Categories
مقالات فناوری‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از سایت بلاکچین، فناوری چند زنجیره‌ای بستری است که به کاربران کمک می‌کند بلاکچین خصوصی خاصی ایجاد کنند که توسط سازمان‌ها برای معاملات مالی قابل استفاده باشد. یک API ساده و یک رابط خط فرمان همان چیزی است که چندزنجیره‌ای در اختیار ما قرار می‌دهد. این امر به حفظ و تنظیم زنجیره کمک می‌کند.

اهداف چندزنجیره‌ای:

قابلیت مشاهده بلاکچین همیشه باید به طور فعال در شرکت کنندگان انتخاب شده نگه داشته شود تا از سردرگمی جلوگیری شود و از ثبات و کنترل معاملات موجود اطمینان حاصل شود. فرآیند ماینینگ را می‌توان با اطمینان بیشتر با کمک اثبات کار و همچنین هزینه‌های مرتبط با آن انجام داد. این مدل بلاکچین درحقیقت تنها حساب‌های اعتبارسنجی شده برای شرکت کنندگان در این زنجیره را انجام می‌دهد.

روند دست دهی:

روند دست‌دهی در چندزنجیره‌ای زمانی اتفاق می‌افتد که گره‌های یک بلاکچین با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. چندزنجیره‌ای هنگام اتصال دو گره بلاکچین اتفاق می‌افتد. هویت هر گره خود را با یک آدرس با لیستی از مجوزها نشان می‌دهد. بنابراین هر گره‌ای که او نشان ‌دهد، پیامی را برای کاربران دیگر ارسال می‌کند. اتصال P2P در صورت عدم نتیجه رضایت بخش از روند کار، قطع می‌شود.

روند استخراج در فناوری چندزنجیره‌ای:

چندزنجیره‌ای تعیین‌کننده ماینرها برای مجموعه‌ای از موجودیت‌هاست. این معیاری را معرفی می‌کند که به عنوان تنوع استخراج شناخته می‌شود و با 0 <= تنوع استخراج <1 = پیوند می‌خورد.

کارایی بلوک با انجام موارد زیر قابل تأیید است:

تغییرات در مجوزهای تنظیم شده توسط تراکنش‌ها و بلاک را به ترتیب اعمال کنید.

بعد از این تاییدها در بلوک، کل مجموعه ماینرهای تأیید شده را بشمارید.

تعداد ماینرها را در تنوع استخراج ضرب کرده آن را گرد کنید تا به فاصله باقیمانده برسید.

این، به نوبه خود، برنامه round-robin (الگوریتمی برای اختصاص برشهای زمانی برابر به فرایندهای مختلف در رایانه) را عملی می‌کند. استخراج کنندگان در این جدول بلاک‌هایی را به صورت چرخشی ایجاد می‌کنند بگونه‌ای که بلاکچین دقیق ایجاد کنند. معیار تنوع ماینینگ سختی طرح را مشخص می‌کند. مقدار “یک” مشخص می‌کند که چرخش هر استخراج کننده مجاز را شامل شده است. در حالی که نتیجه صفر به معنای عدم محدودیت است.

در چندزنجیره‌ای، هزینه‌های معامله و انگیزه بلوک به طور پیش فرض صفر است. با این حال، می‌توانید این مقدار را در پرونده params.dat نامگذاری کنید. این فایل کل پیکربندی را به صورت زیر در بر می‌گیرد:

پروتکل زنجیره.

زمان هدف برای بلوک.

نوع اجازه فعال

تنوع ماینینگ.

انگیزه ماینینگ.

نوع معامله تأیید شده

حداکثر اندازه بلوک

حداکثر داده‌های متا در هر معامله

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها