Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

صلیب بیت کوین به سمت بالا شکسته شد، معنی آن چیست و حرکت بعدی بیت کوین به کدام سمت است؟

آیا صلیب طلایی که در بیت کوین رخ داده می‌تواند نشانگر بازار صعوی باشد، چراکه این صلیب در زمانی دارد اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک 50 روزه از 200 روزه پیشی گرفته است.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین منجر به تشکیل یک صلیب طلایی شد، زیرا میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه فراتر رفته است. اگرچه این یک شاخص عقب افتاده تلقی می‌شود، اما موارد مشابه قبلی منجر به افزایش بیشتر قیمت برای بیت کوین شده است و سرمایه گذاران نیز در حال حاضر چنین اقدامی را پیش‌بینی می‌کنند.

صلیب طلایی بیت کوین

صلیب طلایی بیت کوین

این شاخص محبوب زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت (در این مورد 50 روزه) از میانگین متحرک بلند مدت اصلی (200 روزه) به صعود پیشی بگیرد. در نتیجه، این موضوع دقیقاً در جهت مخالف صلیب مرگ عمل می‌کند و تحلیل‌گران معمولاً آن را به عنوان یک سیگنال صعودی بلندمدت می‌دانند.

تاریخ، نمونه‌های متعددی از این قبیل را در بیش از یک دهه سابقه فعالیت بیت کوین نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها در پایان سال 2015 و در آغاز سال 2019 مطرح شده است. هر دو این موارد باعث افزایش قیمت قابل توجهی برای ارز رمزنگاری شده اصلی یعنی بیت کوین شد.

مثال دیگر در ماه مه سال 2020 رخ داد، زمانی که بیت کوین زیر 10 هزار دلار قرار گرفت. در ماه‌های بعد، قیمت اوج سرسام آوری گرفت، بیت کوین ارزش خود را دو برابر کرد و به سمت قلمرو ناشناخته‌ای ادامه داد.

بهبود قیمت بیت کوین از رکودهای اخیر باعث افزایش میانگین متحرک 50 روزه شده است، در حالی که مدت طولانی تر (منظور میانگین متحرک 200 روزه است) نسبتاً ثابت مانده است. بنابراین، شکل‌گیری صلیب طلایی دیروز اتفاق افتاد، همانطور که توسط چندین تحلیل‌گر مشهور بیت کوین نیز اشاره شد.

آیا بیت کوین 50 هزار دلاری در راه است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، بیت کوین در چند روز گذشته روند رو به رشدی داشته است، به ویژه پس از دوشنبه که در نهایت به 43،400 دلار کاهش یافت، در دو روز بیش از 4000 دلار بازیابی شده است، که بسته شدن بیش از 47000 دلار را برای ایجاد صلیب طلایی امکان پذیر می‌کند.

به گفته ویل کلمنته، تحلیلگر زنجیره‌ای؛

اگر بیت کوین بالاتر از 47000 دلار بماند، می‌تواند تا بالاترین سطح خود در اوت یعنی 50،000 دلار ادامه یابد. در ساعاتی پس از صلیب طلایی، بیت کوین کمی در زیر آن سطح فرو رفت اما به سرعت آن را پس گرفت و در حال حاضر چند صد دلار بالاتر از آن ایستاده است.

او افزود؛

بازگشت بیت کوین به بالای میانگین متحرک 200 روزه، در حال حاضر با کمی مقاومت در بالاترین سطح دوشنبه/ماه سپتامبر روبرو شده است (47 هزار دلار-47 هزار و 150 دلار). اگر این سطوح شکسته شوند، می‌توان یک حرکت بسیار سریع تا بالاترین سطح ماه اوت را در 50.5 هزار دلار مشاهده کرد.

تجزیه و تحلیل فنی بیشتر نشان می‌دهد که اهمیت بیت کوین برای بسته شدن هفته بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه قبل از آزمایش مجدد بالقوه در سطح 50،000 دلار است.

با این حال، شایان ذکر است که سرمایه‌گذاران باید مراقب تقلب‌های به اصطلاح قیمت باشند. اینها شرایطی است که میانگین متحرک 50 روزه قبل از بازگشت مجدد به زیر آن، برای مدت کوتاهی از میانگین متحرک 200 روزه پیشی می‌گیرد. این تنها این اعتقاد را تأیید می‌کند که باید به صلیب طلایی به عنوان یک شاخص بلند مدت نگاه شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها