Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به نقل از تحلیلگر با سابقه پیتر برانت، الگوی تکنیکال کلاسیک نشان می‌دهد که قیمت کاردانو ممکن است تا 90 درصد ریزش کند.

به نقل از کوین تلگراف، کاردانو پس از بروزرسانی بسیار مهمی که در اواسط ماه ژوئیه اتفاق افتاد عنوان یک پلت فرم قراردادهای هوشمند کامل را بدست خواهد آورد. بنیان‌گذار پروژه چارلز هاسکینسون تأیید کرد که آنها اخیراً فروش بیش از 10 میلیون دلار توکن غیر قابل تعویض NFT را در دفتر کل خود پردازش کرده‌اند.

علاوه بر این، SundaeSwap، اولین صرافی غیرمتمرکز دیفای که از قراردادهای هوشمند کاردانو استفاده می‌کند، به زودی راه اندازی می‌شود و بسیاری از سرمایه گذاران ADA، این صرافی را به عنوان یک کاتالیزور صعودی بالقوه برای این آلت کوین تفسیر می‌کنند.

اما بر اساس تجزیه و تحلیل پیتر برانت، مدیر اجرایی شرکت تجاری جهانی Factor LLC، رشد کاردانو به عنوان یک پروژه ممکن است پذیرش توکن بومی آن ADA را افزایش ندهد.

آیا سقوط 60 تا 90 درصدی در پیش است؟

این تحلیلگر باسابقه در توییتی که روز جمعه منتشر کرد، شکل گیری یک الگوی نزولی ADA را به اشتراک گذاشت. وی از یک الگوی تکنیکال کلاسیک، معروف به الگوی سر و شانه، برای پیش بینی سناریوی نزولی توکن کاردانو استفاده کرد که در حال حاضر بیش از 600 درصد در بازه زمانی سالیانه افزایش یافته است.

به طور دقیق، الگوی سر و شانه زمانی شکل می‌گیرد که قیمت سه قله متوالی را در راستای یک سطح واحد ایجاد کند، با این شرط که قله میانی از دو قله دیگر که معمولاً دارای یک ارتفاع مشابه هستند بالاتر باشد. قیمت در نهایت به زیر این سطح حمایتی، که به آن خط گردن نیز می‌گویند، می‌رسد و نهایتا بعد از شکل گیری این الگو قیمت به اندازه ارتفاع بین قله میانی تا سطح حمایتی (خط گردن) کاهش می‌یابد.

ADA به وضوح با توضیحات این الگو مطابقت دارد، همانطور که در نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط برانت نیز نشان داده شده است.


این تحلیل‌گر تصور می‌کند که قیمت جفت ارز ADA/USD تا 0.12 دلار کاهش یابد که معادل 90 درصد ریزش نسبت به قیمت فعلی این جفت ارز است. بر اساس نوع دیگری از محاسبه مقدار ریزش بر اساس الگوی سر و شانه هدف قیمتی را در سطح 0.35 دلار نشان می‌دهد که 60 درصد ریزش از خط گردن آن را نشان می‌دهد.

برانت سابقه پیش بینی خود در بازارهای صعودی را برای تقویت پیش بینی ریزش کاردانو مورد یادآوری قرار داد. به عنوان مثال، یکی از تجزیه و تحلیل‌های او در سال 2018، در مورد لایت کوین بود، که شکل گیری الگوی مثلث نزولی را بعد از افزایش قیمت این آلت کوین از 4 دلار به 420 دلار در طول بازار صعودی 2017 پیش بینی کرده بود.

برانت در توئیتر خود نوشت:

به یاد دارم وقتی اواسط سال 2018 این قیمت را در مورد LTC/USD پیش بینی کردم، مورد هجوم بی‌رحمانه کاربران قرار گرفتم.

اما آیا 2018 می‌تواند تکرار شود؟

سقوطی که پس از بازار صعودی سال 2017 رخ داد، عمدتاً به دلیل به اصطلاح عرضه کوین اولیه اتفاق افتاد. مطالعه‌ای که توسط گروه استاتیس انجام شد نشان داد که بیش از 80 درصد از استارتاپ‌های بلاک چین که از بیت کوین، اتر و دیگر کوین‌های برتر آن زمان سرمایه جمع آوری کردند، نتوانستند یک محصول کارآمد را تولید کنند.

در همین حال، اکثر آنها کلاهبرداری‌هایی بودند که سرمایه ارزهای دیجیتال جمع شده خود را فروختند، بنابراین فشار نزولی بر کل بازار ایجاد کرد. لایت کوین، بیت کوین و اتر در سال 2018 بیش از 80 درصد سقوط کردند زیرا ترس هیجانی ناشی از عرضه اولیه کوین‌ها باعث ریزش این کوین‌های بزرگ نیز شد.

در مقابل، روند صعودی 2020 در پی اشتباهات کلان اقتصادی رخ داد. تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران کووید 19 باعث شد تا یک برنامه کاهش کمی بی‌سابقه را راه اندازی کند. در نتیجه، نرخ با نرخ بهره تقریباً برابر با صفر و خرید دارایی به ارزش 120 میلیارد دلار، سرمایه گذاران را به جستجوی جایگزین‌های بهتر در بازارهای ریسک پذیر ترغیب کرد.

در نتیجه، قیمت بیت کوین از حدود 4000 دلار در مارس 2020 به بیش از 65000 دلار در آوریل 2021 رسید. در همین حال، آلت‌کوین‌ها که تمایل به دنبال کردن از روند قیمتی بیت کوین دارند نیز به همین ترتیب افزایش یافتند. ADA کاردانو یکی از آنها بود. در حال حاضر بیش از 7000 درصد بالاتر از کف قیمتی خود در اواسط ماه مارس می‌باشد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط کریپتو واچ، همبستگی 30 روزه بین بیت کوین و ADA نزدیک به 0.85 بالای صفر است.
سیمون کیم، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال Hashed، در ماه مارس به کوین تلگراف گفت که بازار ارزهای دیجیتال 2020-2021 کاملاً متفاوت از بازارهای 2017-2018 است و خاطرنشان کرد که بازار در حال حاضر بر اساس یک اصل کاملا متفاوت کار می‌کند. او گفت:

در مرحله اول، پروژه‌های مختلف DeFi بر اساس یک مدل تجاری واضح ارزش ایجاد می‌کنند. ثانیاً، ما شاهد سرمایه گذاری فعال بی‌سابقه‌ای از سوی نهادهای سرمایه گذاری هستیم از جمله PayPal و Visa و همچنین بانکهای بزرگ که در حال ورود به فضای ارزهای دیجیتال هستند.

Rekt Capital، یکی از نام‌های مستعار و از تحلیلگران بازار، خاطرنشان کرد که ADA برای تأیید روند صعودی بلندمدت خود، باید در چارچوب زمانی هفتگی بالای  1.30 دلار بسته شود. راکش اوپادیهای از کوین تلگراف نیز اشاره کرد که در صورت شکستن سطح 1.33 دلار و قرار گرفتن در بالای این سطح، پتانسیل توکن کاردانو را برای صعود قیمت به 1.90 دلار را افزایش می‌دهد.

اوپادیهای هشدار داد:

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا از سطح مقاومت بالایی خود پایین‌تر بیاید و به زیر 1.20 دلار برسد، نشان می‌دهد که فروش خرس‌ها در هر سطح بالاتر ادامه دارد. این امر ممکن است منجر به رسیدن مجدد به سطح پشتیبانی مهم در 1 دلار شود.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات بیتشال نیست. هر سرمایه‌گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم‌گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها