمن و بی‌محدودیت همچنان یک رویا است، اما فناوری‌های دفتر کل توزیع شده مانند بلاک چین با کاربرد‌های گسترده خود در ارز‌های دیجیتال و امور مالی، ذخیره و انتقال داده و موارد دیگر قدم‌های بزرگی برای ایجاد چنین اینترنتی برداشته است تا به عنوان زیرساختی برای ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه بلاک چین‌های مختلفی در بازار عرضه شده است که هرکدام خدمات، مزایا و معایب خود را دارند. با این حال ضعف بزرگی نیز وجود دارد و این بلاک چین‌ها با یکدیگر ارتباط کاربردی، سریع و مفیدی ندارند. بنابراین برنامه‌هایی که از بلاک چین‌ها استفاده می‌کنند محدود هستند و نمی‌توانند به پتانسیل کامل خود دست پیدا کنند.

به همین دلیل شبکه‌ای به نام کوانت (Quant) ایجاد شده است تا راه حلی را برای مشکل قابلیت همکاری بلاک چین‌های مختلف با یکدیگر ارائه دهد. خالق این شبکه گیلبرت وردیان (Gilbert Verdian) نام دارد در سال 2015 کوانت را برای بهبود ارتباطات، انتقال اطلاعات و تعامل بلاک چین‌ها با یکدیگر در سراسر جهان تأسیس کرد.

کوانت یک پروتکل ارتباطی منبع باز است و خدماتی را برای کسب و کار‌ها و توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا به طور همزمان به بلاک چین‌های مختلف متصل شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. کوانت این ویژگی را به کمک فناوری خود که Overledger DLT Gateway یا Enterprise 5 نام دارد امکان‌پذیر کرده است و هم اکنون از بلاک چین و شبکه‌های مختلفی از جمله بیت کوین، اتریوم و بی ‌ان بی‌چین پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال QNT چیست؟

همانند دیگر شبکه‌های بلاک چینی، کوانت نیز ارز دیجیتال بومی خود را با نماد QNT دارد. QNT یک توکن اتریومی ERC-20 است، با این حال به بلاک چین اتریوم وابسته نیست و به راحتی می‌تواند به هر بلاک چین دیگری منتقل شود. هدف اصلی QNT، فعالیت به عنوان یک توکن ابزار است تا کاربران شبکه کوانت از آن برای پرداخت کارمزد، هزینه خدمات و دسترسی به برنامه و سرویس‌ها استفاده کنند.

شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کوانت

توسعه‌دهندگان نیز برای ساخت برنامه بر روی پلتفرم Overledger و بهره بردن از ویژگی ارتباط میان چند بلاک چین، به توکن‌های QNT نیاز دارند. امروزه خدمات کوانت ماهیتی تقریباً بر ارائه خدمات به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان تمرکز دارد. بنابراین بیشتر از توسعه‌دهندگان مستقل، سازمان‌ها با خرید لایسنس از خدمات کوانت استفاده می‌کنند. برای دریافت لایسنس توسعه کوانت، امکان پرداخت ارز‌های فیات نیز وجود دارد و کوانت این پول پرداختی را در ادامه به توکن‌های QNT تبدیل و ذخیره می‌کند.

هم اکنون اشتراک توسعه و استفاده از خدمات کوانت به صورت سالیانه 100 یورو تنظیم شده است که پرداخت آن با ارز دیجیتال کوانت نیز امکان‌پذیر است. برای استفاده از برخی خدمات مانند استفاده از چندین برنامه غیرمتمرکز و دسترسی به اکوسیستم Overledger، کاربران باید توکن‌های QNT را نگه دارند.

بنابراین شبکه کوانت به روش‌های مختلف اطمینان حاصل کرده است که توکن QNT کاربرد دارد و در نتیجه، ارزشمند باقی خواهد ماند.

ویژگی‌های اصلی Quant چیست؟

پلتفرم Overledger، برنامه‌های غیرمتمرکز و قرارداد‌های هوشمند چند بلاک چینی تنها برخی از ویژگی‌های کلیدی هستند که شبکه کوانت را کاربردی و متمایز می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی و خدمات کوانت، پلتفرم Overledger است که به عنوان دروازه‌ای برای قابلیت همکاری و انتقال داده و اطلاعات میان چندین فناوری دفتر کل توزیع شده تجاری، خصوصی و عمومی عمل می‌کند. این پلتفرم همچنین دارای ابزار‌ها و خدمات ویژه‌ای برای توسعه‌دهندگان است تا به راحتی و بدون نیاز به نصب و اجرای نرم‌افزار‌های جدید، برنامه‌های خود را ایجاد و داده‌ها را بین چند بلاک چین منتقل کنند.

به کمک این پلتفرم، کوانت ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز چند بلاک چینی را نیز امکان‌پذیر کرده است و دیگر این برنامه‌ها محدود به فعالیت در یک بلاک چین واحد نیستند. شرایطی که می‌تواند به ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز کمک کند و کاربران را در شبکه‌های مختلف گردهم آورد.

کوانت همچنین از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی پشتیبانی می‌کند که توسعه‌دهندگان با توجه به نیاز و دانش خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آیا کوانت سرمایه‌گذاری خوبی است؟

همانطور که توضیح داده شد کوانت یک شبکه کاربردی و مفید برای توسعه‌دهندگان بلاک چینی و سازمان‌ها در سراسر جهان است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد کوانت مانند ارائه خدمات به توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز با قابلیت تعمل در شبکه‌های متنوع، ترکیب بلاک چین‌های مختلف و پشتیبانی از چندین زبان برنامه‌نویسی آن را به یک پروژه جذاب در فضای بلاک چین تبدیل می‌کند.

توکن آن نیز کاربرد‌های مختلفی در این اکوسیستم پیدا کرده است که می‌تواند اطمینانی برای سرمایه‌گذاران باشد، زیرا تا زمانی که شبکه کوانت مورد استفاده قرار می‌گیرد، QNT نیز ارزش خود را حفظ می‌کند.

ارز دیجیتال کوانت از زمان عرضه در سال 2018 نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرده است و در سال 2021 موفق شد تا در مدت کوتاهی از محدوده 11 دلار به بیش از 394 دلار برسد که به خوبی پتانسیل رشد و سود این توکن را نشان می‌دهد.

در حالی که این ارز دیجیتال همراه با دیگر ارز‌های بازار در سال 2022 کاهش قیمتی را تجربه کرد، اما از آن زمان تا به امروز بار‌ها افزایش قیمت داشته است و از محدوده 50 دلار به بیش از 190 دلار نیز رسید. این ارز دیجیتال هم اکنون در آذر ماه 1402، در محدوده قیمتی 111 دلار نوسان دارد و با ارزش بازار 1.3 میلیارد دلاری، در رتبه 51 ارز‌های دیجیتال برتر بازار قرار گرفته است.

افزایش قیمت کوانت

بنابراین کوانت می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای علاقه مندان باشد و برای تنوع سبد سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد. این ارز دیجیتال هم اکنون توسط صرافی‌های مختلف داخلی و خارجی پشتیبانی می‌شود و می‌توانید آن را بهترین قیمت و در سریعترین زمان تهیه کنید.

با این حال لازم به ذکر است که همانند دیگر ارز‌های دیجیتال بازار معامله کوانت نیز ریسک و خطرات خود را دارد و به طور مداوم نوسانات شدید قیمتی را تجربه می‌کند. بنابراین سرمایه‌گذاران و خریداران این ارز باید به این خطرات توجه داشته باشند و مدیریت ریسک را در سرمایه‌گذاری خود فراموش نکنند.

همچنین تحقیق و بررسی شرایط بازار کوانت، سلامت پروژه و روند‌های قیمتی اخیر، قبل از خرید این ارز دیجیتال می‌تواند نتایج مثبتی را در سرمایه‌گذاری‌ QNT شما به همراه داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها