Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سیف مون چیست و چرا بسیاری از مردم درباره کیف پول جدید آن صحبت می‌کنند؟

سیف مون در حال انتشار نسخه کیف پول خود برای آزمایش بتا است، اما جزئیات آن کاملاً مخفی نگه داشته شده است.

سیف مون یک ارز دیجیتال با سقف بازار 2.5 میلیارد دلار است.

این ارز دیجیتال از هر معامله مالیات می‌گیرد و توکن‌ها را به دارندگان توزیع می‌کند.

اگر امروز هشتگ #SAFEMOONWALLET را در توییتر دیده باشید، ممکن است متوجه نشده باشید که این توکن با سقف 2.5 میلیارد دلار بازار، که بعضاً به عنوان ارز هرمی مورد تمسخر قرار می‌گیرد، دارای اخبارهایی در مورد برخی محصولات واقعی است.

پروژه ارز دیجیتال سیف مون امروز ثبت نام برای نسخه بسته بتا کیف پول خود را آغاز کرد.

500 کاربر برای آزمایش این محصول استقبال می‌کند، که توکن سیف مون را در کیف پول خود نگهداری کنند.

از زمان ظهور این ارز دیجیتال، ده‌ها فورک بیت کوین، نمونه‌های مشابه اتریوم و حتی کپی‌هایی از دوج کوین برای چند روز به آنها سرمایه تزریق شد تا تنها بعد از چند روز برای همیشه به سطل زباله سرورهای کوین مارکت کپ ریخته شوند.

تا زمانی که این پروژه‌ها ویژگی‌هایی فراتر از معاملات پولی را برآورده نکنند، مردم برای مدت طولانی این “شت کوین‌ها” را خریداری نمی‌کنند.

سیف مون همانطور که برای افزایش قیمت یک توکن “امن” در نظر گرفته شده است، روشی کاملا متفاوت با بیت کوین که برای ایجاد انگیزه در بین افراد برای نگه داشتن توکن‌های خود برگزیده است که در این مرحله به جز معامله با دیگر ارزهای دیجیتال نمی‌توان برای کارهای دیگر آنرا هزینه کرد.

روشی که برای این کار برگزیده است 10٪ مالیات بر هر معامله، چه برای معامله خرید و  یا برای معامله فروش باشد. بخشی از مالیات نیز مستقیماً وارد یک استخر نقدینگی می‌شود. ایده این است که به جای کاهش عرضه برای افزایش قیمت، کف قیمت سیف مون را تثبیت کند.

نیمی از این کارمزد بین دارندگان این توکن تقسیم می‌شود. سیف مون این پاداش‌ها را “بازتاب” نامگذاری کرده است.

از نظر تئوری، هر بار که یک نهنگ خاموش می‌شود، ممکن است یک جوش و خروش کوتاه مدت ایجاد کند اما موج‌های طولانی مدتی ایجاد نمی‌کند.

در عمل، قیمت سیف مون از زمان راه اندازی از تاریخ مارس 2021 تاکنون کاملاً متفاوت بوده است. طبق داده‌های کوین جکو در حال حاضر حدود 60٪ از بالاترین سطح قیمتی خود پایین‌تر است، اما نسبت به سطح پایینی اول خود 9،624٪ افزایش یافته است.

هنوز هم کف آن پس از ریزش در ماه مه در سطوح مشابهی باقی ماند. با توکن‌های اضافی که در دست دارند، کسانی که این ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنند احتمالاً وحشت نمی‌کنند. و کسانی که در قیمت‌های بالا خرید کرده‌اند منتظر دریافت بازتاب‌هایی هستند که ضرر آنها را به صفر برساند، اما آنها باید منتظر بمانند تا دیگران ابتدا معامله کنند، و این طرح باعث شده بسیاری سیف مون را یک طرح هرمی بنامند.

مکانیزم توزیع مجدد این توکن، کارها را برای صرافی‌ها مشکل کرده است، که وظیفه کمک به توکن‌های مشمول مالیات برای ورود به کیف پول مشتریان را دارند. در حال حاضر، بیشتر معاملات در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ و صرافی BitMart ثبت شده در جزایر کیمن انجام می‌شود.

اگرچه BitMart در ماه آوریل سیف مون را لیست کرد، اما طرح توکنومیکس این کوین را به طور کامل یکپارچه نکرد تا امکان دریافت بازتاب روزانه را فراهم کند. در عوض برنامه ریزی شده بود که به صورت ماهانه بازتاب‌هایی به کیف پول کاربران اضافه کند. اولین توزیع را در 12 ماه مه به اتمام رساند.

این اقدام برخی از جذابیت‌های کیف پولی را که منحصراً برای سیف مون ایجاد شده است را توضیح می‌دهد که نوید “توکنومیک‌های یکپارچه” را می‌دهد. سیف مون می‌تواند با کاهش مالیات برخی معاملات، مردم را برای ذخیره این توکن در کیف پول رسمی خود ترغیب کند.

اما درست مانند اتریوم مکس، یک توکن سوال برانگیز ERC20 است که به دارندگان توکن نیز سهمی از هر معامله را می‌دهد، سیف مون جزئیات مربوط به محصول خود را بسیار ساده کرده است. یک فرم گوگل که به عنوان صفحه ثبت نام استفاده می‌شود، از کاربران می‌خواهد تلفن خود را شناسایی کنند، بنابراین مشخص نیست که آیا این برنامه برای اندروید ساخته شده است یا آیفون یا برای هر دو ساخته شده است.

طبق اعلام سیف مون، “ما می‌خواهیم نحوه عملکرد کیف پول را حتی در دستگاه‌های کم مصرف نیز آزمایش کنیم، بنابراین اگر تلفن غیر پرچمدار دارید، لطفا از درخواست دادن برای مشارکت در آزمایش بتا دلسرد نشوید.” علاوه بر این، آزمایش کنندگان بتا باید توافق نامه عدم افشای قرارداد را امضا کنند، به این معنی که جزئیات بیشتری در این باره ارائه نمی‌دهند.

برخلاف اتریوم مکس، کیم کارداشیان یا فلوید می ویدر از آن پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، این پروژه احتمالا یک شبکه صوتی در رسانه‌های اجتماعی خواهد داشت. و ممکن است معادل آن ایلان ماسک، تشویق کننده دوج کوین باشد که در بالا آوردن قیمت DOGE از زیر 0.01 دلار تا 0.73 دلار نقش مهمی داشت (اکنون ارزش آن کمتر از نصف آن است).

دیو پورتنوی، بنیانگذار وب سایت Barstool Sports و دارنده 2.5 میلیون دنبال کننده توییتر، 40 هزار دلار توکن سیف مون را خریداری کرد و آن را در ماه مه به عنوان شت کوین مورد علاقه خود نسبت به دوج ،شیبا اینو و دیگر توکن‌ها تأیید کرد.

وی گفت:

چرا؟ من نمی‌دانم چرا. این پروژه می‌تواند یک طرح هرمی باشد. من کلمه ماه را دوست دارم، زیرا ماه جایی است که می‌خواهم بروم.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها