Categories
مقالات بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

محبوب‌ترین ارز دیجیتال در بین استرالیایی‌ها بیت کوین (BTC) است.

طبق تحقیقات اخیر، 17 درصد از افراد ساکن استرالیا دارای ارز دیجیتال هستند. بیت کوین همچنان محبوب ترین ارز دیجیتال و اتریوم و دوج کوین به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

در یک نظرسنجی ملی که از 1000 استرالیایی انجام شد، نشان داد که از هر 6 محلی یک نفر وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است.

30 درصد هودلرها (سرمایه گذاران بلند مدت) تنوع بخشیدن به سبد دارایی خود را دلیل اصلی خریداری ارز دیجیتال ابراز کرده اند.

24 درصد افزایش قیمت و رشد زیاد دارایی در بازار ارز دیجیتال را دلیل سرمایه گذاری و 17 درصد نیز فومو، یعنی ترس از دست دادن فرصت سودآور را دلیل اصلی سرمایه گذاری بیان کردند.

مردان 23 و زنان 11 درصد مالک دارایی دیجیتال هستند. با این حال، نسبت سرمایه گذاران زن از زمانی که این رقم در ژانویه تنها 7 درصد بود ، افزایش یافته است.

بیت کوین علی رغم از دست دادن بخشی از تسلط خود در بازار، همچنان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در بین استرالیایی‌ها است، زیرا 9 درصد گفته اند که روی آن سرمایه گذاری کرده اند. اتریوم 8 درصد، در حالی که دوج کوین عدد 5 و بیت کوین کش عدد 4 درصد را به خود اختصاص داده است.

ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین سیستم مالی جهان را تغییر داده و آن را برای افراد بیشتری عادلانه تر کرده است. با وجود بی ثباتی قیمت بیت کوین، با پیشرفت موارد استفاده و افزایش تقاضا، ما شاهد رشد باورنکردنی ارزش برای بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتالی هستیم. به احتمال زیاد با بشتر شدن موارد استفاده و افزایش تقاضا، ارزش همچنان بالا می‌رود.

برخی معتقدند بیت کوین یک حباب است

در حالی که استرالیایی ها علاقه خود را به ارزهای دیجیتالی افزایش داده اند، بسیاری از آنها هنوز برای پیوستن به بازار مردد هستند. 43 درصد از شکاکان ارزهای دیجیتال می گویند که این کلاس دارایی بسیار خطرناک و ناپایدار است و به همین دلیل آنها هودلر نیستند. دانش در مورد این موضوع در بین استرالیایی‌ها کم به نظر می‌رسد زیرا 22 درصد پاسخ داده اند که نمی‌دانند چگونه ارزهای دیجیتال خریداری کنند.

شایان ذکر است که برخی شرکت‌کنندگان از این فرضیه حمایت می‌کنند که “بیت کوین حبابی است که در نهایت می‌ترکد. برخی دیگر موافق بودند که ارزهای دیجیتالی “کاملاً سوداگرانه” است. با این وجود، یک سوم استرالیایی‌ها آینده درخشانی برای بیت کوین می‌بیند و بر این باورند که بیت کوین در نهایت از ارز فیات پیشی می‌گیرد.

طبق این مطالعه، رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین منابع اصلی اطلاعات سرمایه گذاران ارز دیجیتال محلی هستند. آ‌ن‌ها همچنین چهره‌های غالب مانند ایلان ماسک را بسیار تأثیرگذار می‌دانند. علاوه بر این ، 56 درصد از استرالیایی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که مدیر عامل تسلا یعنی ایلان ماسک بیت کوین را اختراع کرده است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها