Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 8 دقیقه

«اگر قیمت بیت کوین در محدوده فعلی باقی بماند، کاردانو، تتا، مونرو و آمپ می‌توانند طی روزهای آینده با جهش بیشتری مواجه شوند»

اعلام برنامه‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای پیشبرد جدول زمانی افزایش نرخ‌ها تا سال 2023 منجر به ثبت سود در بازار سهام، طلا و بیت کوین (BTC) ایالات متحده شده است. پس از هشدار جیمز بولارد، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالات متحده از سنت لوئیس، هشدار داد که اولین افزایش نرخ ممکن است به زودی در سال 2022 به بازارها منتقل شود.

اکنون تحلیلگران رمزنگاری در مورد حرکت بعدی بیت کوین اختلاف نظر دارند. جاش راجر معتقد است که ممکن است بیت کوین بالاترین سطح قیمتی خود به 64،500 دلار برساند و رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار پدر بی پول” معتقد است که بیت کوین احتمالا تا 24000 دلار سقوط می‌کند.
با این حال، پیش بینی دیگری هم وجود دارد که توسط خالق مدل پیش بینی قیمت بیت کوین برای انتقال سهام  ارائه شده است و دیدگاه صعودی خود را درباره بیت کوین هنوز حفظ کرده است. بهترین سناریوی وی برای بیت کوین افزایش شدید تا سطح 450،000 دلار است و در “بدترین حالت” نیز  او تا آخر سال 2021 هدف صعودی 135000 دلار را پیش بینی کرده است.
با استناد به اطلاعات اخیر زنجیره‌ای، دیگر تحلیلگران اشاره کرده‌اند که دارندگان بلند مدت در چند روز گذشته اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند.

آیا خرید توسط سرمایه گذاران بلند مدت می‌تواند فروش دلالان را جبران کند؟ تحلیل تکنیکال آن چیست، بهبودی کوتاه مدت یا سقوط بیشتر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را مورد بررسی قرار دهیم.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. طی روزهای گذشته بیت کوین در محدوده قیمتی بین 31000 تا 42451.67 دلار محدود بوده است. قیمت از 41،330 دلار در 15 ژوئن کاهش یافت و خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (37،439 دلار) در 18 ژوئن رساندند.

بیت کوین | BTC
اکنون فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را تا سطح پشتیبانی 31000 دلار پایین بیاورند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش می‌کند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر 41 قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار برتری دارند.

با این حال، بیت کوین در دو نوبت قبلی در 23 مه و 8 ژوئن از سطح 31،000 دلار برگشت، و این بار نیز انتظار می‌رود گاوها دوباره سعی کنند از این سطح دفاع کنند. در صورت موفقیت، بیت کوین می‌تواند چند روز دیگر در داخل محدوده ذکر شده قرار گیرد.

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت بیت کوین را به زیر 31،000 دلار برسانند، بیت کوین می‌تواند به 28،000 دلار و سپس به 20،000 دلار کاهش یابد. چنین حرکتی یک حرکت منفی بزرگی خواهد بود و می‌تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.
در نمودار 4 ساعته خرس‌ها قیمت را پایین‌تر از سطح حمایتی 34،600 دلار پایین آورده‌اند. اگر آنها موفق به حفظ قیمت زیر این سطح شوند، احتمالاً بیت کوین تا حمایت 31،000 دلار سقوط خواهد کرد. نزول 20-EMA و RSI در نزدیکی منطقه فروش بیش از حد نشان دهنده برتری خرس‌ها است.

بیت کوین | BTC

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از 36457 دلار برسد، این نشان می‌دهد که معامله گران در سطوح پایین‌تر جمع شده‌اند. بیت کوین ممکن است به میانگین متحرک ساده 50 و بعداً به منطقه مقاومتی 41،330 و 42451،67 دلار برسد. شکست از سطح این منطقه نشان می‌دهد که اصلاح به پایان رسیده است.

کاردانو | ADA

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته کاردانو با نماد ADA است. کاردانو طی چند روز گذشته بین 1.33 تا 1.94 دلار معامله شده است. بازگشت دوباره از سطح حمایت در 12 ژوئن تا سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.52 دلار) در 15 ژوئن کاهش یافت، که نشان می‌دهد احساسات بازار منفی شده است و معامله گران فروش را آغاز کرده‌اند.

کاردانو | ADA
خرس‌ها اکنون سعی می کنند قیمت کاردانو را به زیر منطقه حمایتی 1.33 تا 1.24 دلار پایین آورند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، کاردانو می‌تواند تا حمایت مهم 1 دلار سقوط کند. افت متوسط ​​20 روزه EMA و RSI زیر 42 نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل بازار را در اختیار دارند.

برعکس، اگر گاوها دوباره از این منطقه حمایتی دفاع کنند، نشان می‌دهد تقاضا در سطوح پایین‌تر اتفاق خواهد افتاد. این رویداد می‌تواند کاردانو را برای چند روز دیگر در این محدوده نگه دارد. وقوع یک شکست و بسته شدن نزدیک به سطح 1.94 دلار نشانگر بازگشت گاوها به میدان است.

کاردانو | ADA
نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها امروز قیمت را به زیر حمایت 1.33 دلار رسانده‌اند اما عدم موفقیت آنها در پایین آوردن قیمت به سطح پایین‌تر، نشان می‌دهد که تجمع خریدارها در کف قیمت انجام خواهد گرفت. اکنون خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند.

اگر موفق شوند، این الگوی نزولی اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی می‌تواند قیمت را به 1.74 دلار و سپس 1.88 دلار برساند.

متناوباً، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 1.33 دلار برسد، کاردانو الگوی مثلث نزولی را تکمیل می‌کند. هدف این الگوی نزولی 0.78 دلار است.

تتا | THETA

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته تتا با نماد THETA است. گاوها در 17 ژوئن THETA را به بالای خط مقاومت کانال نزولی هل دادند اما نتوانستند از سطح 10.47 دلار عبور کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و در تلاشند شکست از این سطح را دوباره جبران کنند.

تتا | THETA
قیمت تتا امروز به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (8.65 دلار) رسیده است و این نشان می‌دهد روند کوتاه مدت به نفع خرس‌ها است. با این حال بعید است گاوها به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی می‌کنند روند نزولی را به زیر 7.33 دلار برسانند.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد و از میانگین متحرک بالاتر رود، نشان دهنده تقاضای شدید در سطوح پایین‌تر است. سپس خریداران یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا از سطح مقاومت 10.47 دلار عبور کنند.

در صورت موفقیت، تتا | THETA می‌تواند صعود قیمت را تا 13.20 دلار آغاز کند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 7/37 دلار برسانند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند قیمت را به 6 دلار و سپس به 4.57 دلار کاهش دهد.

تتا | THETA
نمودار 4 ساعته الگوی سر و شانه را نشان می‌دهد. هدف این الگو 7.02 دلار است.

با این حال، گاوها سعی دارند قیمت را از بالای خط گردن به سمت بالا حرکت دهند. اگر موفق شوند، فروشندگان کوتاه مدت که ممکن است موقعیت‌های فروش کوتاهی را در موقعیت شکست خط گردن باز کرده باشند، ممکن است به دام بیفتند.

این رویداد می‌تواند منجر به پوشش بهبود کوتاه مدت شود و تتا | THETA ممکن است به 9.19 دلار صعود کند. در صورت وقوع شکست در بالای این مقاومت ممکن است قیمت را به 10.10 دلار و سپس 10.47 دلار برساند.

مونرو | XMR

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مونرو با نماد XMR است. مونرو در 19 ژوئن از خط روند نزولی عبور کرد و خرس‌ها اکنون سعی می‌کنند قیمت را به 225 دلار کاهش دهند. این سطح یک حمایت مهم است که باید مراقب آن بود زیرا گاوها طی چند روز گذشته بارها از این سطح دفاع کرده‌اند.

مونرو | XMR
در صورت بازگشت قیمت مونرو از سطح 225 دلار، خریداران یک بار دیگر تلاش می‌کنند قیمت را از سطح خط روند نزولی بالاتر ببرند. اگر این کار را انجام دهند، مونرو ممکن است SMA 50 روزه (312 دلار) را به چالش بکشد و سپس به 347 دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت 225 دلار برسانند، مونرو یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می‌کند. در صورت شکل گیری این الگوی نزولی احتمالا فروش بیشتری را به دنبال داشته باشد و در نتیجه قیمت به 175 دلار و سپس 124.69 دلار کاهش یابد.

مونرو | XMR
نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها چندین تلاش برای حفظ قیمت بالاتر از مقاومت 283 دلار داشته‌اند اما شکست خورده‌اند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

امروز فروشندگان، قیمت را به زیر خط مثلث صعودی رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. این نشان دهنده خرید شدید در کف قیمت می‌باشد. اکنون گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند و مقاومت 283 دلاری را به چالش بکشند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، الگوی مثلث صعودی تکمیل می‌شود و مونرو می‌تواند تا 316.23 دلار و سپس به سطح 341 دلار برسد.

اگر خرس‌ها قیمت را پایین بکشانند و قیمت را در زیر خط روند حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می‌تواند درهای سقوط تا 225 دلار را باز کند.

آمپ | AMP

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته آمپ با نماد AMP است. آمپ در 14 ژوئن مقاومت سرسخت بالاتر در سطح 0.076 دلار را شکست و در 16 ژوئن به بالاترین حد خود یعنی 0.12 دلار رسید. با این حال، از 17 ژوئن روند تصحیحی خود را آغاز کرده است و به سطح شکست 0.076 دلار رسیده است.

آمپ | AMP
اگر گاوها برای حمایت از سطح 0.076 دلار وارد میدان شوند، این نشان می‌دهد که احساسات در بازار مثبت باقی مانده است و معامله گران در حال تجمع در کف قیمت هستند. سپس خریداران سعی خواهند کرد قیمت را تا سطح 0.12 دلار به بالاترین حد خود برسانند.

در صورت وقوع شکست و بسته شدن قیمت در بالاتر از این مقاومت، از سرگیری روند صعودی را نشان می‌دهد. سپس آمپ | AMP می‌تواند به 0.185 دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت آمپ را به زیر 0.076 دلار برسانند، آمپ | AMP می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) سقوط کند، که ممکن است این سطح دوباره به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. با این حال، اگر این حمایت شکسته شود، آمپ | AMP می‌تواند به سطح SMA 50 روزه (0.05 دلار) سقوط کند.

آمپ | AMP
اصلاح قیمت از بالاترین سطح قیمتی در حمایت 0.076 دلار متوقف شد زیرا گاوها شروع به دفاع از این سطح کردند. با این حال، خریداران در تلاشند قیمت را به بالاتر از مقاومت 0.095 دلار برسانند، این نشان می‌دهد که خرس‌ها فروش خود را در سطوح بالاتر آغاز خواهند کرد.

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه دفاع کنند و در کوتاه مدت دره بالاتری (higher low) را تشکیل دهند. در صورت موفقیت، آمپ | AMP ممکن است به 0.095 دلار برسد. شکسته شدن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می‌تواند درهای صعود را تا رسیدن به بالاترین حد خود باز کند. در صورت شکست و بسته شدن آمپ | AMP در زیر 0.076 دلار، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

امیدواریم مطلب 5 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها