Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزها, مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 15 دقیقه

در این مقاله به این سؤال که واقعاً ترون چیست و اینکه آینده ترون چگونه خواهد بود پاسخ خواهیم داد. اصول اولیه را بیان و شما را با موارد زیر آشنا می‌کنیم:

  • تیم توسعه‌دهنده ترون
  • برخی از کاربردهای بالقوه ترون
  • مزایای استفاده از ارز دیجیتال شبکه ترون
  • ترون را از کجا بخرید و در کجا ذخیره کنید
  •  امنیت شبکه ترون
  • آینده ارز ترون

جنبه‌های مثبت ترون

  • پلتفرم محتوا محور
  • غیرمتمرکز
  • اصول p2p اعمال می‌شود
  • بنیان‌گذار و تیم بسیار مؤثر پشتیبان پروژه

جنبه‌های منفی

  • برخی شایعات منفی پیرامون بنیان‌گذاران
  • ممکن است به دلیل فرار مالیاتی و معاملات داخلی مورد سو استفاده قرار گیرد

ترون چیست؟

برای درک کامل کوین ترون، باید از اصول اولیه شروع کنیم. ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سرگرمی و به اشتراک گذاری محتوا است که از فناوری بلاکچین و همتا به همتا استفاده می‌کند.

می‌توانید ترون را به عنوان یک رسانه اجتماعی نسل بعدی تصور کنید که می‌شود در آن محتوا را با هر کسی، در هر کجای دنیا ایجاد و به اشتراک گذاشت. TRX واحد اساسی حساب‌ها در زنجیره بلوک ترون است. ترون شبکه‌ای است که برای محتوا به شما توکن پرداخت می‌کند. این توکن TRX نام دارد.

ترون چیست

افرادی که به شبکه‌های اجتماعی، قمار آنلاین و سایر انواع سرگرمی آنلاین علاقه‌مند، از ترون لذت خواهند برد.

با استفاده از اکوسیستم شبکه ارز دیجیتال ترون، نه تنها می‌توانید محتوا را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، بلکه به عنوان خالق محتوا و داده‌هایی که ایجاد می‌کنید، پاداش می‌گیرید. این مدل در تضاد مستقیم با نحوه کسب درآمد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک است. این شرکت‌ها اغلب این کار را بدون اینکه کاربر بداند انجام می‌دهند و از منافع آن بهره‌مند می‌شوند. هنگامی که از شبکه ارز دیجیتال ترون استفاده می‌کنید، داده‌های خود را شخصاً کنترل کرده و برای محتوای ایجاد شده پاداش دریافت می‌کنید.

Tron که در ابتدا در آسیا عرضه می شد، اکنون جهانی شده بود. این پلتفرم تا آگوست 2021 بیش از 50 میلیون حساب داشت.

TRX یا بهتر بگوییم Tronix، ارز دیجیتال بومی شبکه ترون است.

ترون یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که یک ساختار سرگرمی محتوای دیجیتالی را در سراسر جهان با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده و با به اشتراک‌گذاری ساده و ارزان داده‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

ترون (TRX) یکی از شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال با حجم بازاری نزدیک به 5 میلیارد دلار است. در حال حاضر این شبکه از نظر سرمایه کل در بین 30 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. در این مقاله به بررسی:

  • TRX چیست
  • پیش بینی قیمت ترون (TRX)
  • و عواملی که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند، خواهیم پرداخت.

ترون (TRX) توسط کارآفرین فناوری جاستین سان در سال 2017 ایجاد شد. بودجه پروژه شبکه ارز دیجیتال ترون از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) جمع شد، و کل افراد مشارکت کننده در این عرضه اولیه به 70 میلیون نفر رسید. این یکی از بزرگ‌ترین ICOها در آن زمان بود و همین علت محبوبیت و خرید این ارز دیجیتال را بیش از پیش افزایش داد.

امروزه ترون با حجم معاملات 24 ساعته میلیارد دلاری به یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار سرمایه تبدیل شده است.

ترون در ابتدا با بلاک چین ERC-20 اتریوم شروع کرد و سپس بلاک چین خود را ایجاد کرد و از اتریوم جدا شد. زیرا یک راه حل سریع و آسان برای اجرای شبکه همتا به همتا ارائه می‌داد.

بلاک چین ترون از الگوریتم استخراج و اعتبارسنجی اثبات سهام استفاده می‌کند و یکی از اولین پروژه‌های ارز دیجیتال برای اجرای این راه حل بود.

یکی از موارد اصلی و مزایای استفاده از پلتفرم TRX، پشتیبانی از هنرمندان و سازندگان محتوا با ارائه مالکیت بر محتوایی است که ایجاد می‌کنند.

این کار با ذخیره و ردیابی اطلاعات مربوط به محتوای ایجاد شده و استفاده از آن در بلاک چین انجام می‌شود.

بنابراین، سازندگان محتوا می‌توانند به طور مستقیم نحوه استفاده از آثارشان و پاداش تولید آنها را پیگیری کنند واسطه حذف می‌شود و سازندگان محتوا مستقیماً حقوق خود را دریافت می‌کنند.

شرکای ترون

TRX در حال حاضر قراردادهای همکاری بزرگی همانند شراکت با oBike دارد.

oBike بزرگ‌ترین شرکت اشتراک دوچرخه در جنوب شرقی آسیا (oBike)، مستقر در سنگاپور، توکن اختصاصی خود، oCoin را راه اندازی کرد. این توکن در شبکه ترون راه اندازی شد. oCoins دارای کاربرد در دنیای واقعی است، زیرا می‌توان از کوین‌ها جهت پرداخت برای سواری در پلتفرم oBike استفاده کرد. این شرکت کاربران را قادر می‌سازد فقط با انتخاب استفاده از oBikes  کوین‌های ocoins دریافت کنند.

مشارکت عمده دیگر شبکه ترون شامل همکاری با کمپانی غول Bitmain است. Bitmain تولید کننده و طراح برجسته تراشه‌های ASIC مورد استفاده برای استخراج بیت کوین است. Bitmain’s Antminer S9 یکی از پرطرفدارترین محصولات مورد استفاده در جامعه استخراج بیت کوین است. بنابراین وقتی فردی از شما می‌پرسد ترون چیست، شرکای عظیم آن را به‌خاطر بیاورید.

Zag- S&W، یکی دیگر از شرکای ترون، یک شرکت حقوقی بین‌المللی برجسته است که تمرکز خود را بر حقوق تجارت گذاشته است. این یک مشارکت امیدوار کننده است، زیرا این شرکت بخشی از Legal 500 است که دارای شبکه گسترده‌ای از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است.

مشارکت ترون با این شرکت، پشتیبانی گسترده‌ای را در معاملات دارایی‌های دیجیتال، اقدامات، مدیریت ریسک و سازگاری قانونی در حوزه‌های قضایی ارائه می‌دهد. همان‌طور که trx در صرافی‌های بیشتری مشاهده می‌شود، نیاز به پشتیبانی قانونی نیز افزایش می‌یابد. این مشارکت بسیار استراتژیک است.

بنیاد ترون

بنیاد ترون یک نهاد غیرانتفاعی در جنوب شرقی آسیا است. این بنیاد عمدتاً با رعایت اصولی همچون شفافیت، به کار شبکه ارز دیجیتال ترون می‌پردازد. تیم پشتیبانی بنیاد ترون مقررات و پایبندی را بالاترین ارزش‌ها می‌دانند. آنها توسط سازمان حسابداری و تنظیم مقررات شرکتی تأیید می‌شوند و تحت نظارت قانون شرکت سنگاپور هستند.

بنیاد ترون بدنه حاکمیت بلاک چین ترون است. هدف آنها رواج و توسعه بیشتر بلاکچین است. این بنیاد که در سنگاپور مستقر است، اطمینان حاصل می‌کنند که بلاک چین TRX تنظیم است و مطابق با قوانین عمل می‌کند. جاستین سان، خالق ترون، هنوز رهبر بنیاد ترون است و در لیست 30 شرکت برتر فوربس قرار دارد.

در سال 2018، یک شبکه محبوب اشتراک فایل همتا به همتا به نام بیت تورنت، اعلام کرد که بنیاد ترون این شبکه را خریداری کرده است زیرا هدف آن استفاده از توکن TRX برای ایجاد انگیزه و پاداش دادن به کاربران شبکه است. این اقدام سود زیادی را برای ترون در برداشت.

چندین پروژه و فاز توسعه دیگر از آن زمان آغاز شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ادیسه اشاره کرد که سیستمی را برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان محتوا ایجاد کرده است. مراحل توسعه بعدی، Great Voyage و Apollo هستند که تولید کنندگان محتوا را قادر می‌سازند برندهای خود را بسازند و ایجاد و انتشار عرضه اولیه توکن شخصی خود را برای جمع آوری سرمایه برای پروژه‌های خود انجام دهند.

بعلاوه، از دیگر برنامه‌های توسعه اکوسیستم ترون، فازهای توسعه استار ترک، که تخمین زده می‌شود در اواسط سال 2023 راه اندازی شود و اترنیتی که در آینده یعنی اواخر سال 2025 راه اندازی می‌شود، نیز در دست اقدام هستند.

بنابراین، طبق این برنامه‌ها به احتمال زیاد در آینده علاقه به ترون افزایش خواهد یافت و بلاک چین ترون در سال‌های آینده رشد بیشتری می‌کند و قیمت trx را بالاتر می‌برد.

اطلاعات بیشتر در مورد بنیان گذار ترون، جاستین سان، به شما کمک می‌کند شبکه ترون را بهتر درک کنید و همچنین به آینده ارز ترون بیشتر واقف شویم.

جاستین سان بنیان‌گذار ترون

رهبر جوان 28 ساله بنیاد ترون جاستین سان است، که رزومه قابل توجه ای دارد. برای شروع، او برنامه Peiwo را تأسیس کرد که در حال حاضر 10 میلیون کاربر دارد. جاستین سان باعث شده Peiwo به اولین برنامه پخش زنده برای دریافت ارز دیجیتال تبدیل شود. برنامه Peiwo یکی از اعضای برجسته جامعه محتوای صوتی آنلاین است.

فوربس سان را به عنوان 30 جوان برتر در آسیا نام برد. بنابراین وقتی کسی از شما سؤال کرد ارز دیجیتال ترون چیست یا چرا کوین ترون را انتخاب می‌کنید، همیشه بنیان گذار موفق او را در ذهن داشته باشید. او همچنین شاگرد جک ما بنیان گذار گروه علی بابا است. جک ما، جاستین سان را برای تحصیل در دانشگاه معتبر جک ما هوپان انتخاب کرد که نرخ پذیرش کمتری نسبت به پرینستون دارد.

جاستین سان همچنین فارغ‌التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا است. در حالی که هنوز رابطه بین علی بابا و ترون مشخص نیست، برخی از توسعه دهندگان برتر علی بابا را ترک می‌کنند تا به ترون بروند، این موضوع باعث مبهم‌تر شدن مسئله می‌شود.

فراتر از جک ما، جاستین سان تیمی بسیار گسترده از مربیان بسیار ماهر، از جمله فنگ لی و تیم برنرز لی در اطراف خود دارد. برای کسانی که نمی‌دانند، فنگ لی مشاور ریپل است و مدیریت سرمایه گذاری در کوین‌بیس را بر عهده دارد. تیم برنرز لی هم به دلیل اختراع شبکه جهانی وب مشهور است.

علاوه بر این تیم، تعداد زیادی از تأثیرگذاران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که ترون در آینده موفق خواهد شد، از جمله این افراد می‌توان هکرنون را نام برد.

چگونه می‌توان ترون را خرید و استفاده کرد؟

خرید ترون از صرافی بسیار ساده است. کافیست از طریق یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به ثبت نام و خرید کنید.

مزیت استفاده از ترون

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از ارز دیجیتال ترون این است که به هنرمندان و سازندگان محتوا در سراسر دنیا این قدرت را می‌دهد تا صاحب محتوایی که ایجاد می‌کنند باشند.

ترون جنبشی را رهبری می‌کند که برخی از آن به عنوان وب نسل سوم یاد می‌کنند وب سوم یا وب 3.0 ، مردم را قادر می‌سازد تا از اینترنت به عنوان یک شبکه باز و غیرمتمرکز استفاده کنند.

در زمان حباب dotcom، اینترنت از منشأ غیرمتمرکز خود دور شد. غول‌های شبکه‌های اجتماعی در دره سیلیکون در بالای زیرساختی که به آنها داده شده بود ساخته شده و آن را دوباره سیم کشی کردند تا غول‌های فناوری بتوانند از داده‌های کاربران درآمد کسب کنند. Cambridge Analytica مرکز این سیستم است. با این حال، در وب سوم، ترون قدرت را دوباره در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به طوری که آنها می‌توانند اطلاعات خود را کنترل کنند.

با استفاده از شبکه ارز دیجیتال ترون، اینترنت به مسیر اصلی خود هدایت می‌شود. شما داده‌ها را مجدداً تحت کنترل خود قرار می‌دهید، در حالی که تصمیم دارید اطلاعات را برای منافع خود فاش نکنید یا از آنها درآمد کسب نکنید. بنابراین یکی از پاسخ‌ها به سؤال “شبکه ترون چیست”؟ ترون چیزی است که می‌خواهد اینترنت را به هدف اصلی خود بازگرداند.

از نظر یک توسعه دهنده، ترون یک شبکه منحصر به فرد است زیرا در حال حاضر به گونه‌ای ساخته شده که امکان استفاده از هر زبان سطح بالا را برای قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان در آینده می‌توانند از هر کدام از زبان‌های برنامه نویسی که ترجیح می‌دهند برای طراحی نرم افزار با کد باز ایجاد کنند، استفاده کنند.

عملکرد معاملات خرید ترون و فروش ترون

برای کمک به شما در درک کامل ترون، نگاهی کوتاه به عملکرد خرید و فروش ترون می‌اندازیم.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، معاملات کوین TRX در یک دفتر عمومی توزیع شده (بلاکچین) اتفاق می‌افتد. در این دفتر عمومی، تاریخچه هر معامله را می‌توان از اولین معامله جستجو کرد. مدل معامله‌ای که ترون استفاده می‌کند مشابه مدل معامله‌ای است که بیت کوین از آن استفاده می‌کند. تنها تفاوت این است که ترون با ایجاد امنیت بیشتر، مدل بیت‌کوین را بهبود بخشیده است. مدل مورد استفاده  ترون به نام UTXO شناخته می‌شود.

TRON TRX

در یک مدل UTXO، یک خروجی اساسی وجود دارد که مبلغی است که به همراه مجموعه‌ای از قوانین به آدرس کاربر TRX ارسال می‌شود تا قفل آن مقدار مشخص را باز کند. محصول نهایی یک خروجی است که UTXO نامیده می‌شود.

اما برای درک کامل ترون واقعاً لازم نیست که درباره مدل UTXO اطلاعات زیادی داشته باشید. این بیشتر برای توسعه دهندگان و مشتاقان است که بیشتر می‌خواهند بدانند.

شما باید بر روی تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنید و به ابزارهایی توجه کنید که ترون در دسترس افراد قرار می‌دهد تا کنترل داده‌های خود را به دست آورند و همچنان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این موارد است که در آینده ترون تأثیر زیادی دارند.

پتانسیل ترون

ازآنجاکه شما در حال حاضر ذهنیت مناسبی در مورد ترون دارید، در مورد پتانسیل آن که در آینده هم تأثیر گذار است و همچنین خرید ترون بحث می‌کنیم. رابطه جاستین سان با جک ما این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا در آینده ادغام یا همگرایی بین این دو نهاد وجود خواهد داشت؟ هر خبری از این دست، می‌تواند آینده ترون را بسیار بیشتر در مسیر رشد قرار دهد و طرف‌داران بیشتر به آینده ترون امیدوار می‌کند. فراموش نکنیم ترون هنوز جدید است و تازه شروع به کار کرده است و هنوز هم نمی‌توان بیش از حد خوش بین بود.

ترون به عنوان یک چالش جدی برای صنعت رسانه از جمله غول‌های رسانه‌ای تحت وب مانند آمازون و Netflix ایجاد شد. شعار آن “غیر متمرکز کردن وب سایت‌ها” است و هدف آن بیرون راندن واسطه شرکتی از فرایند استفاده از رسانه است.

ممکن است شبکه ارز دیجیتال ترون به دلیل نحوه مدیریت و ارتباطات آن توسط جاستین سان، که در برخی مواقع موجب خشم سرمایه گذاران شده است، رشد نکند. سان به ارائه بروزرسانی‌هایی مشهور است که به راحتی اعلام می‌کنند در آینده اطلاعیه بزرگی اعلام خواهد شد، که کاملاً ناامیدکننده است. مردم همچنین سان را بسیار جوان و شاید بسیار ساده لوح می‌دانند که بتواند بلاک چینی به اندازه ترون مدیریت و رهبری کند.

آیا شبکه ترون امن است؟

اگر از پلتفرم ترون استفاده می‌کنید، شهرت پیرامون آن تاکنون بسیار خوب بوده است. به نظر می‌رسد ترون بودجه امنیت را در اولویت کار خود قرار داده است، سند این صحبت استخدام اخیر مهندس امنیتی است که بسیاری به دنبال کار کردن با او هستند، “خورخه گوو” او به‌خاطر انجام پروژه‌هایی مانند؛ google Qualcomm ،Huawei مورد قدردانی قرار گرفته است.

خورخه گوو” کلیه تحقیقات را برای امنیت ترون انجام خواهد داد و به پاسخگویی به سؤالات امنیتی در رابطه با ترون رسیدگی خواهد کرد.

وقتی نوبت به نگهداری ترون می‌رسد، فقط باید هوشمند باشید!

مانند نگه داشتن رمز عبور کارت بانکی، باید به دقت از کوین‌ها و رمز عبور کیف  پول دیجیتال خود مراقبت کنید. می‌توانید ارزها را در کیف پول‌های نرم افزاری یا سخت افزاری و یا انواع دیگر کیف پول دیجیتال ذخیره کنید، اما از هر کیفی که استفاده می‌کنید حتماً کلید خصوصی خود را یادداشت کنید. اگر کلید خصوصی خود را یادداشت نکنید، دارایی خود را برای همیشه از دست می‌دهید.

ازآنجاکه شبکه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، بسیاری از کیف پول‌ها اطلاعات شما را به هیچ وجه ذخیره نمی‌کنند. آنها پشتیبان گیری از نام کاربری و رمز ورود شما ندارند. در صورت فراموش کردن،  ایمیلی به شما ارسال نمی‌شود تا رمز ورود خود را دوباره تنظیم کنید. هنگام ورود به سیستم باید کلید خصوصی داشته باشید که به شما امکان دسترسی دهد و این تنها راه ورود به حساب شما است.

در مورد خرید ترون TRX کوین‌های ترون نیز می‌توان همین را گفت. شما همیشه باید یک پلتفرم صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد (یا یک واسطه پرداخت قابل اعتماد) را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام اقدامات امنیتی تحت بررسی هستند. فقط با این کار می‌توانید اطمینان داشته باشید که هیچ آسیبی به سرمایه و دارایی‌های شما وارد نخواهد شد.

درست مثل هر دارایی دیجیتال دیگر، ترون می‌تواند مورد سو استفاده قرار گیرد و امنیت آن نقض شود. این ریسکی است که باید در دوران دیجیتالی شدن آن را بپذیرید. می‌توانید تکنیک‌های اساسی امنیتی مانند ایمن سازی کلیدهای خصوصی خود را با استفاده از کیف پول سخت افزاری دنبال کنید. چنین تکنیک‌هایی توانایی شما را در محافظت از دارایی‌هایتان افزایش می‌دهد.

با این حال، در زمان سوءاستفاده از ترون شما خود می‌توانید بزرگ‌ترین دشمن خود باشید. مانند سایر ارزهای دیجیتال، می‌توانید از آن برای انجام کارهای کاملاً غیرقانونی مانند فرار مالیاتی یا تجارت غیرقانونی استفاده کنید.

کیف پول ترون

تمامی ارزهای دیجیتال همانند ترون پس از خرید باید در کیف پول‌های مخصوص خود ذخیره و نگهداری شوند. این کیف پول های می‌توانند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشند. ترون پس از جدا شدن از شبکه اتریوم دیگر در کیف پول‌های معتبر اتریوم، قابل نگهداری نخواهد بود و نیازمند کیف پول های مخصوص ترون هستید که در ادامه برخی از معتبر ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کیف پول ترون

برترین کیف پول نرم افزاری ترون TRX، کیف پول ترون لینک TronLink است که آموزش استفاده از کیف پول ترون را می توانید در سایت بیتشال مشاهده کنید.

برخی کیف پول های معتبر دیگر ارز دیجیتال ترون:

ترون چگونه می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد؟

مانند بسیاری دیگر از کوین‌ها یا به طور کلی دارایی‌ها، از ترون می‌توان برای مواردی مانند پنهان کردن پول یا فرار مالیاتی استفاده کرد. در حقیقت، طبق مقاله Motley Fool، سی و شش درصد از دارندگان بیت کوین قصد دارند در سال جاری کلاهبرداری مالیاتی انجام دهند.

با افزایش مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال، مجرمان برای استفاده غیرقانونی از ارز دیجیتال مجال کمتری پیدا می‌کنند. مفاهیمی مانند KYC برای شناسایی و تأیید افراد با استفاده از ارز دیجیتال بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرند. KYC برای شناسایی صاحبان دارایی خوب است، اما به نوعی، KYC با مشروعیت دادن به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنند، به نفع مالکان آنها نیز می‌باشد.

معاملات داخلی همچنین می‌تواند با ترون انجام شود، دقیقاً مانند هر کوین دیگری. سوءظن در تجارت داخلی در بازار ارز دیجیتال بیداد می‌کند. هیچ شایعه غیرمعمولی در مورد ترون و معاملات داخلی وجود ندارد به جز شایعه ابطال شده در مورد جاستین سان که یک میلیارد دلار ترون خود را خارج کرده است.

از بابت فناوری و پرسنل پشتیبان کننده ترون نگرانی کمی وجود دارد. این تیم به تدریج با توسعه دهندگان Alibaba و دیگر غول‌های فناوری در حال مشارکت است. جاستین سان جوان است، و این بدان معنی است که او از همان نسلی است که ارز رمزنگاری شده به وجود آمده است (او مخاطب جوان خود را درک می‌کند).

چه عواملی در قیمت ترون تأثیرگذار است؟

عواملی که بر قیمت ترون تأثیر می‌گذارند مانند سایر ارزهای دیجیتال است، عمدتاً این عامل شامل عرضه و تقاضا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال است.

معاملات بزرگ‌تر اغلب در خارج از صرافی‌ها انجام می‌شوند، بنابراین تأثیر کمی بر قیمت ترون ایجاد می‌کنند.

عرضه و تقاضا برای خرید ترون

عرضه این کوین به طور طبیعی از تعداد توکن‌هایی است که هر روز در بازار عرضه می‌شوند. در مورد ترون می‌توانید با استیکینگ این کوین پاداش استخراج کسب کنید.

در حال حاضر، استیکینگ ترون حدود 7 درصد بازدهی سالانه ارائه می‌دهد. با این حال، این بازدهی در طول زمان و بر اساس شرایط بازار متفاوت خواهد بود.

از طرف دیگر، تقاضای ترون از سرمایه گذاران ناشی می‌شود که آن کوین را خریداری می‌کنند با این انتظار که ارزش بلند مدت آن رشد کند. انگیزه دیگر برای خرید ترون، توانایی استیکینگ این کوین است که در ازای آن بازدهی سالیانه به شما می‌دهد.

استیکینگ توکن‌های ترون به شما امکان رأی دادن در مورد موضوعات مختلفی را می‌دهد که سازندگان شبکه می‌خواهند آن را حل کنند یا در مورد ویژگی‌هایی که می‌خواهند به شبکه اضافه کنند.

بنابراین، با خرید و استیکینگ ترون، به مکانیسم اجماع بلاک چین ترون کمک می‌کنید.

انطباق با مقررات در شبکه ترون

اخیراً شایعاتی درباره تحقیقات ایالات متحده و چین از بنیاد ترون و خود بلاک چین مطرح شده است. جاستین سان، بنیان گذار شبکه ترون در حساب توییتر خود اطمینان داد که هیچ دلیلی برای شک به اتهامات قصور و کوتاهی نسبت به این شبکه وجود ندارد زیرا این شبکه به صورت یک شبکه غیرمتمرکز اداره می‌شود. بنابراین، ادعای دست کاری متمرکز بی دلیل است زیرا بنیاد ترون تنها یکی از هزاران شرکت کننده است.

به طور کلی، TRX مانند سایر بلاک چین‌های بزرگ با مقررات مختلف در سراسر جهان مطابقت دارد. این تضمین می‌کند که تقاضا برای TRX همچنان در حال رشد است. بنابراین، با گذشت زمان، قیمت بازار این ارز دیجیتال باید در طی پنج سال آینده افزایش یابد.

ظهور برنامه‌ها در شبکه ترون

طی ماه‌های گذشته، شبکه ترون علاقه بیشتری به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) داشته است. تاکنون، بیش از 100 DApp در این بلاک چین اجرا می‌شوند که انواع مختلفی از خدمات شامل صرافی تا بازی و قمار را ارائه می‌دهند.

وب سایت‌هایی مانند DappRadar یک بررسی و مرور سریع از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و تعداد کاربران جذب شده توسط هر برنامه غیرمتمرکز در طول زمان را ارائه می‌دهند. تعداد کاربران از چند صد تا چند هزار نفر متغیر است و انتظار می‌رود این تعداد طی 5 سال آینده بیشتر شود.

این علاقه برای قابلیت‌های بلاکچین ترون افزایش علاقه مضاعفی برای سرمایه گذاری در ترون ایجاد می‌کند. بنابراین، حجم معاملات بیشتر و بازار این ارز دیجیتال رشد خواهد کرد.

سوالات متداول در مورد آینده ترون

مزایای ترون چیست؟

با استفاده از شبکه ترون، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند محتوای خود را بارگذاری کنند و بدون نیاز به واسطه مستقیماً از مخاطبان هزینه آن را دریافت کنند. تمام درآمد حاصل از محتوای تولید شده در شبکه ترون ذخیره و در نهایت پرداخت می‌شود. بنابراین، تولید محتوا و پرداخت از جانب کاربران محتوا به تولید کنندگان محتوا برای همه غیرمتمرکز و آسان می‌شود.

علاوه بر این، سانسور به حداقل ممکن کاهش می‌یابد، و اثر انحصاری شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای را می‌توانند بر روی محتوای فردی و کاربران کاهش دهند.

ترون چه موارد استفاده دیگری دارد؟

عملاً هرکسی که محتوای دیجیتالی تولید می‌کند می‌تواند از مزایای پلتفرم ترون بهره‌مند شود. این شامل تهیه کنندگان ویدئو، نویسندگان، تهیه کنندگان موسیقی و غیره است. علاوه بر این، سازندگان محتوا می‌توانند ICO خود را برای جمع آوری کمک مالی برای پروژه‌های شخصی خود بدون نیاز به سرمایه گذاری جمعی شخص ثالث راه اندازی کنند. سایر موارد استفاده برای ترون شامل برنامه‌های توزیع شده یا DApps است.

چه کسی ترون را تاسیس کرد؟

ترون در سال 2017 توسط جاستین سان توسعه یافت، که یک کارآفرین مشهور فناوری است و قبلاً در آزمایشگاه‌های ریپل کار می‌کرد. جاستین سان هنوز هم مدیر عامل بنیاد ترون است که شبکه بلاک چین ترون را حفظ و توسعه می‌دهد. عرضه اولیه ترون برای شبکه ترون بیش از 70 میلیون دلار درآمد داشت.

آیا ترون می‌تواند از اتریوم پیشی بگیرد؟

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، در حال حاضر سرمایه بازار اتریوم بیش از 200 میلیارد دلار است، در حالی که ترون بیش از 6 میلیارد دلار سرمایه دارد. این بدان معنی است که قیمت این ارز دیجیتال برای رسیدن به سرمایه بازار اتریوم باید 33.3 برابر افزایش یابد. حتی در خوش بینانه‌ترین پیش بینی‌ها هم این اتفاق بسیار بعید است.

پیش بینی این است که احتمالاً از ارزش اتریوم فراتر نخواهد رفت مگر اینکه سرمایه گذاران بزرگی در این بازار بیایند و قیمت این ارز را با سرعتی بالاتر از ETH به بالاترین قیمت همیشگی خود برسانند.

آیا ترون سرمایه گذاری خوبی است؟

با رشد کل بازار ارزهای دیجیتال، ارزش مورد انتظار سرمایه گذاری ترون و قیمت این کوین باید بیشتر افزایش یابد و بازده سرمایه گذاری خوبی را ارائه دهد. همان طور که سرمایه گذاران قیمت بیت کوین را بالا می‌برند، جریان سرمایه گذاری به این ارز جدید نیز باید اطمینان حاصل کند که قیمت آن در آینده شاهد افزایش است. علاوه بر این، حجم معاملات این کوین به طور پیوسته قوی باقی مانده است، که نشان می‌دهد این کوین یک سرمایه گذاری خوب برای آینده می‌باشد.

آیا می‌توان ترون TRX استخراج کرد؟

خیر، TRON را نمی‌توان استخراج کرد زیرا جاستین سان سازنده ترون از مکانیسم اثبات سهام برای این ارز دیجیتال استفاده کرده است. با این حال، می‌توانید با استیکینگ کوین‌های خود و کسب بازده سالانه، ترون به دست آورید.

نتیجه‌گیری درباره آینده ترون

با داشتن یک رهبر جوان و پرانرژی به نام جاستین سان، این کوین جایگاه خوبی دارد. بنیان گذار آن یکی از افراد بسیار مرتبط با رمزنگاری است. این واقعیت که وی می‌تواند با اعضای اصلی حلقه جک ما، بنیان گذار گروه علی بابا و همچنین بنیان گذار شبکه جهانی وب در تماس باشد، نشان می‌دهد که او واقعاً چقدر قدرتمند است. وقتی به سؤال “ترون چیست؟” روبه‌رو می‌شوید جاستین سان به ذهن شما می‌آید.

آیا تابه‌حال این جمله را شنیده‌اید که “به من بگو چه افرادی در اطراف شما هستند، و من به تو نشان خواهم داد که چه کسی هستی”؟ این نقل قول در مورد مشاغل مشاوره تجاری نیز اعمال می‌شود. شبکه خوب جاستین سان و همچنین چشم‌انداز او برای آینده ترون، سرمایه‌های قدرتمندی هستند. این پروژه هنوز بسیار جدید است و من بسیار هیجان زده هستم که ببینم آینده ترون چیست!

ترون یکی از شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است که احتمالاً هر علاقه‌مند به حوزه ارزهای رمز نگاری در مورد آن چیزی شنیده است. فناوری بلاک چین ترون این امکان را برای برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند تا برای اهداف خلاقانه مورد استفاده قرار گیرند زیرا ترون بر ارائه پاداش به تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد.

دارندگان ترون می‌توانند به عنوان بخشی از سازوکار اثبات سهام، کوین‌های خود را استیک کرده و در کیف پول ترون خود پاداش کسب کنند.

ازآنجاکه بسیاری از کارشناسان ارزهای دیجیتال همچنان به تعریف و تمجید از اکوسیستم ترون ادامه می‌دهند، ما مطمئناً شاهد رشد سرمایه بازار پروژه بلاک چین ترون خواهیم بود.

“سلب مسئولیت”

تمام اطلاعات موجود در وب سایت ما با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت ما انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها