Categories
مقالات فناوری‌ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تولید سوددهی در صنعت DeFi اغلب با تأمین نقدینگی به صرافی غیرمتمرکز (DEX) مانند Uniswap انجام می‌شود. در ازای انجام این کار، کاربران می‌توانند سهمی از هزینه‌های تولید شده از جفت معاملاتی که برای آنها نقدینگی تهیه می‌کنند، کسب کنند.

آلفا همورا امکان اهرم کردن موقعیت ییلد فارمینگ شما را تا 2.5 برابر فراهم می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد براساس ترجیحات شخصی و مقدار ریسک خود درآمد کسب کنید. با این روش می‌توانید درآمد کلی خود را در زمینه استخراج نقدینگی افزایش دهید. با این حال، همانطور که معمولاً در مورد استفاده از اهرم گفته می‌شود، خطرات نیز تقویت می‌شوند. بیایید ببینیم چگونه عمل می‌کند؟

معرفی

پروژه‌های موفق‌تر در DeFi به کاربران اجازه می‌دهد تا با تأمین نقدینگی به تولید محصول بپردازند. بیشتر این تلاش‌ها حول اکوسیستم اتریوم می‌چرخد​​، همانطور که از نظر تاریخی نیز این شبکه اصلی برای ابزارها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز بوده است. زنجیره هوشمند بایننس (BSC) نیز از این نوع قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل تیم Alpha Finance Lab تصمیم گرفتند اکوسیستم DeFi خود را هم روی BSC و هم اتریوم بسازند.

آلفا همورا چیست؟

آلفا همورا دومین محصول در دست اقدام است که توسط آزمایشگاه Alpha Finance تولید شده‌اند. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد در معرض نقدینگی قرار بگیرند. به طور خاص، کسانی که در زمینه فارمینگ ییلد DeFi فعالیت می‌کنند می‌توانند موقعیت‌های خود را “تقویت” کنند. این احتمالاً اولین باری است که از اهرم برای ییلد فارمینگ DeFi استفاده می‌شود، که باعث می‌شود آلفا همورا یک پروژه منحصر به فرد در امور مالی غیرمتمرکز باشد.

ییلد فارمینگ تنها گزینه موجود برای این پروژه نیست. آلفا همورا از وام‌های ETH پشتیبانی می‌کند و همچنین به شرکت کنندگان امکان می‌دهد کاربران خاصی به نام نقد کنندگان و شکارچیان پاداش شوند. بعداً به معنای این موارد خواهیم رسید. نکته نهایی این است که همه این گزینه‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا بسته به تنظیمات شخصی و مقدار ریسک خود درآمد کسب کنند. همه این گزینه‌ها می‌توانند جوایز بالای APY را فراهم کنند و باعث جذابیت آلفا همورا برای علاقه مندان به DeFi شوند.

گزینه‌های ییلد فارمینگ آلفا همورا

اولین گزینه برای کاوش در آلفا همورا، تولید محصول است. هنگامی که یک کاربر کیف پول خود را متصل کرد، می‌تواند وجوه خود را واریز کند ، میزان اهرم خود را تعیین کند و بلافاصله فارمینگ را شروع کند.

در حال حاضر، استخرهای پشتیبانی شده از آلفا همورا عبارتند از:

WETH / WBTC  (یونی سواپ)

WETH / USDT (یونی سواپ)

WETH / USDC  (یونی سواپ)

WETH / DAI  (یونی سواپ)

WETH / DPI (IndexCoop)

یکی از جنبه‌های مهم تولید محصول از طریق آلفا همورا این است که چگونه همه توکن‌های فارم شده ALPHA هر روز مجددا سرمایه گذاری شوند. به گفته این تیم، این کار سود بالقوه بالاتری را به صورت کاملا منفعل به همراه خواهد داشت.

توکن ALPHA چیست؟

ALPHA یک توکن حاکمیت و سودمند است. نه تنها برای پروتکل آلفا همورا بلکه برای سایر محصولات موجود در اکوسیستم Alpha Finance. توکن ALPHA همچنین اولین پروژه‌ای است که هم در بایننس لانچ پد و هم در لانچ پول راه اندازی شده است.

موارد استفاده شامل تأمین نقدینگی، مشارکت ALPHA برای دریافت سهمی از هزینه‌های پروتکل و باز کردن قابلیت‌های همکاری بین محصولات آلفا است.

از نظر حکمرانی، دو جنبه باید در نظر گرفته شود. اول از همه، دارندگان توکن ALPHA می‌توانند معیارهای اصلی محصولات خاص، از جمله نرخ بهره، نسبت ارزش، مجازات نقدشوندگی و غیره را کنترل کنند. سطح دوم مربوط به حاکمیت سطح گسترده پروتکل است. طبق آزمایشگاه Alpha Finance، دارندگان ALPHA می‌توانند تعیین کنند چگونه محصولات مختلف Alpha در آینده به طور یکپارچه‌تری با یکدیگر کار کنند.

مزایای آلفا همورا

نوآوری

آلفا همورا روش‌های جدیدی را برای مشارکت در تولید محصول معرفی می‌کند، که هم برای ییلد فارمینگ و هم برای صنایع گسترده DeFi مفید است. آلفا همورا به کاربران امکان می‌دهد APY بیشتر و بدون نیاز به اعتماد به هیچ واسطه‌ای کسب کنند.

حسابرسی امنیتی

حسابرسی‌های قرارداد هوشمند یکی از مهمترین نگرانی‌های سرمایه گذاران است. پروژه‌های DeFi بی‌شماری وجود دارند که بدون حسابرسی امنیتی مناسب راه اندازی شده‌اند. در مقابل، قراردادهای هوشمند آلفا همورا توسط Peckshield حسابرسی شده است.

توکن حکمرانی

افزودن آلفا همورا به اکوسیستم آلفا فاینانس هم افزایی بیشتری را برای توکن ALPHA ایجاد می‌کند. مانند سایر محصولات آلفا، از توکن‌ها به عنوان بخشی از حاکمیت پروتکل آلفا همورا استفاده می‌شود. مشارکت در جامعه گامی مهم در جهت دستیابی به پایداری طولانی مدت است.

خطرات آلفا همورا

نقدشوندگی

دقیقاً مانند هر استراتژی دیگری که دارای اهرم است، بسیار مراقب باشید. شما تنها زمانی باید وجوه خود را واریز کنید که از ریسک نقد شدن آگاه هستید. در آلفا همورا، ییلد فارمرها خطر نقد شدن را می‌پذیرند. تا زمانی که کاربران بالاتر از 80٪ برای یونی سواپ و 60٪ برای IndexCoop پرداخت بدهی باقی بمانند، موقعیت‌ها نقد نمی‌شوند. این بدان معناست که وقتی ارزش بدهی بیش از 80٪ ارزش موقعیت (بدون احتساب کاهش) است، می‌توان یک موقعیت اهرمی را در Uniswap نقد کرد.

آسیب پذیری‌های بالقوه

توجه داشته باشید که داشتن کد حسابرسی شده به این معنی نیست که استفاده از این قرارداد بدون خطر است. اشکالات و آسیب پذیری‌ها همیشه بخشی از هر سیستمی خواهند بود و شما باید هنگام تعامل با هر قرارداد هوشمندی این موضوع را به خاطر بسپارید.

خزانه اتریوم با بهره

از طریق آلفا همورا، می‌توانید از طریق موقعیت‌های بهره‌ دار، سود نگهداری اتر خود را بدست آورید. شما می‌توانید ETH را به بانک آلفا همورا واریز کرده و در ازای آن توکن‌های ibETH دریافت کنید. این توکن‌های ibETH دارایی قابل معامله‌ای هستند که به طور مداوم سود کسب می‌کنند و سهم شما از ETH را در مجموعه بانکی نشان می‌دهند.

سود پرداختی توسط وام گیرندگان ETH، متناسب با سهم آنها از وام، به وام دهندگان ETH پرداخت می‌شود. نرخ بهره با نرخ بهره بانکی تعیین می‌شود. هر چه بیشتر باشد، نرخ بهره بالاتر خواهد بود. به زبان ساده، هرچه تقاضا برای وام گرفتن بیشتر باشد، نرخ بهره نیز بالاتر است.

بخشی از سود پرداخت شده در خزانه‌ای ذخیره می‌شود که به عنوان یک صندوق بیمه برای محافظت در برابر حوادث قو سیاه عمل می‌کند.

نقد کننده‌ها و شکارچیان پاداش

پلتفرم آلفا همورا ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری را نیز ارائه می‌دهد. کاربران ویژه‌ای که مدیر نقد کننده نام دارند می‌توانند موقعیت‌های در معرض خطر را نقد کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش موقعیت کاربر به زیر آستانه نقدشوندگی برای پلتفرم مربوطه کاهش یابد. این بدان معنی است که موقعیت‌هایی که زیر آستانه نقدشوندگی هستند در معرض خطر نقد شوندگی دستی هستند. مدیر نقد کننده 5٪ از ارزش نقد شده را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

شکارچیان پاداش نوع دیگری از کاربران خاص هستند. آنها می‌توانند عملی را در قرارداد فراخوانی کنند که تمام توکن‌های تولید شده در پرتفوی آلفا همورا را برای اتر به فروش برساند. با این کار، شکارچیان پاداش گیرنده، ETH جمع آوری شده را در استخر تولید محصول مجدداً سرمایه گذاری می‌کنند و 3٪ از کل پاداش را به آنها اختصاص می‌دهند. این کار، به نوبه خود، از میزان توکن‌های ibETH که وام دهندگان بدست می‌آورند را کاهش می‌دهد، زیرا سهام کل آنها از ارزش کل استخر کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

راه اندازی آلفا همورا یک نقطه عطف مهم برای اکوسیستم آلفا فایننس است. توانایی ورود به موقعیت‌های استخراج نقدینگی با اهرم یک نوآوری مهم برای فضای گسترده‌تر دیفای است.

در حالی که ییلد فارمینگ مهمترین نقطه فروش است، حسابهای سودمند اتریوم آن نیز می‌تواند برای کاربران پیشرفته‌تر جذاب باشد. همراه با گزینه تبدیل شدن به مدیر نقد کننده یا شکارچیان پاداش، روش‌های زیادی برای تعامل جامعه بلاکچین با این پلتفرم وجود دارد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها