Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک در کنفرانس بی ورد در مورد روند از سرگیری پرداخت با بیت کوین برای خرید محصولات تسلا صحبت کرد.

مدیر عامل تسلا گفت:

من می‌خواهم تلاش بیشتری انجام دهم تا بالاخره تأیید شود که درصد مصرف انرژی‌های تجدید پذیر به حدود 50٪ یا بالاتر از آن است و تلاش برای افزایش این عدد همچنان ادامه دارد.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا اشاره کرده است که صنعت رمزنگاری در حال پیشرفت به سمت آینده‌ای سبزتر است، اما تسلا هنوز پرداخت‌های بیت کوین را قبول نخواهد کرد.

مدیر عامل تسلا در کنفرانس بی ورد، که یک رویداد مجازی بیت کوین (BTC) با حضور مدیر اجرایی توئیتر جک دورسی، کتی وود از آرک اینوست و مجری استیو لی از اسکوئر کریپتو برگزار شد، گفت که تسلا “به احتمال زیاد” پرداخت‌های بیت کوین برای وسایل نقلیه خود را از سر خواهد گرفت، اقدامی که قبل از این در ماه مه متوقف شد، ولی این مدیرعامل وعده داد که با تلاش بیشتر و بهبود وضعیت جاری تصمیم خود را به احتمال زیاد دوباره تغییر خواهد داد.

ماسک اظهار داشت: “به نظر می‌رسد روند مثبتی در مصرف انرژی بیت کوین به وجود آمده است” و همچنین در مورد سرعت حرکت شبکه به سمت استفاده از منابع انرژی سبز، اندکی تردید داشت. “هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید اساساً در مدت زمان کوتاهی با انرژی‌های تجدیدپذیر مقدار انرژی را دو برابر یا سه برابر کنید […] ماموریت تسلا تسریع کردن استفاده از انرژی پایدار است. ما نمی‌توانیم شرکتی باشیم که نسبت به مصرف انرژی توسط این ارز دیجیتال در حال حاضر بی تفاوت باشیم و در مورد استفاده بیت کوین از انرژی‌های تجدید پذیر تلاش خود را انجام خواهیم داد. ”

او افزود:

به نظر می‌رسد بیت کوین در حال حاضر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق پیدا می‌کند و گروهی از کارخانه‌های بزرگ استخراج بیت کوین که از زغال سنگ استفاده می‌کردند، به ویژه در چین خاموش شده‌اند. من می‌خواهم کمی این تلاش بیشتر شود تا تأیید کنم که درصد مصرف انرژی تجدید پذیر به احتمال زیاد حدود 50٪ یا بالاتر از آن است و گرایش و تمایل برای افزایش این عدد وجود دارد. در این صورت، تسلا پذیرش بیت کوین را از سر می‌گیرد.

در ماه مه، ماسک اعلام کرد که تسلا دیگر به دلیل “استفاده زیاد از سوخت‌های فسیلی” در شبکه، پرداخت بیت کوین را قبول نمی‌کند. قیمت این دارایی دیجیتال متعاقباً برای اولین بار از ماه فوریه به زیر 40000 دلار کاهش یافت. مدیرعامل تسلا بعداً توضیح داد که این شرکت معاملات BTC را از سر خواهد گرفت درصورتی که ماینرها تلاش کنند برای استخراج این ارز دیجیتال تا بیش از 50 درصد از انرژی پاک استفاده کنند و برای بیشتر کردن این رقم در آینده نیز تلاش خود را ادامه دهند.

ماسک همچنین به برخی از ادعاهای متخصصان مبنی بر اینکه او یک برنامه ورود سرمایه و خروج سرمایه به ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و دوج کوین را با توجه به پست‌های خود در شبکه های اجتماعی تنظیم کرده بود، پاسخ داد. وی گفت که خارج از سهام شرکت اسپیس ایکس و تسلا، او تنها دارای سه ارز دیجیتال مهم بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است و از زمان اعلام توقف پرداخت‌های رمزنگاری برای خرید تسلا، نه او و نه شرکتش هیچ کدام از بیت کوین‌های خود را نفروخته‌اند.

ماسک گفت: “اگر قیمت بیت کوین پایین بیاید، من ضرر می‌کنم.”

من ممکن است سرمایه خود را وارد این ارز دیجیتال کنم، اما من در حال حاضر قصد خروج سرمایه خود را ندارم. من قطعاً اعتقادی به بالا بردن قیمت و فروش دارایی خود و خروج از بازار یا کارهای مشابه آن را ندارم.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها