مقالاتمقالات بازارهای مالیمقالات صرافی‌ها

تفاوت اهرم (لوریج ) در کریپتو و فارکس

وقتی که قصد فعالیت در بازارهای مالی را دارید یکی از امکاناتی که کارگزاری‌ها و صرافی‌های مختلف به شما ارائه می‌دهند اهرم یا لوریج است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با مقداری بیشتر از سرمایه خود وارد هر معامله شوید. تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس بسیار زیاد است و درک درست این تفاوت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این بازارها فعالیت داشته باشید.

در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این تفاوت‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس

آشنایی با مفهوم لوریج در بازار فارکس

در اولین قدم برای درک درست تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس اجازه دهید تا درباره مفهوم لوریج یا اهرم در بازار مالی فارکس صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید امروزه بروکرهایی که در بازار فارکس فعالیت دارند معمولا امکان معامله با اهرم‌های بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. اهرم شما در این بازارهای مالی معمولا از 1:10 شروع شده و ممکن است تا 1:2000 نیز برسد. این‌که تا چه اندازه می‌توانید لوریج خود را بالا ببرید معمولا به کارگزاری یا بروکری که انتخاب می‌کنید بستگی خواهد داشت.

زمانی که میزان لوریج در معاملات شما افزایش پیدا می‌کند باید حتما این مسئله را در نظر داشته باشید که میزان ریسک شما نیز بیشتر خواهد شد. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا گاهی اوقات کل سرمایه شما طی یک بازه زمانی بسیار کوتاه از بین برود. پس وقتی که قصد دارید از اهرم‌های بالا استفاده کنید بهترین گزینه‌ای که پیش رویتان قرار دارد این است که سعی کنید مدیریت سرمایه و اصول آن را رعایت کنید.

اهرم در بازار ارزهای دیجیتال

برخلاف بازار فارکس که اهرم‌های بسیار بالایی را برای معامله در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد شاید برای شما جالب باشد که بدانید در بازار ارزهای دیجیتال شما معمولا نمی‌توانید اهرمی بالاتر از 100 را برای معاملات خود انتخاب کنید. در واقع تعداد بسیار کمی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند که چنین امکانی را برای شما فراهم کرده‌اند. به همین علت نیز این بازارها معمولا ریسک مناسبی از نظر اهرم دارند. با این حال از آنجایی که درصد جابه‌جایی قیمت در این بازار بالاست معمولا اهرم 100 نیز می‌تواند همان میزان خطر اهرم 2000 را در بازار فارکس داشته باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که صرافی‌های مختلف در بازار ارزهای دیجیتال معمولا لوریج‌ها و اهرم‌های متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند. وقتی که قصد دارید اطلاعات تخصصی‌تری در این زمینه به دست بیاورید بهترین راهی که پیش رویتان قرار دارد این است که وارد سایت رسمی صرافی مدنظرتان شده و به این ترتیب اطلاعات مدنظرتان را به دست بیاورید.

تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس

مهم‌ترین تفاوتی که بین لوریج در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس وجود دارد چیست؟

وقتی که صحبت از تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس می‌شود یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در بازار ارزهای دیجیتال معمولا لوریجی که شما انتخاب می‌کنید به طور مستقیم روی میزان سود و ضرر شما تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر قصد داشته باشید معامله‌ای انجام دهید که سود شما در آن تنها 10 دلار بوده و لوریج 10 را برای معامله انتخاب کنید مشاهده خواهید کرد که در صورت به سود رسیدن سود شما 100 دلار شده است.

البته نباید فراموش کرد که به همین ترتیب میزان ضرری که شما متحمل می‌شوید نیز 100 دلار خواهد بود و این در حالی است که با اهرم یک ضرر شما 10 دلار بود. به همین علت است که اکثر کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند معمولا پیشنهاد می‌دهند که حتما مدیریت سرمایه را در معاملاتی که اهرم دارید رعایت کنید.

در خصوص بازار فارکس باید بدانید که اهرم در این بازار هیچ تاثیری روی میزان سود و ضرر شما ندارد؛ بلکه تنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرمایه خود را به حدی برسانید که بتوانید با تعداد لات بیشتری وارد معاملات شوید. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیالی راحت‌تر لوریج‌های بالا را در بازار مالی فارکس انتخاب کنید. این در حالی است که برای انتخاب لوریج‌های بالا در بازار ارزهای دیجیتال شما باید قدرت ریسک خیلی بالایی داشته باشید.

مثال خرید ملک برای درک بهتر تفاوت اهرم در کریپتو و فارکس

برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس را درک کرده و از این تفاوت برای انجام معاملات خود استفاده کنید قصد داریم در این بخش یک مثال بسیار کاربردی را به شما ارائه دهیم. فرض کنید که قصد دارید یک خانه را بخرید و شما برای این کار تنها 1000 دلار پول دارید. قیمت اصلی این خانه در زمانی که قصد خرید آن را دارید نیز 10 هزار دلار است. طبیعتا در حالت عادی نمی‌توانید این خانه را با 1000 دلاری که در اختیار دارید خریداری کنید.

حال فرض کنید شرکتی وجود دارد که یک فرصت بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این شرکت به شما می‌گوید که باقی سرمایه موردنیاز برای خانه را به شما ارائه می‌دهد؛ ولی این به شرطی است که شما چند اصل مهم را در این زمینه رعایت کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اگر قیمت خرید خانه مدنظرتان در هر بازه زمانی که خانه در اختیار شماست به 9200 دلار برسد در این صورت خانه به طور کامل از شما گرفته خواهد شد و مبلغ 200 دلار نیز در انتها به شما داده می‌شود.
  • در صورتی که قیمت خانه به بیشتر از 10000 دلار برسد هرچه میزان سود شما باشد بعد از فروش خانه به شما بازگردانده می‌شود و البته 1000 دلار اولیه‌ای که برای خرید خانه داشتید نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • اگر قیمت خانه در مبلغی بین 10000 و 9200 دلار باشد و اقدام به فروش آن کنید در این صورت تفاوت قیمتی که در اینجا وجود دارد از روی مبلغ اولیه شما یعنی 1000 دلاری که در اختیار داشتید برداشته شده و باقی مبلغ نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حال اگر بخواهیم همین مثال را وارد دنیای ارزهای دیجیتال کنیم می‌توان گفت که سرمایه اولیه شما در این معامله 1000 دلار بود و شما تصمیم گرفتید که اهرم 10 را برای انجام معامله خود انتخاب کنید. به این ترتیب باقی مبلغ توسط یک کارگزاری یا صرافی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید معامله خود را انجام دهید. باقی شرایط نیز دقیقا مطابق با مواردی است که بیان کردیم. برای مشاهده قیمت بیت کوین می‌توانید به صفحه مربوطه در بیتشال مراجعه نمایید.

تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس

آیا استفاده از لوریج در هر دور بازار فارکس و ارزهای دیجیتال مفید است؟

بعد از این‌که تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس را به‌خوبی آموختید باید بدانید که استفاده از اهرم به طور کلی در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس می‌تواند مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد. در این بخش قصد داریم این مزایا و معایب را بررسی کرده و سپس توضیح دهیم که آیا باید از این قابلیت استفاده کنید یا خیر؟ از جمله مهم‌ترین مزایای لوریج در بازارهای مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به افرادی که دارای سرمایه کافی نیستند کمک می‌کند تا بتوانند وارد معاملات بزرگ شوند.
  • اگر به دنبال سودهای بالا هستید این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا سودهای چندبرابری از معاملات خود داشته باشید.
  • این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با درصد کوچکی از سرمایه خود معاملاتی با حجم بالا باز کنید.

از طرف دیگر نباید فراموش کرد که لوریج می‌تواند خطرات و مشکلاتی را نیز برای شما به وجود بیاورد. این خطرات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ممکن است در مدت زمانی کوتاه کل سرمایه خود را از دست دهید.
  2. این احتمال وجود دارد که ضررهای غیرقابل جبرانی به سرمایه کلی شما وارد شود
  3. ممکن است تنها در یک معامله سود چندین معامله خود را از بین ببرید.

معمولا استفاده از لوریج تنها برای آن دسته از افرادی پیشنهاد می‌شود که توانایی زیادی در فعالیت در بازارهای مالی دارند و سطح مهارت‌های بالایی را نیز دارا هستند. از طرف دیگر افرادی که به‌خوبی با مفاهیم مدیریت سرمایه آشنا بوده و می‌توانند این مفاهیم را در بازارهای مالی پیاده کنند نیز مستعد استفاده از ابزار لوریج در معاملات خود خواهند بود.

تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس

سخن پایانی

درک تفاوت اهرم (لوریج )  در کریپتو و فارکس به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که دقیقا در کدام بازار می‌توانید به شکل بهتری از لوریج استفاده کرده و نتایج مطلوبی را نیز دریافت کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت ما نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید. از طرف دیگر شما می‌توانید اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال در بیتشال نیز کنید.

سوالات متداول

آیا لوریج در دو بازار ارزهای دیجیتال و فارکس یک کاربرد را دارد؟

خیر اهرم در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند روی سود و زیان شما تاثیرگذار باشد و در بازار فارکس تنها به شما کمک می‌کند تا سرمایه لازم برای انجام معامله‌ای با لات بالا را فراهم کنید.

 از لوریج در بازارهای مالی استفاده کنیم یا خیر؟

اگر دارای سابقه و تجربه کافی در زمینه بازارهای مالی را دارید می‌توانید از لوریج استفاده کرده و به سود بالایی برسید.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا