Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزها, مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز دیجیتال متیک (MATIC) یک توکن با استاندار ERC-20 است، به این معنی که با سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم سازگار است.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پالیگان (Polygon) یک پلتفرم فناوری است که شبکه‌های بلاک چین را قادر می‌سازد تا با یکدیگر متصل و مقیاس‌پذیر شوند. پالیگان – «اینترنت بلاک چین اتریوم» – با نام متیک نتورک (Matic Network) در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. نماد ارز دیجیتال این شبکه متیک (MATIC) است.

پلتفرم پالیگان با استفاده از بلاک چین اتریوم عمل کرده و پروژه‌های مبتنی بر اتریوم را به هم متصل می‌کند. استفاده از پلتفرم پالیگان می‌تواند انعطاف‌پذیری، مقیاس پذیری و حاکمیت یک پروژه بلاک چین را افزایش دهد و در عین حال امنیت، قابلیت همکاری و مزایای ساختاری بلاک چین اتریوم را تامین کند.

ارز دیجیتال متیک (MATIC) یک توکن با استاندار ERC-20 است، به این معنی که با سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم سازگار است. توکن متیک (MATIC) برای اداره و ایمن سازی شبکه پالیگان (Polygon) و پرداخت هزینه تراکنش‌های شبکه استفاده می‌شود.

نکات کلیدی

  • پلتفرم پالیگان (Polygon) که توسط ارز دیجیتال متیک (MATIC) پشتیبانی می‌شود، برای اتصال و رشد پروژه‌ها و بلاک‌چین‌های سازگار با اتریوم راه‌اندازی شد.
  • توکن‌های متیک (MATIC) برای اداره و ایمن سازی شبکه پالیگان و پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده می‌شوند.
  • پالیگان از مکانیزم اجماع اثبات سهام اصلاح شده برای کارکرد موثر پلتفرم خود استفاده می‌کند.

درک شبکه پالیگان (Polygon)

پالیگان (Polygon) از مکانیزم اجماع اثبات سهام اصلاح شده بهره می‌برد که امکان دستیابی به اجماع با هر بلوک را فراهم می‌کند. (دستیابی به اجماع با استفاده از اثبات سهام سنتی مستلزم پردازش بسیاری از بلوک‌ها برای دستیابی به اجماع است.) روش اثبات سهام مستلزم آن است که مشارکت‌کنندگان شبکه در ازای حق اعتبارسنجی پالیگان (Polygon)، ارز دیجیتال متیک (MATIC) خود را به اشتراک بگذارند (موافقت کنند که معامله یا فروش نکنند.)

اعتباردهنده‌های موفق در شبکه پالیگان (Polygon) با ارز دیجیتال متیک (MATIC) پاداش می‌گیرند.

شبکه پالیگان، به عنوان یک راه حل مقیاس ثانویه، با هدف رفع محدودیت‌های پلتفرم اتریوم – یعنی کارمزد تراکنش‌های بالا و سرعت پایین پردازش تراکنش‌ها، انجام می‌شود. با پالیگان (Polygon) می‌توانید:

  • شبکه‌های بلاک چین موجود را مستقر کنید و بلاک چین‌های سفارشی را توسعه دهید،
  • ارتباط بین اتریوم و سایر بلاک چین‌ها را فعال کنید،
  • به شبکه‌های بلاک چین موجود کمک کنید تا با اتریوم سازگار شوند.

پالیگان (Polygon) توسط Jaynti Kanani، Sandeep Nailwal، Anurag Arjun و Mihailo Bjelic تأسیس شد. این پلتفرم اکنون از بیش از ۷۰۰۰ پروژه مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

مزایا و معایب پالیگان (Polygon)

ممکن است در مورد نقاط قوت و ضعف عمده پالیگان (Polygon) تعجب کنید. به خصوص اگر قصد خرید ارز دیجیتال متیک (MATIC) را دارید، برای درک مزایا و معایب پالیگان (Polygon) به خواندن ادامه دهید.

نقاط قوت پالیگان (Polygon) عبارتند از:

توانایی پردازش سریع تراکنش‌ها: با استفاده از مکانیزم اجماع که فرآیند تایید تراکنش را در یک بلوک کامل می‌کند، پالیگان (Polygon) می‌تواند سرعت پردازش تراکنش‌های سریع را حفظ کند. متوسط زمان پردازش بلوک پالیگان (Polygon) ۲٫۱ ثانیه است.

هزینه‌های تراکنش به طور مداوم پایین است: پالیگان (Polygon) هزینه‌های خود را برای استفاده از پلتفرم پایین نگه می‌دارد، با کارمزد معمول تراکنش حدود ۰٫۰۱ دلار.

از نقاط ضعف پالیگان (Polygon) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نه یک بلاک چین مستقل: پالیگان (Polygon) یک راه حل لایه ۲ است که در بالای پلتفرم اتریوم کار می‌کند. اگر پلتفرم اتریوم دچار اختلالات جدی شود یا دیگر وجود نداشته باشد، احتمالاً پالیگان (Polygon) ارزش خود را از دست خواهد داد.

موارد استفاده محدود برای ارز دیجیتال متیک (MATIC): توکن MATIC برای کنترل و ایمن سازی پلتفرم پالیگان (Polygon) و پرداخت هزینه تراکنش طراحی شده است. برخلاف برخی از ارزهای دیجیتال، متیک (MATIC) معمولا برای خریدهای روزمره استفاده نمی‌شود.

پالیگان در مقابل اتریوم

پالیگان (Polygon) یک راه حل مقیاس ثانویه بوده که با بلاک چین اتریوم سازگار است و آن را تکمیل می‌کند. هدف پالیگان (Polygon) بهبود اتریوم به عنوان یک شبکه توسعه بلاک چین است. پالیگان (Polygon) با ارائه ویژگی‌های اضافی مربوط به امنیت، حاکمیت بلاک چین، تجربه کاربر و توسعه دهنده، و ماژولار بودن، اتریوم را تکمیل می‌کند.

هر دو اتریوم (Ethereum) و پالیگان (Polygon) از مکانیزم اثبات سهام اصلاح شده استفاده می‌کنند که امکان پردازش سریع و ارزان تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. (اتریوم رسماً در سال ۲۰۲۲ به مکانیزم اجماع اثبات سهام تغییر کرد.)

آینده پالیگان و ارز دیجیتال متیک

پالیگان (Polygon) در سال ۲۰۲۱ «Polygon Studios» را راه‌اندازی کرد، یکی از شرکت‌های تابعه پالیگان (Polygon) که بر روی بازی‌های بلاک چین و توکن‌های غیرقابل مثلی (NFT) تمرکز دارد.

در صورت موفقیت «Polygon Studios»، می‌تواند پالیگان (Polygon) را به عنوان ارائه‌دهنده فناوری پیشرو برای بازی‌های غیرمتمرکز و NFT معرفی کند. در ژانویه ۲۰۲۲، پالیگان (Polygon) یک مدیر ارشد اجرایی (CEO) جدید گرفت. رایان واتس از YouTube به پالیگان (Polygon) ملحق شده است، جایی که او رئیس بخش بازی بود.

جمع بندی

پالیگان (Polygon) یک پلتفرم فناوری است که برای اتصال و رشد پروژه‌های بلاک چین سازگار با اتریوم راه اندازی شده است. ارز دیجیتال متیک (MATIC) توکن بومی این شبکه نیز برای اداره و ایمن سازی شبکه پالیگان (Polygon) و پرداخت هزینه تراکنش استفاده می‌شود. سرمایه گذاران می‌توانند توکن‌های متیک (MATIC) را در صرافی‌هایی مانند بایننس یا بیتشال خریداری کنند.

سوالات متداول

قیمت ارز دیجیتال متیک (MATIC) چقدر است؟

در بیشتر تاریخ خود، توکن‌های متیک پالیگان کمتر از ۰٫۰۵ دلار معامله شده‌اند. البته قیمت ارز دیجیتال متیک (MATIC) به طور قابل توجهی افزایش یافته اما زیر ۳ دلار باقی مانده است. ارز دیجیتال متیک (MATIC) تا ۳ خرداد ۱۴۰۲ حدود ۰٫۸۷ دلار معامله می‌شد.

چند عدد ارز دیجیتال متیک (MATIC) وجود دارد؟

حداکثر عرضه ارز دیجیتال متیک (MATIC) ۱۰ میلیارد توکن است. اکثریت – ۸٫۷۳ میلیارد توکن متیک (MATIC) – قبلاً صادر شده است.

خرید ارز دیجیتال متیک (MATIC) چگونه است؟

ساده‌ترین راه برای خرید ارز دیجیتال متیک (MATIC) از طریق یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال است. می‌توانید یک حساب کاربری در صرافی‌هایی مانند بیتشال ایجاد و سپس خرید خود را تکمیل کنید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها