Categories
آموزش کاربردی, تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند که به طور مستقیم در بازار طلا شرکت کنند.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در دنیای امروزی، ارزهای دیجیتال به سرعت به عنوان یک جایگزین برای ارزهای سنتی و سرمایه‌گذاری‌های سنتی در معاملات مالی جهانی شناخته می‌شوند. با افزایش توجه به ارزهای دیجیتال، انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال به وجود آمده‌اند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی هستند. یکی از مواردی که در جذب سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال تاثیرگذار بوده، پشتوانه‌گذاری ارزها به منابعی مثل طلا است. در این مقاله، به بررسی ۱۰ عدد از بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا می‌پردازیم.

1- تتر گلد (XAUt)

تتر گلد به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد که در طلا سرمایه‌گذاری کند و به صورت مستقیم به قیمت طلای فیزیکی دسترسی پیدا کند. این امر برای سرمایه‌گذاران کوچک بسیار مناسب است، زیرا می‌تواند به اندازه نیاز فردی تنظیم شود. تتر گلد همان شرکتی است که تتر (Tether) استیبل‌کوین را معرفی کرده است، اما به جای ارتباط با دلار آمریکا، به طلا متصل شده است.
وب‌سایتی وجود دارد که به دارندگان توکن این امکان را می‌دهد که در هر زمان میزان طلا و بارهای طلا که مالک آن هستند و میزان اونس طلا در هر بار را بررسی کنند.
کاربران برای خرید این توکن‌ها نیاز به ایجاد حساب کاربری در آدرس app.tether.to دارند و باید آن را تایید کنند. همه خریدها با دلار آمریکا انجام می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • توکن به عنوان یک توکن ERC-20 در یک کیف پول مبتنی بر اتریوم و به عنوان یک توکن TRC20 در بلاکچین ترون نگهداری می‌شود.
  • توکن‌ها همچنین قابل تبدیل به طلا هستند و کاربر می‌تواند درخواست فروش طلا را ارسال کرده و پول حاصل از فروش به او ارسال می شود.

DigixGlobal – DGX -2

DigixGlobal یا به اختصار DGX برای افرادی است که می‌خواهند در طلای فیزیکی سرمایه‌گذاری کنند، اما امکانات ذخیره‌سازی و شاید پول نقد فیزیکی مورد نیاز برای خرید یک بار با اندازه کامل را ندارند. DigixGlobal این امکان را فراهم می‌کند تا به صورت کسری در توکن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، آنها را انتقال دهید و به دلخواه آن‌ها را بازیابی کنید.

DigixGlobal به هر کسی اجازه می‌دهد تا به مقادیر کوچک طلا جمع‌آوری کرده و آن را به صورت موثر و بدون محدودیت زمانی مدیریت کند. از طریق این توکن، کاربران می‌توانند در یک ETF طلا شرکت کنند. همچنین توکن‌ها در صرافی‌های رمزارزی قابل معامله هستند.

شرکت، طلاهای فیزیکی را که پشتوانه این رمزارز را تضمین می‌کنند در سنگاپور و کانادا نگه می‌دارد. علاوه بر این، نگهدارندگانی که از آنها استفاده می‌کنند، اعضای بیمه‌شده کامل انجمن طلا هستند.

ویژگی‌ها:

  • کاربران ثبت‌نام می‌کنند، یک کیف‌پول انتخاب می‌کنند و سپس خرید می‌کنند. می‌توانید DGX را با رمزارز خریداری کنید.
  • 1 توکن یا DGX معادل 1 گرم طلا است.
  • توکن بر پایه بلاک‌چین اتریوم است و در Metamask و کیف‌پول‌های دیگر اتریوم نگهداری می‌شود.
  • توکن‌ها هزینه نگهداری ندارند. هزینه نگهداری ETF در سال 0.4٪ است. هزینه نگهداری بار طلای فیزیکی 0.6٪ و هزینه تراکنش برای ارسال توکن‌ها 0.13٪ از هر تراکنش است. هزینه “تبدیل مجدد” یا تبدیل توکن به طلای فیزیکی 1٪ است.
  • باید توجه داشت که DigixGlobal در حال بررسی قانون خدمات پرداخت سنگاپور است، که ممکن است منجر به تغییر محل شرکت شود.

Paxos Gold – PAXG -3

ارز های دیجیتال با پشتوانه طلا

Paxos Gold یک رمزارز پشتوانه‌شده توسط طلا است که توسط شرکت پکسوس، شرکتی که صرافی رمزارز مستقر در سنگاپور به نام itBit را ایجاد کرده است، منتشر می‌شود. پکسوس یک نگهدارنده قانونی و تنظیم‌شده است و یکی از راه‌های متداول برای مالکیت طلا از طریق رمزارز می‌باشد.

ویژگی‌ها:

  • پشتوانه‌گذاری شده توسط یک اونس تروی فین طلا به نسبت 1:1
  • هیچ هزینه نگهداری ای برای نگه‌داشتن توکن‌ها درخواست نمی‌شود.
  • Paxos Gold امکان تسویه فوری را فراهم می‌کند.
  • PAXG دسترسی به ETFهای طلا اصلی در توکن‌های طلا دیگر را فراهم می‌کند.
  • می‌تواند به طلای فیزیکی تبدیل شود.
  • تحت نظر NYDFS تنظیم می‌شود.
  • به طور گسترده در اکثر صرافی‌های معتبر موجود است.

4- گلدکوین (GLC)

پشتوانه این رمزارز نسبتی به اندازه 1000 گلدکوین برای هر اونس طلا است، همچنین فواید یک دارایی دیجیتال و طلای فیزیکی را فراهم می‌کند و به راحتی قابل تقسیم‌پذیری، قابل حمل و انتقال است. این توکن همچنین همیشه می‌تواند به طلای فیزیکی تبدیل شود و همچنین می‌تواند به واحد پولی بازگشت داده شود. گلدکوین در صرافی‌ها و در وب‌سایت شرکت قابل دسترسی است. علاوه بر این، می‌توانید GLC را از طریق یک سیستم ATM نیز خریداری کنید.

ویژگی‌ها:

  • هر توکن گلدکوین 1/1000 اونس طلا است.
  • با استفاده از الگوریتم اثبات کار، مانند بیت‌کوین، استخراج می‌شود.

5- توکن طلای مینت پرث (PMGT)

توکن طلای مینت پرث

توکن طلای مینت پرث نسخه توکن‌شده‌ی گواهی GoldPass به نسبت 1:1 است، که همچنین به نسبت 1:1 توسط طلای فیزیکی نیز پشتوانه دارد.
طلای فیزیکی در بانک مرکزی مینت پرث ذخیره می‌شود. دولت غرب استرالیا طلا را تضمین می‌کند.
توکن مانند سایر رمزارزها قابل انتقال و قابل تقسیم‌پذیری است. همچنین می‌تواند هر زمان به طلا یا معادلات پولی دیگر بازگشت داده شود. اتصال به واحد پولی امکان تبدیل‌پذیری حتی برای بزرگترین معاملات را فراهم می‌آورد. این رمزارز هزینه‌ی تراکنش، نگهداری و مدیریت ندارد. این امر آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین توکن‌های طلای دنیا تبدیل کرده است.

ویژگی‌ها:

  • 1 PMGT معادل 1 گواهی GoldPass و 1 اونس طلای فیزیکی است.
  • توکن‌ها در بازار طلای بیرون از بورس به نام XAU معامله می‌شوند.

Meld Gold -6 توسط الگورند (MCAU)

مانند سایر توکن‌های پشتوانه‌دار طلا، Meld Gold به سرمایه‌گذاران کوچک دسترسی به طلا را فراهم می‌کند. این توکن‌ها امکان معامله طلا به صورت لحظه‌ای را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند برخی از نوساناتی که با تأمین طلای فیزیکی همراه است را از بین ببرند.

در تئوری، این توکن‌ها سرمایه‌گذاران را از تورم شدید مانند آنچه در بازارهای رمزارز اصلی رخ می‌دهد، محافظت می‌کنند.
این توکن‌ها می‌توانند در کیف پول الگورند ایمن شوند که کاربران می‌توانند ارزش توکن‌های خود را نظارت کنند. این امکان را فراهم می‌کند که به صورت جهانی در هر مکان و زمان دارای ذخیره و نگهداری به صورت غیرمتمرکز باشید.

ویژگی‌ها:

  • می‌توان این توکن‌ها را از بازارهای بیرون از بورس و از شرکای ملد خریداری کرد.
  • الگورند که توکن‌ها در آن قرار دارند، از تبادل‌های اتمی و ویژگی‌های استاندارد توکن‌سازی دارایی پشتیبانی می‌کند.
  • توکن می‌تواند به هر واحد پولی و رمزارزی در یک صرافی یا به گواهی‌های طلا و طلای فیزیکی تبدیل شود.

AurusGOLD – AWG -7

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا - AurusGOLD

AurusGol که همچنین با نام AWG شناخته می‌شود، یک توکن پشتوانه‌دار طلا است. این توکن طلا دیجیتال به عنوان یک جایگزین برای واحد پول‌های غیرپایدار یا رمزارزهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در طلا می‌باشد. AWG توسط تاجران طلا ساخته می‌شود که می‌توانند در بازارهای AWG و طلاهای معامله‌ای تفاضلی فعالیت کنند و قیمت AWG را با قیمت نقدینگی هماهنگ نگه دارند.

ویژگی‌ها:

  • می‌توان آن را به طلای فیزیکی از کارخانجات صادرکننده مجوز LBMA تبدیل کرد.

Cash Telex – CTLX -8

یکی از توکن‌های جالب تر در حال حاضر Cash Telex است. سکه طلا Cash Telex نماینده‌ای است از 1 گرم طلا که به امانت نگهداری می‌شود. تمام طلاهای نگهداری شده کاملاً بیمه شده و تایید شده و امکان تأیید عمومی دارند.

ویژگی‌ها:

  • Cash Telex مجموعه‌ای گسترده از دارایی‌های توکن‌شده ارائه می‌دهد.
  • تمام طلاها تایید عمومی دارند.

9- توکن طلای AABB – AABBG

AABBG یکی از جدیدترین رمزارزهای پشتوانه‌دار طلا است. این توکن مجازی دارای چند مزیت نسبت به رقبای خود با ویژگی‌های نوآورانه و آینده‌نگرانه است. این توکن تمام دارایی‌های طلای فیزیکی که پشتوانه‌ای برای توکن هستند را از بخش تولید شرکت به صورت 100٪ تایید می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • توکن نمایانگر طلای فیزیکی نگهداری شده از خود شرکت است.
  • طلا به صورت عمومی قابل تأیید است.

10- طلای کینزیس (KAU)

طلای کینزیس یک رمزارز دیگر است که با طلای فیزیکی پشتوانه‌گذاری شده است. هر KAU با 1 گرم طلای فیزیکی که در انبارهای بیمه شده و تایید شده نگهداری می‌شود و به نام شما است پشتوانه‌گذاری می‌شود. این به شما امکان می‌دهد که طلای فیزیکی را در هر نقطه‌ای از جهان بخرید، بفروشید، ارسال کنید و کسب کنید.

هیچ هزینه‌ای برای نگهداری وجود ندارد و سرعت تراکنش بسیار سریع است و در عرض 3 ثانیه تأیید می‌شود. تبدیل بسیار ساده است اما حداقل تبدیل باید 100 گرم باشد.

ویژگی‌ها:

  • طلای کینزیس تقسیم‌پذیری بسیار زیادی را ارائه می‌دهد.
  • سکه‌های طلای کینزیس به واحد های 1 گرمی ارزش‌گذاری شده‌اند.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی و بررسی چند ارز دیجیتال با پشتوانه طلا پرداختیم. این ارزها، یک پل مهم بین دنیای سنتی مالی و فرصت‌های جدید ایجاد شده در فضای رمزارزها هستند. از جمله ارزهای مورد بررسی در مقاله ما عبارتند از:

1. تتر گلد (XAUt)

2.PGX

3. پکسوس گلد (PAXG)

4. گلدکوین (GLC)

5. پرث مینت گلد توکن (PMGT)

6. طلای ملد با الگورند (MCAU)

7. AWG

8. CTLX

9. AABBG

10. کینزیس گلد (KAU)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024

بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

در نهایت، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند که به طور مستقیم در بازار طلا شرکت کنند و از مزایای رمزارزها در دسترسی به طلا و انجام تراکنش‌های سریع بهره‌مند شوند. این ارزها همچنین امکاناتی را برای تبدیل به طلای فیزیکی یا دیگر رمزارزها فراهم می‌کنند.
در نتیجه، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا تبدیل به یک ابزار محبوب در دنیای سرمایه‌گذاری شده‌اند و به سرعت به یک گزینه جذاب برای افراد و شرکت‌ها تبدیل شده‌اند که به دنبال حفظ و یا افزایش دارایی‌های خود از طریق سرمایه‌گذاری در طلا می‌باشند. اما لازم به ذکر است که همواره با سرمایه‌گذاری در هر نوع ارز دیجیتالی، مخاطرات مرتبط با بازارهای رمزارزها را در نظر داشته باشید و تحقیق کافی انجام دهید تا تصمیمات بهتر و بهینه‌تری برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها