Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت دوج کوین کاهش یافته است، اما چه کسی باعث آن است؟ نهنگ‌ها، موسسات یا معامله گران خرده فروش؟

اگرچه حجم معاملات آتی دوج کوین سه برابر شده است، اما به نظر می‌رسد افت 42٪ اخیر قیمتی آن کاملاً بخاطر خرده فروشان است.

اخیراً، دوج کوین با افزایش 10 درصدی در هفته گذشته به 0.74 دلار رسید. این شکست قیمت عمدتا توسط ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و ذکر مداوم دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه‌ها تقویت شد. با کمال تعجب، بعد از آنکه ماسک در Saturday Night Live در 8 مه شرکت کرد، قیمت دوج کوین 42٪ اصلاح شد حتی با وجودیکه ماسک، مادرش و بازیگران SNL از دوج کوین در بخش‌های مختلف برنامه نام بردند.

این رویداد به چیزی غیرمعمول منجر شد زیرا دوج کوین طی هفته گذشته بیش از 130 میلیارد دلار معامله شد، در حالی که ارزش بازار آن 65 میلیارد دلار است. این سوال را به وجود می‌آورد که آیا بزرگترین نهنگ‌ها در این کار دخیل بودند یا قراردادهای آتی نقش اساسی در سقوط داشتند؟

ظاهرا برنامه SNK با حضور ماسک انتظارات را افزایش داد

صرف نظر از انگیزه‌های ثروتمندترین شخص دوم جهان، به نظر می‌رسید حضور ماسک در Saturday Night Live باعث به اوج رسیدن قیمت دوج کوین می‌شود. به احتمال زیاد، این رویداد بسیار پیش بینی شده بود، بنابراین باعث پرایس اکشن “شایعه رو بخر ، خبر رو بفروش” شد.

مشخص نیست که چرا این میلیاردر چنین علاقه شدیدی به دوج کوین نشان داده است. برخی می‌گویند این حرکت فقط یک سرگرمی شخصی را منعکس می‌کند و نه یک باور اصلی که دوج کوین می‌تواند کل سیستم پولی را اصلاح کند.

ایلان ماسک بیت کوین را از پروفایل خود حذف کرد. تقریباً در همان زمان، او دوج کوین را توئیت کرد.

حدس زدن اینکه چه اتفاقی می‌افتد خیلی سخت نیست. پست کردن یک جک کوچک یا حواس پرتی پس از اینکه وکلای شما از شما بخواهند آرم بیت کوین را پایین بیاورید، در حالی که کارهای جدی در زمینه انجام پرونده‌ها انجام می‌شود.

خواهیم دید.

– MacroScope (@ MacroScope17) 4 فوریه 2021

هر قضیه‌ای که باشد، صعود دوج کوین با پشت سر گذاشتن بازار، این ارز رمزنگاری را به چهارمین ارز رمزنگاری شده بزرگ تبدیل کرده است و از نام‌های شناخته شده ای مانند XRP ، کاردانو (ADA) و پولکادات (DOT) پیشی گرفت.

علاوه بر این، جستجوهای گوگل برای یافتن کوین الگوی رفتاری توانست از بیت کوین (BTC) پیشی بگیرد و یک پیروزی مطلق برای طرفداران آن، از جمله مارک کوبان، مالک تیم NBA دالاس ماوریکس بود.

نهنگ‌ها جمع می‌کنند، تخلیه سرمایه انجام نمی‌دهند.

دوج کوین بسیار متمرکز است، زیرا آدرس 1010 67.4٪ از ارزهای عرضه شده را در اختیار دارد. بزرگترین دارنده دوج کوین نسبتاً جدید است، که این آدرس در فوریه 2019 ایجاد شده است. با این حال، ردیابی معاملات قبلی منجر به آدرس دیگری می‌شود که در جولای 2018 تشکیل شد و همزمان با راه اندازی معاملات دوج کوین Robinhood است.

dogecoin whale addresses

همانطور که در بالا نشان داده شده است، 14 آدرس برتر در 30 روز گذشته 4.66 میلیارد دلار خالص اضافه کرده‌اند. در حقیقت، تنها نهمین آدرس در طول هفت روز گذشته کوین فروخته است. حتی اگر کسی تجزیه و تحلیل را به 50 آدرس برتر گسترش دهد، یک خالص 4.36 میلیارد دلار دوج کوین را اضافه کرده است.

این آدرس در حال حاضر به عنوان شماره 21، موقعیت خود را با 43/3 میلیارد کوین کاهش داده است. تمام 20 آدرس برتر از سه هفته پیش تاکنون جز 75 آدرس برتر باقی مانده‌اند.

بنابراین، هیچ شواهدی وجود ندارد که نهنگ‌ها کوین‌های خود را فروخته باشند چرا که این کوین سود ده برابری را نتیجه داده است.

بازارهای آتی نیز مقصر نیستند

داده‌ها همچنین حاکی از آن است که بازارهای آتی نقش مهمی در پرایس اکشن اخیر دوج کوین نداشته‌اند. اگر چنین بود، حجم و نقدشوندگی قابل توجهی وجود داشت.

از منظر حجم، 290٪ افزایش نسبت به هفته گذشته داشته است. اگرچه این بازارهای مشتقات بسیار دور از اوج 54 میلیارد دلار در 16 آوریل بودند، اما مطمئناً می‌توانستند نقش مهمی در افزایش باورنکردنی دوج کوین داشته باشند.

با این حال، حجم زیاد لزوماً تأثیری بر قیمت ندارد، چه رسد به افزایش 100 درصد در هفته. بنابراین، باید نقد شدن را نیز تجزیه و تحلیل کرد.

نوسان شدید قیمت در 16 آوریل باعث شد که 726 میلیون دلار از سرمایه بازار در موقعیت‌های کوتاه مدت و بلند مدت نقد شوند، بگونه‌ای که در بالا نشان داده شده است. طی هفته گذشته، موقعیت‌های بلند مدت بیشتری نسبت به موقعیت‌های کوتاه مدت نقد شده است، که نشان می‌دهد حرکت رو به بالا مانع نگرانی فروشندگان نشده است.

سفارشات خرید 340 میلیون دلاری در برابر فشار ناشی از نقد کردن اجباری فروشندگان کوتاه مدت در هفته گذشته با توجه به متوسط ​​حجم معاملات آتی 28 میلیارد دلار روزانه، اندک به نظر می‌رسد.

بنابراین، این حرکت وابسته به حرکت خرده فروشان بنظر می‌رسد زیرا هیچ نشانه‌ای از فعالیت غیرمعمولی 50 آدرس برتر دیده نمی‌شود و همچنین سفارشان نقد شوندگی زیادی در بازارهای آتی وجود نداشته است.

از آغاز سال 2021، دوج کوین در کانون توجهات قرار گرفته است زیرا جامعه در حال رشد آن متشکل از خرده فروشان و حامیان آن از سمت موسسات تجاری یک فشار هماهنگ برای ارسال این ارز رمزنگاری پرطرفدار به سطح 1 دلار را ترتیب داده‌اند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها