Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

در این مقاله نگاهی به آینده میم کوین های محبوب مثل دوج کوین و شیبا اینو در سال جدید داریم و وضعیت آنها را بررسی میکنیم.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سال 2021 برای ارزهای رمزنگاری شده سالی پررونق بود، چراکه تصویب اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) نشانه‌ای است که رمزارزها در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند و پتانسیل افزایش در معرض دید سرمایه گذاران را دارند. حال پس از بررسی وضعیت بازار نگاهی به آینده میم کوین‌های محبوب مثل دوج کوین و شیبا اینو داریم تا ببینیم در سال 2023 به بعد چه اتفاقی برای این کوین ها خواهد افتاد.

هجوم شرکت‌کنندگان جدید به بازار در طول سال، تأثیر عمیقی بر فرهنگ کلی اکوسیستم کریپتو داشته است. ایده‌های حفظ حریم خصوصی و ذخیره ایمن ارزش تحت الشعاع فرهنگ میم‌ها قرار گرفته است، و اکنون، افزایش قیمت سکه‌های میم با تم سگ مانند دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) بار دیگر توجه بازار را به خود جلب کرده که البته باعث ناراحتی حداکثری‌گرایان بیت‌کوین نیز شده است.

حتی منابع خبری اصلی نیز نمی‌توانند درباره موضوعی که فرهنگ رو به رشد میم کوین‌ها را برای عموم مردم ترویج می‌کند، صحبت نکنند. در اینجا نگاهی به چگونگی تغییر فرهنگ کریپتو داریم زیرا علایق و چشم انداز تازه واردان به اکوسیستم کریپتو در حال تحول است.

جستجوهای گوگل داستان را بیان می‌کند

قدرت کوین‌های میم و تحولی که در درک سرمایه گذاران کریپتو و غیرکریپتو ایجاد کرده است را می‌توان در داده‌های ارائه شده توسط یک مطالعه اخیر توسط Bacancy Technology مشاهده کرد که نشان داد دوج کوین تا کنون بیشترین جستجو را برای ارزهای دیجیتال داشته است.

دوج کوین یک توکن میم قبل از سال 2017 است که در ابتدا به عنوان یک شوخی ایجاد شد که یک سگ زیبا و دوست‌داشتنی شیبا اینو را به عنوان نماد خود نشان می‌دهد. تا همین اواخر، توسعه کمی روی کد دوج کوین اتفاق افتاده بود و هیچ نقشه راهی وجود نداشت که بتوان در مورد آن صحبت کرد، اما احیای پروژه در سال 2021 توسط جامعه، قیمت دوج را از زیر 0.01 دلار به بالاترین حد تاریخ 0.738 دلار رساند.

ایلان ماسک وضعیت این میم کوین را تثبیت کرده است. موفقیت جدید این پروژه باعث شد چندین تیم از توسعه دهندگان که در حال بررسی راه‌هایی برای ارتقای شبکه و ارائه یک مورد استفاده برای آن هستند راه اندازی شود. ارز شیبا اینو با وجود اینکه محبوبیت و قیمت آن تا آوریل سال جاری افزایش معنی داری نداشت، در جایگاه چهارم از بیشترین رمزارزهای جستجو شده در ایالات متحده قرار گرفت، بالاتر از تمام پروتکل‌های مالی (دیفای) بجز بیت کوین و اتریوم.

رشد محبوبیت سکه‌های میم با تم سگ

به نظر می‌رسد انبوه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تازه وارد به دنبال محصولی نیستند که معتبرترین توکن را برای ذخیره ارزش به آنها ارائه دهد، بلکه به دنبال یک توکن با وعده ثروت یک شبه هستند. توکن‌های میم به قدری محبوب شده‌اند که CoinMarketCap صفحه جداگانه‌ای برای رتبه‌بندی «Top Doggone Doggerel Tokens» اختصاص داده است که اکنون به فهرستی در حال رشد و به بیش از صدها توکن تبدیل شده است.

چهار توکن برتر با مضمون سگ بر اساس ارزش بازار و داده های CoinMarketCap

صرف نظر از اینکه برخی از حداکثرگرایان بیت کوین یا تحلیلگران بنیادی نسبت به این بخش نوظهور و عدم استفاده از آن چه احساسی دارند، شرکت‌های خدمات مالی بزرگ مانند صرافی محبوب Robinhood، دوج کوین را فهرست، و درآمد قابل توجهی از معاملات آن دیده‌اند، به این معنی که توکن‌های میم، علاوه بر کاربران، توجه‌ سایر شرکت‌های کارگزاری که می‌خواهند بخشی از درآمد حاصل از گرفتن کارمزد معاملات و جذب کاربر جدید باشند را به خود جلب کرده‌اند.

صرافی کوین بیس که اخیرا دوج کوین و شیبا اینو را فهرست کرده است، در هفته گذشته به دلیل تقاضای بیش از حد کاربران برای معامله شیبا اینو چندین بار از دسترس خارج شده است. این امکان وجود دارد که سرمایه گذاران جوان، بیت کوین را به عنوان یک سکه قدیمی ببینند که ممکن است قیمت آن افزایش یابد، اما در این مرحله، آنها را ثروتمند نخواهد کرد. در همین حال، شیبا شاهد افزایش 1000 درصدی در کمتر از یک ماه بود و ارزش واحد کوچک آن هنوز هم بسیاری از سرمایه گذاران خرد را هیجان زده کرد.

آینده میم کوین هایی مثل دوج کوین و شیبا

اگر این ارزها بتوانند به هر طریقی جایگاه خود را در بازار نگاه دارند، ممکن است ایده خوبی برای سرمایه‌گذاری در آینده باشد. دوج کوین در حال حاضر از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) بیت کوین استفاده می‌کند و کارایی آن مشابه بیت کوین است. شیبا اینو اما از اثبات سهام (PoS) بهره می‌برد و قابلیت‌های قراردادهای هوشمند و امکاناتی که در اتریوم 2.0 (Eth2) یافت می‌شود، توسط شیبا نیز پشتیبانی می‌شود.

دوج کوین، میم کوینی است برای کریپتونرهای قدیمی که شبکه‌ای امن را ترجیح می‌دهند که بتواند ارزش را به طور قابل اعتماد ذخیره و مبادله کند، در حالی که شیبا اینو نسل بعدی میم کوین است که از طریق راه اندازی ShibaSwap غیرمتمرکز خود، دنیای دیفای و NFT را در خود جای داده است، صرافی و NFT شیبوشی!

اخلاق رمزنگاری در طول زمان تکامل می‌یابد

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال از اراده مبارزان آزادی مالی، سایفرپانک‌ها و افراد آزادی خواه که می‌خواستند کنترل حاکمیت مالی خود را پس بگیرند و از سیستم بانک مرکزی جهانی فرار کنند، به وجود آمدند. با گذشت زمان و رشد اکوسیستم، بسیاری از این اخلاق به سمت مفاهیمی سوق پیدا کرد که برای جمعیت وسیع‌تری جذابیت داشت.

یکی از راه‌هایی که می‌توان افراد بیشتری را درگیر ارزهای دیجیتال و در نتیجه بالا بردن قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها کرد، از طریق افزایش زیربخش‌هایی مانند میم کوین‌ها است که به ارزهای دیجیتال نفوذ می‌کنند. علایق عموم مردمی که ابرقهرمانان، تیم‌های ورزشی و خنده‌های بی پایان ارائه شده توسط فرهنگ میم اینترنتی را دوست دارند.

مواردی که به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند یا در یک شب با دوستان مورد بحث قرار می‌گیرند، بهترین شانس را برای تأثیرگذاری بر برداشت‌ها و الگوهای رفتاری افراد دارند، در نتیجه می‌توانند به نزدیک‌تر شدن ارزهای دیجیتال به پذیرش انبوه کمک کنند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها