Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شیبا اینو ( ارز SHIB ) چیست و چرا قیمت آن به عنوان رقیب دوج کوین در حال انفجار است؟ دوج کوین ممکن است رهبر کوین‌های طنز باشد، اما کوین دیگری وجود دارد که رقیب آن است. درباره این توکن در حال رشد مبتنی بر اتریوم اطلاعات کسب کنید.

شیبا اینو یک توکن طنز مبتنی بر شبکه اتریوم و جایگزین دوج کوین است. ارز SHIB امسال شاهد دستاوردهای باورنکردنی بوده است، اگرچه مدیر عامل بایننس آن را “بسیار خطرناک” خوانده است.

آیا در فضای رمزنگاری جای بیش از یک کوین  با  وجود دارد؟ به گزارش نومیکس، دوج کوین (DOGE) در سال 2021 تاکنون شاهد رشد بیش از اندازه‌ای بوده است و از ژانویه از قیمت زیر 0.01 دلار به بالاترین رقم 0.68 دلار در هفته گذشته رسیده است. اما یک کوین سگ جدید وارد صحنه شده است و در روزهای اخیر قیمت آن به صورت انفجاری رشد داشته است.

ارز شیبا چیست؟

نام آن شیبا اینو ( ارز SHIB ) است و این توکن ERC20 که در شبکه اتریوم در حال اجرا است، به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین برای دوج کوین به سرعت در حال رشد است. شما ممکن است آن را لکه ننگی برای یک شت‌کوین بنامید، به ویژه اینکه “دوج”  در DOGE در واقع یک نژاد شیبا اینو است، اما دستاوردهای اخیر ارز SHIB شوخی ندارد.

طبق آمار CoinGecko، قیمت فعلی ارز SHIB برابر با 0.00003262 دلار (تا لحظه نوشتن مقاله) که 39،357٪ افزایش نسبت به 30 روز قبل داشته است و فقط در هفته گذشته شاهد جهش 1،951٪ بوده است. CoinGecko هنوز سرمایه بازار یا رتبه بندی برای ارز SHIB را ارائه نمی‌دهد، اما کوین مارکت کپ به رقمی در حدود 13.2 میلیارد دلار اشاره دارد که با توجه به این داده‌ها، هفدهمین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار است.

ارز SHIB از بدو تأسیس (31 ژوئیه 2020 بر اساس گفته کوین مارکت کپ) بیش از 2 میلیون درصد رشد داشته است، که حتی از رشد بیت کوین یا اتریوم بالاتر بوده است.

این برای کوینی که ظاهراً منشائی برای آن وجود ندارد بسیار زیاد است. آینده شیبا اینو در حالی که هنوز به سرمایه بازار فعلی دوج کوین به ارزش 65.5 میلیارد دلار نرسیده است، اما در اواخر امسال نیز دستاوردهای صعودی بیشتری را تجربه کرده است. به هر حال، قیمت دوج کوین طی 30 روز گذشته، بر اساس داده‌های CoinGecko، فقط 687٪ و در هفته گذشته به سختی 14٪ افزایش یافته است. به نظر می‌رسد خریداران ارز SHIB به دنبال افزایش سریع سود قابل توجه برای خود هستند.

ارز شیبا را از کجا می‌توان خرید؟

ارز SHIB را می‌توان از طریق صرافی‌هایی مانند Binance ، Huobi Global و OKEx (که برای ساکنان ایالات متحده در دسترس نیست) خریداری کرد. همچنین در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند Uniswap ، 1inch و 0x معامله می‌شود. هیچ یک از این صرافی‌ها USD را برای ارز SHIB قبول نمی‌کنند، فقط ارزهای رمزنگاری دیگری مانند Tether (USDT) ، Binance USD (BUSD) یا  Wrapped Ethereum (WETH) را قبول می‌کنند. این امر خرید این کوین را نسبت به برخی دیگر از ارزهای رمزنگاری دشوارتر می‌کند، زیرا شما باید قبل از معامله ارز SHIB  کوین یا استیبل کوین دیگری خریداری کنید.

قیمت ارز SHIB در چند روز گذشته پس از لیست شدن در بایننس به دنبال تقاضای ظاهراً زیاد کاربران، افزایش یافته است. مدیرعامل بایننس ، چانگ پنگ ژائو در تاریخ 10 مه توئیت کرد که این صرافی”امروز آدرس‌های سپرده ETH آن به دلیل ارز SHIB تمام شده است” و “هرگز برای هیچ کوین ERC20 دیگری اتفاق نیفتاده است.”

اما در حالی که بایننس از افزایش حجم معاملات سود می‌برد، حتی مدیر عامل آن نیز در مورد ریسک بالقوه پیش رو محتاط بود. او در توییتر نوشت که: “مورد تایید نیست. ریسک فوق العاده بالایی دارد [خرید آن توصیه نمی‌شود]”

ماجرای ارز شیبا چیست؟

علاوه بر اینکه شیبا یک کوین الگوی رفتاری مبتنی بر اتریوم است و رقیب دوج کوین، شیبا اینو دقیقاً چیست؟ طبق وب سایت رسمی آن، ارز SHIB به عنوان “کوین آزمایشی در ساخت جامعه خودجوش غیرمتمرکز” ایجاد شده است و اولین کوین از چندین کوین برنامه ریزی شده با موضوع سگ است. LEASH توکن دیگری است که هرچند به تعداد محدود منتشر شده و سودهای چشمگیری داشته است (بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ). بر این اساس، BONE یک “قاتل دوج کوین”  در آینده است که همراه با صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap (DEX) راه اندازی می‌شود. حتی یک وایت پیپر برای آن تهیه شده است که جزئیات برنامه‌های تیم را توضیح می‌دهد.

در مجموع 1 کوادریلیون ارز SHIB استخراج شده است و توسعه دهندگان ناشناس پشت شیبا اینو بیش از نیمی از کل عرضه را، یعنی چیزی بیش از 505 تریلیون ارز SHIB، به آدرس بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین ارسال کردند. توسعه دهندگان این مبلغ را برای “سوزاندن” یا خارج کردن از بازار می‌دانند و به طور بالقوه ارزش توکن‌های موجود برای معامله را افزایش می‌دهند، اما بوترین به منابع دریافتی خود دسترسی دارد.

اگر برای شما هم بسیار مضحک یا حتی مزخرف به نظر می‌رسد، شما احتمالا تنها فردی نیستید که چنین نظری دارد. اما دوج کوین قبل از تبدیل شدن به کوین برتر 2021 و صحبت طرفداران آن مانند مارک کوبان و ایلان ماسک، مدتها به عنوان یک ارز رمزنگاری شده “شوخی” محسوب می‌شد. آیا شیبا اینو می‌تواند سیر مشابهی را دنبال کند؟ حداقل وقتی صحبت از سود چشمگیر است، این اتفاق افتاده است.

اما برای هر کسی که می‌خواهد رمزنگاری خود را به میلیون‌ها دلار در ارز SHIB برساند، این کار هرچه قیمت بالاتر رود چالش برانگیزتر می‌شود. در حال حاضر دارای سرمایه بازار برابر با 13 میلیارد دلار است، این بدان معناست که برای بازده 10 برابری بعد از خرید امروز به 130 میلیارد دلار سرمایه بازار نیاز دارد و بایننس کوین (BNB) را به عنوان سومین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار باید پشت سر بگذارد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها