Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بانک انگلیس خرید ارز دیجیتال از بایننس و کراکن را ممنوع می‌کند.

گزارش شده است که TSB به دلیل اقدامات ضعیف امنیتی، در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از استفاده مشتریان خود از کراکن و بایننس برای خرید ارز دیجیتال است.

بانک‌های انگلیسی به دلیل نگرانی‌های خود در مورد امنیت و قرار گرفتن در معرض کلاهبرداری‌های بسیار، مشارکت در ارزهای دیجیتال برای مشتریان خود را بسیار دشوار می‌کنند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، گزارش شده است که بانک TSB قصد دارد مشتریان خود را از خرید ارزهای دیجیتال با وجوه تحت مدیریت این بانک منع کند. گزارش شده است که TSB نگران کلاهبرداری بیش از حد صورت گرفته مربوط به اقدامات صرافی‌های ارز دیجیتال موجود در این کشور است.

TSB به دلایل امنیتی می‌تواند ارتباطات خود را با صرافی‌های رمزنگاری قطع کند

تایمز ادعا می‌کند که اطلاعات موثقی در اختیار دارد مبنی بر اینکه TSB قصد دارد خرید ارزهای دیجیتال را با پول نقد از طریق بایننس و کراکن ممنوع کند. ظاهراً، استانداردهای امنیتی پایین این پلتفرم‌ها، کار کلاهبرداران، به ویژه راه اندازی کیف پول‌های الکترونیکی را تسهیل می‌کند.

براساس این گزارش‌ها، TSB بین 15 مارس تا 15 آوریل حداقل 849 شکایت کلاهبرداری توسط کاربران بایننس را دریافت کرده است. این بانک ادعا می‌کند که تمامی تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با بایننس ناموفق بوده است. با این حال، بایننس می‌گوید که هرگز از تیم امنیتی بانک هیچ پیامی دریافت نکرده است.

سخنگوی بایننس بدون اشاره مستقیم به اظهارات TSB، بار دیگر بر تعهد این صرافی برای کار بر روی امنیت مشتریان خود تأکید کرد و اطمینان داد که این موضوع از اولویت‌های بایننس می‌باشد:

بایننس در مورد مسئولیت خود در محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری بسیار جدی است. به محض مطلع شدن از چنینادعاهایی، بلافاصله وارد عمل می‌شویم و سابقه بسیار خوبی در همکاری با سازمان‌های اجرای قانون داریم.

اما کراکن بسیار رک‌تر بود. استیون کریستی، رئیس جهانی پذیرش در صرافی کراکن، ادعاهای TSB را رد کرد، اگرچه او هیچ اشاره ای به این موضع گیری نکرد اظهار داشت آنها در مورد احتمال شیوع تقلب جدید اقدامات لازم را انجام خواهند داد:

ما این ادعا را كه كراكن به درخواست‌های كمك در مورد وقوع كلاهبرداری پاسخ نمی‌دهد را رد می‌كنیم. کراکن فقط در سال 2020 به بیش از 1000 درخواست مختلف از سوی سازمان‌های اجرا کننده قانون پاسخ داده است. کراکن با رعایت کامل قوانین مرتبط با آژانس‌های اجرا کننده قانون فعالیت می‌کند.

سرمایه گذاران کار کلاهبرداران را در انگلستان آسانتر می‌کنند

گزارش‌های کلاهبرداری برای بانک مسئله مهمی است زیرا خدمات محافظت در برابر کلاهبرداری را ارائه می‌دهد که در آن پول از دست رفته را در صورتی که شخصی قربانی کلاهبرداری شده باشد، پس می‌دهد. این بانک همچنین خواستار احتیاط بیشتر نسبت به کلاهبرداری از طریق ارزهای دیجیتال شده است.

در مورد مشاورین سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بیشتر هوشیار باشید. اگر تماس، ایمیل یا پیام کوتاه از طرف یکی از این مشاورین دریافت کردید، این پیام را نادیده بگیرید و بدانید که این پیام یک کلاهبرداری است. هرگز با شماره‌های مشکوک تماس نگیرید.

– TSB (TSB) 15 ژوئن 2021

تاکنون، بانک TSB هیچ بیانیه رسمی در مورد موضع خود در قبال بایننس یا کراکن صادر نکرده است، با این حال، علاقه نهادهای نظارتی انگلیس به نظارت بر فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.

اخیراً، یک نظرسنجی توسط اداره رفتار مالی انگلیس نشان داد که تعداد سرمایه گذاران ارز دیجیتال نسبت به سال گذشته و همچنین ارزش متوسط ​​دارایی‌های دیجیتال توسط خرده فروشان افزایش یافته است.

با این حال، FCA همچنین دریافت که تعداد افرادی که درک درستی از ارزهای دیجیتال ندارند و با این حال در این حوزه سرمایه گذاری کرده‌اند، در حال افزایش است.

این یک تحول نگران کننده برای نهادهای مجری قانون و آژانس‌های پیشگیری از وقوع جرم است، زیرا زمینه مناسبی برای کلاهبرداران و مجرمان فراهم می‌کند تا از جمع بالقوه بیشتری از قربانیان برای کلاهبرداری استفاده کنند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها