Categories
اخبار ایران, اخبار بیت کوین, اخبار ماینینگ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می‌رسد دولت ایران موضع خود در مورد استخراج ارزهای دیجیتال را پس از تصویب مجوز برای چندین مزرعه استخراج، نرمتر می‌کند.

وزارت تجارت و معادن ایران گزارش داد، وزارت صنایع و معادن کشور اجازه فعالیت برای 30 واحد استخراج ارز رمزنگاری در سراسر کشور را صادر کرده است.

واحدهای استخراج در استان سمنان مستقر خواهند شد که میزبان شش مزرعه هستند، در حالی که استان البرز دارای چهار واحد است. از دیگر مناطق میزبان واحدهای استخراج می‌توان به استانهای مازندران، آذربایجان شرقی و زنجان اشاره کرد. استان پایتخت کشور، تهران نیز قرار است میزبان یک واحد استخراج ارزهای دیجیتال باشد.

علاوه بر این، دولت 2579 مجوز تأسیس را به نهادهای استخراج ارزهای دیجیتال اعطا کرده است. استان زنجان 305 مجوز را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، استان فارس دارای 262 مجوز است و آذربایجان غربی با 247 مجوز بعد از آنها قرار دارد.

ممنوعیت بیت کوین توسط دولت ایران

این مجوز حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که مقامات انتظامی در حدود 7000 رایانه استخراج ارزهای دیجیتال را در ماه مه به دلیل نگرانی در مورد مصرف انرژی کشف و ضبط کردند.

نگرانی‌های مربوط به انرژی هنگامی بوجود آمد که ایران با قطع برق دست و پنجه نرم می‌کرد و دولت ماینرهای ارزهای دیجیتال را مقصر می‌دانست. علاوه بر این، این سرکوب با تصمیم دولت چین در سرکوب ماینرهای ارزهای دیجیتال نیز ارتباط داشت.

مقامات دولت چین استخراج بیت کوین و ارزهای رمزنگاری را تهدیدی برای ثبات سیستم مالی عنوان کرده‌اند. با صدور مجوزهای استخراج در ایران، این کشور می‌تواند میزبان برخی از شرکت‌های خارج شده از بازار چین شود.

از آنجا که بازار چین شاهد سرکوب فارم‌های استخراج بوده است، سایر کشورها مانند ایالات متحده در حال میزبانی از ماینرها هستند. قابل ذکر است، شهردار میامی، فرانسیس سوارز، گفته است که این شهر در تلاش است تا هزینه برق را کاهش دهد تا ماینرهای بیت کوین را که به دنبال محلی جدید برای فعالیت هستند را وسوسه کند.

این شهر که به عنوان یک مرکز ارز دیجیتال در ایالات متحده در حال ظهور است، به دنبال استفاده از انرژی پاک برای اینگونه فعالیت‌ها است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها