Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزها, مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Kusama که خود را “پسر عموی وحشی Polkadot” توصیف می‌کند، یک پلتفرم بلاکچین آزمایشی است که به منظور ایجاد یک چارچوب انبوه سازگار و مقیاس‌پذیر برای توسعه دهندگان طراحی شده است.

Kusama بر روی Substrate ساخته شده است یک کیت ساخت بلاک چین که توسط (Parity Technologies) ساخته شده است. پایگاه کد Kusama تقریباً همان کد Polkadot را دارد که یکی از موفق ترین بلاک چین های قابل همکاری است.

با استقرار در کوساما، پروژه‌های سریع می‌توانند به یک شبکه خرد شده با قابلیت انعطاف‌پذیری و قابلیت تعامل بسیار گسترده دسترسی پیدا کنند، ویژگی‌هایی که هنوز در Polkadot در دسترس نیستند. به همین منظور، کوساما خود را “شبکه قناری” توصیف می‌کند.

این پلتفرم به منظور ایجاد بستر آزمایشی برای توسعه دهندگانی که به دنبال نوآوری و استقرار بلاکچین خود هستند ، طراحی شده است و می تواند به عنوان یک شبکه مقدماتی قبل از راه اندازی در Polkadot مورد استفاده قرار گیرد. (اگرچه بسیاری از پروژه‌ها تصمیم می‌گیرند که برای محصول نهایی خود با کوساما همراه باشند.

کوساما برای استقرار پاراچین ها(زنجیره موازی) ، نیاز به پیوند کم برای اعتبار سنج ها که از یک مانع کم برای ورود بهره مند می شود و بیشتر توسط استارت آپ های مرحله اولیه و آزمایش استفاده می شود.

بنیان‌گذاران کوساما چه کسانی هستند؟

کوزاما توسط همان تیمی ساخته شد که Polkadot ، یک شرکت معروف به Parity Technologies را ایجاد کرد. بنیانگذار آن دکتر گاوین وود، دانشمند و برنامه نویس مشهور جهانی در زمینه رایانه است كه همچنین بنیانگذار Ethereum است.

Parity Technologies تیم گسترده‌ای متشکل از موفق‌ترین مهندسان بلاکچین دنیا را تشکیل می‌دهد و بیش از 100 کارمند در کل در سراسر جهان دارد.

علاوه براین، بودجه کوساما از طریق کمک‌های بنیاد Web3 تامین می‌شود که برای کمک به “پرورش فناوری‌ها و برنامه‌ها در زمینه پروتکل‌های غیرمتمرکز نرم‌افزار وب” راه اندازی شده است. بنیاد Web3 همچنین به لطف تیم ارشد خود از کوزاما در زمینه تحقیق و توسعه جامعه پشتیبانی می‌کند.

چه چیزی کوساما را منحصر به‌فرد می‌کند؟

کوزاما در میان سیستم عامل‌های بلاکچین غیرمعمول است، زیرا عمدتا برای توسعه‌دهندگانی ساخته شده است که می‌خواهند پروژه‌های جسورانه و جاه طلبانه را با سرعت پیشرفت سریع توسعه دهند.

این طرح بر روی یک طرح چند زنجیره‌ای (مولتی چین)، ناهمگن خرد شده ساخته شده است که از یک سیستم اجماع معروف اثبات شده سهام (NPoS) تشکیل می شود. یک مکانیزم اجماع جایگزین برای طرح اثبات کار فشرده انرژی (POW) که توسط چندین بلاک چین دیگر استفاده شده است

این سیستم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون به روزرسانی‌های سریع، فورک روی زنجیره را انجام داده و از طریق عبور پیام از زنجیره متقابل (XCMP) پشتیبانی کند تا ارتباط با سایر پاراچین‌های شبکه کوزاما را امکان‌پذیر کند.

مانند Polkadot، کوزاما از قابلیت‌های حاکم بر زنجیره برخوردار است. این حاکمیت زنجیره‌ای که هم غیرمتمرکز است و هم بدون مجوز، به کسی که دارای نشان Kusama (KSM) یا رمز parachain است اجازه می‌دهد تا در مورد پیشنهادات مربوطه خود رای گیری کند ، که این ممکن است شامل ارتقا مور قبول عامه ، تغییر در پروتکل و درخواست های ویژگیها باشد. این رویه حاکمیت زنجیره ای تقریباً چهار برابر سریع‌تر از روش پیشنهادی Polkadot است، با یک دوره رای‌گیری و تصویب ترکیبی فقط 15 روز زمان می‌گیرد که منجر به سرعت پیشرفت پروژه های ساخته شده در Kusama می‌شود.

این پروژه به پروژه هایی خدمت می کند که بخواهند زمینه ای اجرا شوند ، بدون نیاز به اجرای بروز‌رسانی چنگال برای انجام این کار ، به روزرسانی ها و بهبودها را آغاز می کنند – در نتیجه حداکثر انسجام جامعه را تضمین می کند.

چه تعداد سکه Kusama (KSM) در گردش وجود دارد؟

از نوامبر سال 2020، کوزاما در حال عرضه 8.47 میلیون توکن است و در مجموع 10 میلیون توکن دارد. برخلاف برخی دیگر از بلاکچین‌ها، این حداکثر میزان عرضه ثابت نیست. در عوض، با نرخ تورم 10 درصد در سال افزایش می یابد.

نسبت KSM ذخیره شده ،نحوه توزیع توکن‌های KSM تازه استخراج شده (از تورم) را تغییر می‌دهد. اگر دقیقاً نیمی از کل KSM بهم خورده باشد، اعتبارسنجان Kusama 100٪ توکن‌های تازه ضرب شده را دریافت می‌کنند، در حالی که اگر بالاتر یا کمتر از 50٪ باشد، برخی از جوایز تورم به خزانه‌داری Kusama تعلق می‌گیرد.

در ابتدا کوزاما به‌عنوان یک قطب ایردراپ برای کسانی که در فروش توکن Polkadot (DOT) شرکت داشتند راه‌اندازی شد. اینها با نرخ 1: 1 توزیع می‌شوند، در حالی که کسانی که DOT ​​ندارند با استفاده از frictional faucet می توانند KSM را بدست آورند. از آن زمان دارای حق نمایندگی است. برخلاف polkadot، کوزاما برای افزایش عرضه در گردش مجدد، دستخوش تغییر نام نشده است.

امنیت شبکه کوساما چگونه است؟

کوساما با استفاده از مکانیسم اجماع اثبات سهام (NPoS) ساخته شده است.

وی از شبکه ای از نامزدها (سازندگان KSM) استفاده می‌کند که گره‌ها را برای شرکت در روند اعتبار سنجی تراکنش انتخاب می‌کنند. این نام‌گذاران در صورت انتخاب نامزد خود در گردش بعدی، بخشی از پاداش تورم را دریافت می‌کنند. اعتبار سنجی‌هایی که غیرصادقانه عمل می‌کنند یا الزامات عملکرد را ندارند، می‌تواند سهام آنها را از بین ببرد.

علاوه براین، کوزاما برای حل معاملات بین زنجیره‌ای از مکانیزم صف بندی (queuing mechanism) ساده مبتنی بر درختان مرکل (Merkle trees) استفاده می‌کند. اعتبارسنج‌های زنجیره امدادی (تقویت کننده) وظیفه انتقال معاملات از صف خروجی یک parachain به صف ورودی parachain هدف را دارند (این یک فرآیند مطمئن و اعتماد داده است که از همان اعتبار سنج ها در هر زنجیره برای انتقال پیام ها استفاده می‌کند).

کوساما (KSM) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

کوساما (KSM) در حال حاضر برای خرید و فروش در ده‌ها سیستم عامل تبادل محبوب از جمله Binance ،OKEx و Huobi Global در دسترس است. با سرمایه‌ترین جفت‌های تجاری KSM در حال حاضر KSM/USDT/KSM /BTC و KSM / ETH هستند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها