Categories
مقالات بیت‌کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تپروت | Taproot بیت کوین که اخیرا اجرایی شد، علاقه‌مندان آن را تغییر دهنده بازی می‌نامند. این بروزرسانی که نوعی سافت فورک محسوب می‌شود، عموماً برای بهبود امنیت، حریم خصوصی و کارایی شبکه بیت کوین طراحی شده است.

Taproot بیت کوین دنباله ارتقاء “last civil war” است که در سال 2017 انجام شد. جذابیت برجسته تپروت بیت کوین این است که شامل بهبودهای بیشتر در کد بیت کوین می‌شود. بروزرسانی Taproot در کنار ارتقاء امضاهای Schnorr پیاده سازی شده است. در نتیجه، یک ویژگی بسیار مهم و مورد انتظار به نام تجمع امضا را فعال می‌کند.

یکی از مزایایی که انتظار می‌رود ارتقا Taproot بیت کوین به همراه داشته باشد، ادغام انواع خروجی‌های تراکنش بیت کوین در یک خروجی مسیر منفرد است. این قابلیت به دنبال بهبود حریم خصوصی از طریق غیرقابل تشخیص شدن تراکنش‌های مختلف است.

امضاهای Schnorr تراکنش‌های چند امضایی را غیرقابل خواندن می‌کند. این تغییری از «الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی» فعلی بیت‌کوین است که یک امضا از کلید خصوصی کیف پول بیت‌کوین ایجاد می‌کند. این امضا تضمین می‎‌دهد که فقط مالک واقعی از بیت کوین استفاده می‌کند. علاوه بر این، امضاها بر قراردادهای هوشمند نیز تأثیر می‌گذارند.

Taproot بیت کوین قراردادهای هوشمند را از نظر فضایی که در بلاک چین اشغال می‌کنند ارزان‌تر و کوچک‌تر می‌کند.

عملکرد Taproot بیت کوین

بروزرسانی Taproot بیت کوین همچنین از تراکنش‌های چند امضایی پشتیبانی می‌کند تا به عنوان یک تراکنش استاندارد و منفرد ظاهر شوند. بنابراین، تراکنش‌های چند امضایی از تراکنش‌های ساده غیرقابل تشخیص خواهند بود و در عوض از ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی بیشتر برای آدرس‌ها در تراکنش‌های چند امضایی پشتیبانی می‌کند.

Taproot بیت کوین همچنین قابلیت برنامه‌ریزی شبکه بیت کوین را افزایش می‌دهد و کارایی داده‌ها را از طریق الگوریتم امضا بهبود می‌بخشد. ارتقا Taproot به دنبال افزایش امنیت پس از اضافه شدن طرح امضای جدید است. Taproot بیت کوین البته دارای مقیاس‌پذیری پیشرفته است که به بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا از مزایای شبکه لایتنینگ استفاده کامل کند. این ارتقا اساساً تمام کلیدها و یا چند امضای بیت کوین را برای انجام تراکنش‌ها در یک مجموعه داده واحد جمع آوری می‌کند.

علاوه بر این، Taproot بیت کوین با کاهش هزینه‌ها، کارمزد شبکه بیت کوین را بهبود می‌بخشد. این کاهش هزینه از طریق کاهش فضای بلوک به دست می‌آید. قابل ذکر است، تراکنش‌های ساده بیت کوین تأثیر قابل توجهی بر سرمایه گذارانی که از دارایی‌ها به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌کنند، نخواهد داشت.

مهم‌ترین جنبه ارتقا Taproot بیت کوین این است که پایه و اساس بروزرسانی‌های حیاتی آینده در شبکه بیت کوین را فراهم می‌کند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها