مقالات بازارهای مالی

نهنگ‌ها چه افرادی هستند؟

اصطلاح “نهنگ” برای توصیف فرد یا سازمانی استفاده می‌شود که مقدار زیادی ارز رمزنگاری شده خاص را در اختیار داشته باشد. برای این تعریف آستانه دقیقی وجود ندارد، اما برخی می‌گویند که یک نهنگ بیت کوین باید حداقل 1000 بیت‌کوین را نگه داشته باشد. یک نهنگ همچنین ممکن است به عنوان شخصی تعریف شود که به اندازه کافی کوین یا توکن داشته باشد تا با خرید یا فروش مقادیر زیاد تأثیر قابل توجهی بر قیمت‌های بازار بگذارد.

اگرچه ما غالباً فرد ثروتمندی را نهنگ می‌نامیم، همچنین این اصطلاح می‌تواند موسسه یا سازمانی را نیز توصیف کند که مقدار قابل توجهی ارزهای رمزپایه را در اختیار دارد و بنابراین قدرت حرکت بازار به بالا و پایین را دارد. در فضای رمزنگاری، نمونه‌هایی از این نهنگ‌ها شامل گروه‌های سرمایه گذاری مانند Pantera Capital ، Fortress Investment Group و Falcon Global Capital می‌باشند.

با این حال، در عمل، بسیاری از این بازیگران بزرگ در بازارهای معمولی رمزارز تجارت نمی‌کنند، زیرا سفارشات بزرگ آن‌ها می‌تواند حجم موجود در دفتر سفارشات را کاملا بپوشاند. بجای آن، در خارج از صرافی‌های آنلاین معامله می‌کنند که به آن فرابورس (OTC) گفته می‌شود.

وقتی صحبت از بلاکچین‌های اثبات سهام (استیکینگ) می‌شود، نهنگ‌ها تأثیر بسزایی در روندهای حاکم بر زنجیره دارند (سرمایه‌های بیشتر در سهام به آن‌ها قدرت رای گیری بیشتری می‌دهد). برای این زنجیرها، وجود نهنگ‌ها می‌تواند نشانه خوبی باشد (از نظر ثبات) زیرا انگیزه‌های قوی وجود دارد که صادقانه عمل کنند و به رشد شبکه کمک می‌کنند. از طرف دیگر، کنترل نهنگ‌ها بر اکثر منابع مالی از نظر تمرکز قدرت می‌توانند تأثیر منفی داشته باشند.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا