Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بیت کوین هنوز در محدوده قابل پیش بینی زیر بایننس کوین، کاردانو، لایت کوین و چین لینک گیر کرده است که الگوهای صعودی تشکیل داده‌اند که نشان دهنده روند صعودی بیشتر آنهاست. طی هفته گذشته، چندین معامله گر بعد از خبر حضور ایلان ماسک در برنامه زنده شنبه شب SNL دوج کوین  (DOGE) را خریداری کردند و انتظار صعود این ارز رمزنگاری را داشتند. با این حال، بعد از اشاره به دوج کوین در طول مونولوگ توسط ایلان ماسک انتظار صعودی را که معامله گران داشتند برآورده نشد.

دوج کوین دیروز با سقوط بیش از 34٪ نسبت به روز گذشته، به پایین‌ترین سطح روزانه 0.41 دلار رسید. از آن زمان به بعد، این ارز رمزنگاری در تلاش است تا مرحله اصلاح را طی کند و به 0.54 دلار افزایش یابد. سقوط شدید قیمت دوج کوین نشان می‌دهد که خرید بیش از حد، بدون هیچ دلیل اساسی، می‌تواند منجر به نوسانات اساسی شود.

از طرف دیگر، اتر (ETH) روند صعودی خود را بیشتر افزایش داد و به بالای 4000 دلار رسید، در حالی که بیت کوین (BTC) باز هم به مرز 60 هزار دلار رسید و سپس فروش قوی را بعد ازین حرکت صعودی جزئی از خود نشان داد. چند روز حرکت رنج و خنثی برای بیت کوین نشانه مثبتی است زیرا ممکن است زمینه را برای مرحله بعدی روند صعودی فراهم کند. با توجه به اینکه اتر حرکت صعودی دیگر آلت کوین‌ها را باعث می‌شود، بیایید 5 ارز رمزنگاری برتر را بررسی کنیم که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته باشند.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. بیت کوین در 8 مه بالاتر از روند نزولی شکسته شد اما خریدارها به سختی می‌توانند سطح مقاومتی 58،966.53 دلار بشکنند. حمایت فوری بعد از حرکت نزولی واقع در نقطه میانگین متحرک است. اگر قیمت بیت کوین تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (56387 دلار) عقب نشینی کند، خریدارها یک بار دیگر تلاش می‌کنند قیمت را به بالای 58،966.53 دلار برسانند.

btc daily

در صورت موفقیت، بیت کوین می‌تواند مسیر خود را به سمت خط مقاومت کانال صعودی بعدی تا 67000 دلار آغاز کند. در صورتیکه قیمت از مقاومت قبلی نتواند عبور کند، فروشندگان دوباره سعی می‌کنند از این سطح دفاع کنند. حرکت پس از بالا رفتن قیمت از این کانال می تواند منجر به افزایش خرید توسط خریداران شود.

با این حال، میانگین‌های متحرک تخت و شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه میانی، عدم حرکت صعودی را نشان می‌دهد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، بیت کوین می‌تواند تا 52323.21 دلار کاهش یابد.

بازگشت شدید از این سطح، خرید در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد و این می‌تواند منجر به حرکت قیمت در محدوده قیمتی 52،323.21 دلار تا 58،966.53 دلار برای چند روز شود. برعکس، شکست در زیر 52،323.21 دلار ممکن است درهای سقوط را تا خط حمایت کانال صعودی قبلی و سپس تا 46،985 دلار باز کند که در آن خریداران برای جلوگیری از کاهش قیمت وارد عمل می‌شوند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها از مقاومت بالایی 58،966.53 دلار دفاع می‌کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 50 را بکشانند، بیت کوین می‌تواند تا 55000 دلار و سپس به 52323.21 دلار سقوط کند.

میانگین متحرک‌های تخت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و به بالاتر از 58،966.53 دلار برسد، بیت کوین می‌تواند شتاب بگیرد و تا رسیدن به هدف 65،012.18 دلار حرکت خود را ادامه دهد.

بایننس کوین | BNB

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بایننس کوین با نماد BNB است. بایننس کوین در یک روند صعودی قوی قرار دارد و میانگین‌های متحرک نشان می‌دهند این مسیر کمترین مقاومت را در برابر صعود دارد. اگرچه واگرایی منفی در RSI یک علامت هشدار را نشان می‌دهد، اما تا زمانی که قیمت عقب نشینی نداشته باشد و ضعف نشان ندهد، این تنظیمات عملیاتی نمی‌شوند.

bnb daily

اگر گاوها قیمت را به بالای 680 دلار برسانند، بایننس کوین ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که می‌تواند به 808.57 دلار برسد. اگر بایننس کوین کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (592 دلار) برسد، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد.

اگر این اتفاق بیفتد، معامله گران کوتاه مدت ممکن است از موقعیت‌های خود خارج شوند و در نتیجه تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (466 دلار) سقوط کنند. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا از 13 دسامبر سال 2020 قیمت در زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه بسته نشده است. شکست به زیر 428 دلار ممکن است نشان دهنده روند نزولی بعدی باشد.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که بایننس کوین بین 600 تا 680 دلار مانده است. 20-EMA شروع به چرخش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این نشان می‌دهد گاوها برتری دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 680 دلار برسانند و در آن نقطه قیمت را ببندند، جفت ارز ممکن است به 760 دلار برسد.

متناوباً، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و در زیر میانگین‌های متحرک قرار بگیرد، ممکن است بایننس کوین به 600 دلار برسد. جهش از این سطح می‌تواند حرکت خنثی را برای چند روز دیگر تمدید کند.

کاردانو | ADA

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته کاردانو با نماد ADA است. کاردانو طی هفته‌های گذشته بین دامنه 1 تا 1.48 دلار قرار داشت، که در 6 مه این محدوده شکسته شد. این نشان می‌دهد که تعادل بین گاوها و خرس‌ها به نفع خریداران حل شده است.

ada daily

این بدان معنا نیست که خرس‌ها تسلیم شده‌اند. آنها در 7 مه و امروز تلاش کردند قیمت را به زیر 1.48 دلار برسانند. با این حال، سایه بلند روی کندل روزانه نشان می‌دهد که گاوها با موفقیت از 1.48 دلار حمایت کرده‌اند.

اگر خریداران قیمت را بالای 1.74 دلار حفظ کنند، کاردانو می‌تواند تا 2 دلار و سپس 2.25 دلار افزایش یابد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.42 دلار) برسد، این نمای صعودی باطل می‌شود. چنین حرکتی می‌تواند خریداران را به دام بیندازد و در نتیجه به 1 دلار سقوط کند. برگشت از این سطح می‌تواند کاردانو را برای چند روز دیگر در محدوده خنثی نگه دارد.

میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته شیب دار است و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد که که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند. اگر خریداران قیمت را بالای 1.75 دلار حفظ کنند، ممکن است حرکت به سمت بالا شتاب بگیرد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، ممکن است کاردانو به 20-EMA و سپس تا سطح حمایت 1.48 دلار سقوط کند. برگشت از این سح حمایت می‌تواند منجر دامنه معاملات محدود بین 1.48 تا 1.75 دلار شود. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 50-SMA بکشانند، ممکن است احساس صعودی کوتاه مدت وجود داشته باشد.

لایت کوین | LTC

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته لایت کوین با نماد LTC است. لایت کوین در یک الگوی مثلثی صعودی معامله می‌شود. گرچه خرس‌ها طی چند روز گذشته از خط مقاومت مثلث دفاع کرده‌اند، اما علامت مثبت این است که گاوها نیز میدان را رها نکرده‌اند.

ltc daily

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 372.53 دلار بکشانند و در آن نقطه قیمت را حفظ کنند، لایت کوین می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که می‌تواند به 400 دلار و سپس 463.31 دلار برسد. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می‌دهد که این مسیر کمترین مقاومت را در برابر صعود داراست.

برخلاف این فر ، اگر گاوها نتوانند قیمت را بالاتر از خط مقاومت حفظ کنند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است موقعیت‌های خود را خالی کنند. این ممکن است منجر به کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (298 دلار) شود. وقفه در زیر این حمایت می‌تواند دروازه‌های سقوط تا سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (247 دلار) را باز کند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که لایت کوین بین 330.50 دلار و 372.50 دلار در حال تثبیت قیمت است. خرس‌ها با موفقیت از مقاومت بالایی دفاع کرده و قیمت را به سمت 20-EMA می‌کشانند. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، گاوها تلاشی دیگر برای از سرگیری روند صعودی انجام می‌دهند.

برعکس، شکست در زیر 20-EMA می‌تواند قیمت را به 330.50 دلار کاهش دهد. بازگشت مجدد از این حمایت ممکن است ماندگاری لایت کوین در این محدوده را برای چند روز دیگر افزایش دهد. از سوی دیگر، شکسته شدن و بسته شدن قیمت در زیر 330.50 دلار می‌تواند آغاز یک اصلاح عمیق‌تر باشد. اولین حمایت سطح میانگین متحرک 50 روزه و سپس 290 دلار است.

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته چین لینک با نماد LINK است. چین لینک در یک روند صعودی قرار دارد و در 7 مه با رسیدن به قیمت 51.96 دلار به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. در طی یک روند صعودی قوی، اصلاحات کم عمق است و قیمت قبل از شروع حرکت صعودی مجدد در محدوده خنثی برای مدتی قرار خواهد گرفت.

link daily

سایه بلند روی کندل در 7 می نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر است و به دنبال آن الگوی شمعی روزانه در 8 ماه مه نشان داد که بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌ها وجود دارد. با این حال، میانگین متحرک نمایی متوسط ​​20 روزه (42 دلار) و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می‌دهد که گاوها برتری دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت خود را بالاتر از 51.96 دلار حفظ کنند، چین لینک می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف بعدی 66.74 دلار است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و حمایت 46 دلاری را بشکند، چین لینک ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند. برگشت شدید از این حمایت نشان دهنده مثبت ماندن احساسات در بازار است. با این حال، شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می‌دهد که حرکت کوتاه مدت ضعیف شده و احتمال سقوط به میانگین متحرک ساده 50 روزه (35 دلار) وجود دارد.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد قیمت در محدوده 46 تا 50 دلار شکسته شده است. این نشان دهنده آغاز مرحله بعدی روند صعودی است که هدف آن بلافاصله 54 دلار است. 20-EMA شروع به چرخش کرده و RSI بالاتر از 67 است که نشانگر کنترل گاوها در بازار است.

با این حال، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 50 دلار برسد، این نشان می‌دهد که بازار نمی‌تواند سطوح بالاتر را لمس کند. این ممکن است منجر به فروش بیشتر شود که می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهد. شکسته به زیر این سطح نشان دهنده برتری فروشندگان در بازار است.

امیدواریم مطلب ۵ ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها