آموزش کاربردیمقالاتمقالات صرافی‌ها

آموزش کار با پلتفرم BscScan ؛ مرورگر بلاک چین زنجیره هوشمند بایننس

وقتی که درباره سازوکار شبکه‌های بلاک‌چین صحبت می‌کنیم به این معنی است که هر کاربر در این شبکه‌های یک آدرس دارد که می‌تواند از طریق آن با دیگران تعامل داشته باشد. زنجیره هوشمند BSC که برای BNB است یک بلاک‌چین جوان است که این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به‌‌عنوان یک مرورگر بلاک‌چین از آن استفاده کنید. پلتفرم BscScan این امکان را برای شما فراهم کرده و قابلیت‌های متنوعی را نیز به شما ارائه می‌دهد. در ادامه نحوه کار با این پلتفرم را به شما آموزش خواهیم داد.

BscScan

آشنایی با پلتفرم BscScan

پلتفرم BscScan یک مرورگر بلاک‌چین است که توسط تیم Etherscan توسعه پیدا کرده است. این پلتفرم امکان تجزیه‌وتحلیل را در شبکه بایننس کوین اسمارت چین فراهم می‌کند. از طرف دیگر ویژگی‌های بسیار زیاد دیگری را نیز به شما ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شما می‌توانید در این پلتفرم خیلی راحت معاملات بلاک چین را جستجو کرده و میزان پیشرفت آنها را بررسی کنید.
  2. می‌توانید آخرین بلوک‌های اضافه شده به بلاک‌چین را مشاهده کنید.
  3. می‌توانید موجودی کیف‌پول‌ها و تراکنش‌هایی که در این شبکه انجام شده‌اند را بررسی کنید.
  4. امکان بستن قراردادهای هوشمند مستقر در بلاک‌چین وجود دارد. از طرف دیگر به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید این قراردادها را جستجو کرده، بخوانید و سپس اقدام به تعامل با این قراردادها کنید.
  5. علاوه بر رهگیری تراکنش در بلاکچین شما می‌توانید درباره عرضه توکن‌ها نیز در این پلتفرم اطلاعات زیادی را به دست آورده و درباره ارزهای دیجیتال تحقیق کنید.

توجه داشته باشید که تمام این اطلاعات بدون ثبت‌نام و کاملا رایگان در دسترس است.

آموزش کار با پلتفرم BscScan ؛ مرورگر بلاک چین زنجیره هوشمند بایننس

پیداکردن مزارع در زنجیره هوشمند BNB

اگر وارد بخش مزارع BscScan شوید می‌توانید با بهترین مزارعی که در این پلتفرم وجود دارند آشنا شوید. از طرف دیگر می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی دکمه منابع و کلیک روی هر گزینه به هرکدام از آنها دسترسی پیدا کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید خیلی راحت نحوه کار این مزارع را نیز در پلتفرم BscScan بررسی کرده و بازدهی هریک از آنها را در زنجیره هوشمند بایننس کوین مشاهده کنید. در نتیجه می‌توانید قیمت‌های منصفانه‌ای را برای این مزارع پیدا کرده و با آنها تعامل داشته باشید.

البته اگر قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید باید کاملا مراقب باشید؛ چراکه بسیاری از پروژه‌های کلاهبرداری در این پلتفرم وجود دارند که ممکن است در دام آنها افتاده و اقدام به خرید آنها کنید.

به دست آوردن تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد در زنجیره هوشمند بایینس

اگر می‌خواهید تعداد کاربران شبکه را تخمین بزنید می‌توانید از این پلتفرم استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. این پلتفرم یک معیار عالی را برای تخمین این تعداد کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد. برای به دست آوردن اطلاعات کامل در این زمینه ابتدا وارد بخش unique address در این پلتفرم شده و سپس روی گزینه منابع موس خود را نگه دارید. با این حال می‌توانید اطلاعات اولیه را مشاهده کرده و با کلین روی همین گزینه می‌توانید تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد را به دست بیاورید.

البته زمانی که این تعداد را به دست می‌آورید باید دقت داشته باشید که هرکسی می‌تواند چندین آدرس را ایجاد کند. به همین علت نیز عددی که شما در نهایت دریافت می‌کنید یک معیار کاملا تخمینی خواهد بود. با این حال این عدد همچنان می‌تواند اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهد. اگر کمی در پلتفرم BscScan جستجو کنید می‌توانید بررسی کنید که آیا چند آدرس متعلق به یک شخص یا نهاد هستند یا خیر؟

چگونه می‌توانیم مبلغ تراکنش روزانه زنجیره هوشمند بایننس را پیدا کنیم؟

زمانی که در این پلتفرم وارد بخش نمودارها و آمارها می‌شوید می‌توانید خیلی راحت کل تراکنش‌هایی که در این اسمارت چین انجام شده‌اند را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که برخی از قراردادهای هوشمند به تراکنش‌های بیشتری نسبت به سایرین برای اجرا نیاز خواهند داشت. در نموداری که برای شما نمایش داده می‌شود می‌توانید ایده‌ای از فعالیت شبکه و این‌که آیا ممکن است شبکه شلوغ باشد یا خیر به دست بیاورید.

این موضوع یک نشانه خوب از شبکه سالم و رو  به رشد است که می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار سرمایه‌گذاران BNB قرار دهد.

آموزش کار با پلتفرم BscScan ؛ مرورگر بلاک چین زنجیره هوشمند بایننس

پیداکردن بهترین توکن‌های BEP-20 در این پلتفرم

اگر وارد صفحه Token Tracker شوید این صفحه به شما اجازه می‌دهد تا توکن‌های BEP-20 برتر را بر اساس ارزش بازار یا حجم معاملات روزانه دنبال کنید. این کار به شما این ایده را می‌دهد که بتوانید بررسی کنید که کدام توکن‌ها دارای بالاترین ارزش تجمعی در بلاکچین BSC و بالاترین حجم معاملات هستند. در این صفحه دارندگان توکن‌ها و قراردادها می‌توانند اطلاعات توکن خود را در BscScan به‌روزرسانی کرده و جزئیات بیشتری را درباره توکن به شما ارائه دهند.

از طرف دیگر در همین صفحه از پلتفرم BscScan می‌توانید تعداد زیادی از توکن‌های پیچیده را نیز مشاهده کنید. یکی از قابلیت‌هایی که در این پلتفرم به شما ارائه می‌شود قابلیت Wrapping خواهد بود که به سکه‌ها و توکن‌هایی که روی BSC نیستند اجازه می‌دهد در اکوسیستم Binance DeFi استفاده شوند. پس شما هم می‌توانید از این قابلیت استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد نهایت بهره را ببرید.

پیداکردن توکن‌های ERC-721

از طرف دیگر در صفحه Token Tracker شما می‌توانید اقدام به جستجوی بهترین توکن‌های ERC-721 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) کنید. این توکن‌ها در واقع همان‌هایی هستند که از استانداردهای اتریوم برای ساخت توکن‌ها استفاده کرده‌اند. در لیستی که برای شما ظاهر می‌شود می‌توانید خیلی راحت این توکن‌ها را فیلتر کرده و براساس نیاز خود به هرکدام از آنها دسترسی پیدا کنید.

آیا BscScan با NFTها سازگار است؟

درست مانند هر دارای دیجیتال دیگری که امروزه در پلتفرم BscScan موجود است شما می‌توانید به‌سرعت به انواع NFTها نیز دسترسی پیدا کرده و قراردادهای هوشمند مربوط به آنها را بررسی و جستجو کنید. دقت داشته باشید که توکن‌های BEP-721 و BEP-1155 رایج‌ترین استانداردهای BSC برای NFTها به شمار می‌آیند. برای مثال اگر شما آدرس یک قرارداد هوشمند را در بخش جستجوی این پلتفرم وارد کنید می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره آن قرارداد هوشمند مشاهده کنید.

برای این‌که هر نوع انتقال NFT را انجام دهید می‌توانید بررسی کنید که کدام آدرس کیف پول آنها را نگهداری می‌کند و شخص یا نهادی که این کیف پول را دارد از چند کیف پول دیگر نیز برخوردار است. البته باید دقت داشته باشید که در این پلتفرم امکان مشاهده تصویر، آهنگ، فایل یا دارایی‌هایی که متصل به NFT هستند برای شما وجود ندارد.

چگونه می‌توانیم اعتبارسنجی زنجیره هوشمند BNB را جستجو کنیم؟

در اولین قدم باید بدانید که اعتبارسنج‌ها در واقع افرادی هستند که از ادامه کار BSC اطمینان حاصل می‌کنند. آنها در اولین قدم سعی می‌کنند تا با قراردادن BNB تراکنش‌های موجود در این شبکه را پردازش کرده و بلوک‌های جدید را تایید کنند. آنها در ازای خدماتی که در اختیار کاربران این شبکه بلاک‌چین ارائه می‌دهند کارمزدهایی را دریافت می‌کنند.

BscScan

نکته مهمی که باید بدانید این است که این نودهای اعتبار سنج در زنجیره هوشمند BNB بر یک مکانیسم اجماع متکی هستند. این مدل اجماع می‌تواند زمان ایجاد بلوک‌ها را به میزان زیادی کوتاه کرده و هزینه‌هایی که در این زمینه وجود دارند را نیز کاهش دهید. برای این‌که بتوانید این اعتبارسنجی‌ها را در پلتفرم BscScan بررسی کنید کافی است که از گزینه Validators Leaderboard استفاده کنید که در تب Validators قرار گرفته است.

چگونه می‌توانیم قراردادهای هوشمند را در BscScan تایید کنیم؟

نکته مهمی که درباره کاربران این پلتفرم باید بدانید این است که کاربران آن می‌توانند هر آدرس قراردادی را وارد کرده و آن را تایید کنند. به این ترتیب می‌توانند بررسی کنند که آیا کد کامپایل شده همان کدی است که در این بلاک‌چین اجرا می‌شود یا خیر؟ تشخیص این کار بسیار ساده و آسان خواهد بود. شما می‌توانید یک تیک سبز رنگ را در کنار قرارداد در نوار ابزار مشاهده کنید. از طرف دیگر یک نوتیفیکیشن با عنوان Contract Source Code Verified نیز مشاهده خواهید کرد.

این ویژگی یک قابلیت کاملا ارزشمند است؛ چراکه به شفافیت کلی اکوسیستم قراردادهای هوشمند BNB کمک می‌کند. از طرف دیگر می‌توانید با اتصال کیف پول مرورگری مانند MetaMask به طور مستقیم با این قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

جستجوی انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

یکی از قابلیت‌های بسیار مهمی که پلتفرم BscScan به کاربران خود ارائه می‌دهد این است که کاربران می‌توانند خیلی راحت کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال را بررسی کرده و آنها را ردیابی کنند. در بخش جستجوی سایت این پلتفرم شما خیلی راحت می‌توانید آدرس کیف پول مدنظر خود را وارد کنید. با این کار فرایند جستجوی کیف پول مدنظر شما آغاز می‌شود و شما می‌توانید جزئیات کاملی را درباره آن مشاهده کنید. از طرف دیگر در بخش بالا نیز یک نمای کلی از این کیف پول به شما ارائه خواهد شد.

نکته مهم دیگری که باید درباره این قابلیت بدانید این است که شما می‌توانید به تراکنش‌های خاص انجام شده نیز دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید. در بخش پایین شما یک رکورد کامل را از تمام تراکنش‌هایی که توسط کیف پول مدنظرتان انجام شده است مشاهده خواهید کرد.

جستجوی تراکنش‌ها با استفاده از شناسه یا هش

قابلیت مهم دیگری که این پلتفرم برای شما فراهم کرده این است که خیلی راحت می‌توانید از طریق شناسه یا همان ID و البته از طریق کد هش به‌راحتی تراکنش‌هایی که انجام شده‌اند را جستجو کرده و اطلاعات خوبی را درباره آنها به دست بیاورید. برای این‌که بتوانید این کار را انجام دهید کافی است که وارد این پلتفرم شده و در نوار جستجوی این پلتفرم شناسه یا هش کد مدنظر خود را وارد کنید.

در این بخش شما می‌توانید خیلی ساده و راحت جزئیات مربوط به کیف پول را مشاهده کنید که از جمله این جزئیات می‌توان به موجودی کل آن و همین‌طور اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایی که در گذشته انجام شده‌اند اشاره کرد.

امکانات بسیار جذاب دیگری که این پلتفرم در اختیار شما قرار می‌دهد

قطعا برای شما جالب خواهد بود که بدانید پلتفرم BscScan قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیاد دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در این پلتفرم شما خیلی ساده و راحت می‌توانید تاریخچه کامل بلاک‌چین را مشاهده کرده و تمامی تراکنش‌هایی که در این شبکه انجام شده و همین‌طور بلوک‌هایی که ایجاد شده‌اند را ببینید. برای مثال شما می‌توانید بلوک‌هایی که در زنجیره هوشمند BNB نگهداری می‌شوند را مشاهده کنید. از طرف دیگر قابلیت تجزیه و تحلیل کل شبکه، نمودارها، آمار و … نیز برای شما وجود دارد. در واقع این پلتفرم یک سایت ترید کامل به شمار می‌آید که حتما باید از آن دیدن کنید.
  2. بررسی قراردادهای هوشمند: یکی از مزایای بسیار مهمی که استفاده از این پلتفرم می‌تواند برای شما داشته باشد این است که شما می‌توانید خیلی ساده و راحت از طریق آن اقدام به بررسی قراردادهای هوشمند کنید. شما می‌توانید کدهای ارائه شده برای هریک از این قراردادها را بررسی کرده و مشخصات آنها را نیز بررسی کنید. برای مثال می‌توانید تاریخ و زمان استقرار کدها در این قراردادها، ارتفاع بلوک، کل عرضه توکن و … را بررسی کنید.
  3. این پلتفرم جزئیات مربوط به تراکنش‌های مختلف از جمله وضعیت تراکنش‌ها، ارزشی که هر تراکنش دارد، کارمزدهایی که برای هر تراکنش وجود دارد و … را بررسی کنید.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت که پلتفرم BscScan یکی از پلتفرم‌های جذابی است که در دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانید از آن استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد نهایت بهره را ببرید.

سخن پایانی

پلتفرم BscScan یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که به‌عنوان یک مرورگر بلاک‌چین برای زنجیره هوشمند BNB مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است. یادگیری کارکردن با این پلتفرم به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از کارکردن در فضای ارزهای دیجیتال دریافت کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع یا قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات مجموعه ما نیز بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا برای استفاده از این پلتفرم به حساب کاربری نیاز داریم؟

خیر شما می‌توانید بدون نیاز به هیچ‌گونه حساب کاربری اقدام به استفاده از این پلتفرم کرده و از قابلیت‌های متنوع آن بهره‌مند شوید.

آیا می‌توان از این پلتفرم برای ردیابی بیت کوین استفاده کرد؟

خیر این امکان برای شما وجود ندارد که بتوانید از این پلتفرم برای ردیابی دارایی‌هایی که در زنجیره هوشمند BNB نیستند استفاده کنید. بیت کوین دارای بلاک‌چین جداگانه‌ای است که باید به آن توجه کنید.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا