Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سابق SEC (اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا)هشدار می دهد که مقررات جدید برای بیت کوین در حال آمدن است. جی کلایتون می‌گوید اگرچه بیت کوین یک شبکه امن محسوب نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که نباید قانونمند شوند.

رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (جی کلیتون)، اظهار داشت که بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه قطعاً در آینده قوانین بیشتری خواهند داشت. وی روز گذشته در جریان مصاحبه با CNBC’s Squawk Box گفت: من انتظار دارم که این مقررات به طور مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه اعمال شوند.

او در توئیتر خود نوشت: جایی از بازار که دارایی‌های دیجیتال در پایان روز در قرار می گیرند بخشی از طریق مقررات داخلی و بخشی از طریق مجاری بین المللی هدایت می شود و من انتظار دارم که مقرراتی به طور مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه وضع شود.

کلیتون، که اخیراً مشاور ارزهای رمزنگاری در شرکت سرمایه‌گذاری One River Asset Management شده است، خاطرنشان کرد: که اگرچه بیت کوین حتی قبل از پیوستن به SEC به عنوان یک ارز رمزنگاری شده محسوب نمی‌شد اما این به این معنی نیست که نباید این ارز قانونمند شود.

این نکته بسیار حائز اهمیت است چراکه اظهارات کلیتون در حالی بوده که درگیری‌های قانونی زیادی بین SEC و Ripple Labs (شرکت پشت توکن XRP) وجود دارد. این نهاد نظارتی در ماه دسامبر گذشته دادخواست 1.3 میلیارد دلاری خود را تنظیم نمود و ادعا کرد که ریپل و همچنین مدیران آن برد گارلینگهاوس و کریس لارسن از سال 2013 با فروش غیرقانونی XRP صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند.

موضوع شکایت SEC این است که توکن‌های XRP بدون شک دارای برخی از ویژگی های اوراق بهادار است اما مثل آن‌ها به ثبت نرسیده‌اند. در همان زمان، در زمان تصدی کلایتون، SEC به طور علنی روشن کرد که نه بیت کوین و نه Ethereum نمی‌توانند به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند. این موضع‌گیری بعداً به یکی از موارد اصلی دفاعیات ریپل تبدیل شد.

سخنگوی ریپل در آن زمان گفت: نهاد SEC به وضوح دو برنده را انتخاب کرده و یک صنعت رو به رشد و قوی را که بسیار بزرگتر از بیت کوین و اتر است نادیده گرفته است. او همچنین افزود: ما به سادگی خواهان این هستیم که…

  1. قوانین به وضوح و به طور صریح بیان شوند.
  2. این قوانین به طور مداوم اعمال شوند.

هما‌ن‌طور که CryptoSlate گزارش می‌دهد، این شرکت در حال حاضر تلاش می کند SEC را وادار به ارائه اسنادی کند که در مورد بیت کوین و Ethereum در اختیار دارد همچنین آن‌ها خواستار شفاف‌سازی در مورد این‌که هستند که چرا بیت کوین و اتریوم به عنوان اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند اما XRP به طور جداگانه اوراق بهادار محسوب می‌شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها