Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت تایلند قصد دارد ایجاد حساب جدید رمزنگاری را با شرایط سختگیرانه KYC جدید مهار کند. ناظران مالی در تایلند در حال آماده سازی برای محدود کردن ایجاد حساب جدید در مبادلات دارایی رمزنگاری هستند. بر اساس گزارش 3 مه بانکوک پست، دفتر مبارزه با پولشویی (AMLO) این کشور اعلام کرد که از ژوئیه، صرافی‌ های معتبر ارز دیجیتال باید هویت مشتریان جدید را به طور حضوری با استفاده از دستگاه “dip-chip” تأیید کنند.

در حالی که کاربران جدید در حال حاضر می‌توانند با ارسال اسناد بصورت آنلاین هویت خود را در صرافی‌های رمزنگاری تأیید کنند، دستگاه‌های dip-chip تراشه‌ای را که در کارت‌های شناسایی شهروندان تایلند جاسازی شده است را اسکن می‌کنند و نیاز به حضور فیزیکی مشتریان برای روند تأیید می‌باشد. قوانین جدید همچنین ممکن است مانع دسترسی سرمایه گذاران خارجی (که قادر به دریافت کارت شناسایی تایلندی نیستند) در صرافی‌های این کشور شود.

به نظر می‌رسد قانونگذاران مشتاق هستند که همین مقررات را برای فروش طلا به ارزش بیش از 100000 THB  (تقریبا 3200 دلار) نیز اعمال کنند. برخی از تجار طلا که در پایتخت این کشور بانکوک واقع شده‌اند از قبل برای تأیید هویت از دستگاه‌های تراشه دیپ چیپ استفاده می‌کنند.

تشدید مقررات در حالی است که دارایی‌های رمزنگاری در تایلند از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، به طوری که تعداد حساب‌های صرافی‌های رمزنگاری تایلند از 160،000 در پایان سال 2020 به تقریبا 700،000 در آغاز ماه مه افزایش یافته است. مدیران صنعت ابراز نگرانی کرده‌اند که قوانین جدید مانع از رشد بخش رمزنگاری تایلند می‌شود. Poramin Insom، بنیانگذار و مدیر صرافی رمزنگاری تایلند Satang Corp، اظهار داشت:

بیشتر صرافی‌های دارایی‌های دیجیتال همچنان مشغول آماده سازی سیستم‌های خود هستند تا ثبت نام مشتریان جدید همچنان در جریان باشد. با این وجود، اگر روند درخواست پیچیده‌تر شود، این رشد مهار می‌شود. انجمن تجارت اپراتورهای دارایی دیجیتال تایلند در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه‌ای در مورد مقررات ورودی‌های جدید در مجمع آینده است که امکان گفتگو با آژانس‌های نظارتی از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و AMLO را فراهم می‌کند.

Bitkub، بزرگترین صرافی تایلند که به طور موقت توسط SEC در ژانویه متوقف شده است، با بیان اینکه قوانین جدید هنوز به طور رسمی اجرا نشده است، از اظهار نظر در مورد الزامات جدید KYC خودداری کرد. در اواسط ماه مارس، بانک مرکزی استفاده از استیبل کوین که به baht (واحد پول تایلند) تایلند متصل است را غیرقانونی اعلام کرد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها