Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاردانو با راه اندازی برنامه HackerOne Bug Bounty تا 10 هزار دلار به هکرها پاداش می‌دهد. بنیاد کاردانو در 26 آگوست با اولین برنامه Bug Bounty  با HackerOne همکاری کرد تا مشکلات عملکردی را که ممکن است منجر به آسیب پذیری شدید امنیتی شود را مورد آزمایش قرار دهد.

در پاسخ به موج اخیر حملات سایبری به صرافی‌های دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین، بنیاد کاردانو از هکرها برای شرکت در یک همایش برنامه نویسی پردرآمد دعوت می‌کند. در صورت پیدا کردن هرگونه خطر و ریسک مربوط به گره کاردانو، هکرها می‌توانند تا 10000 دلار به ازای هر خطا دریافت کنند. با شناسایی یک مشکل مهم در کیف پول کاردانو، هکرها می‌توانند تا 7500 دلار درآمد کسب کنند.

شناسایی آسیب پذیری‌های موجود در شبکه کاردانو

هکروان (HackerOne)، که یک جامعه هکری مستقر در سراسر جهان است و دفاتر گوناگونی در لندن، نیویورک، سنگاپور و هلند دارد، با کشف بیش از 250 هزار آسیب پذیری واقعی، “برجسته‌ترین شریک امنیتی بنیاد کاردانو در سطح جهان” محسوب می‌شود. در ماه‌های آینده، برنامه ترکیبی Bug Bounty با همکاری با هکرهای اخلاقی و فرایندهای دقیق HackerOne از مطمئن بودن شبکه و امنیت بلاک چین کاردانو اطمینان حاصل می‌کند.

اگر مشکلات عملکردی در پایگاه کد کاردانو مشخص شود، هکرها آنها را مورد بررسی قرار خواهند داد که آیا این مشکلات آسیب پذیری عمده یا حمله احتمالی به اجزای کلیدی کاردانو را در برخواهند داشت یا خیر. بنابراین، هکرهای اخلاقی (هکرهایی که گزارش مشکل میدهند و سواستفاده نمی‌کنند) تشویق می‌شوند تا آسیب پذیری‌ها را شناسایی کرده و آنها را به بنیاد کاردانو گزارش کنند تا قبل از آسیب جدی این مشکلات حل شوند.

گام بعدی در حفاظت از امنیت

جرمی فیرستر، مدیر پروژه بنیاد کاردانو اظهار داشت:

کاردانو یک اکوسیستم بلاک چین پیشرو است که می‌خواهد اجازه استفاده از بلاک چین را برای تمامی کاربران در سراسر دنیا فراهم کند.

از آنجایی که این پروتکل توسط مردم، شرکت‌های نوپا، موسسات مالی و دولت‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، وی افزود:

وظیفه ما است که بالاترین استانداردها و تعهد به شفافیت و قابلیت اطمینان را برای شبکه ایجاد کنیم.

ایجاد امنیت در اولویت پروتکل

برنامه پرداخت جایزه در ازای پیدا کردن اشکالات در شبکه به کاردانو کمک می‌کند تا بلاک چین با دقت بررسی شود و همچنین بیانیه و تبلیغ روشنی را برای ذینفعان در مورد اهمیت امنیت و ایمنی شبکه ایجاد می‌کند. هنگامی که از مدیر حساب تور آبرامز از هکروان در مورد تعامل با برنامه بنیاد کاردانو بیگ بونت سوال شد، پاسخ داد:

ما دائماً در حال آزمایش، یافتن و گزارش نقاط ضعف امنیت شبکه برای سازمان‌ها در تمام صنایع و سطوح حمله هستیم. در واقع، با هکروان، همه شرکت‌ها و سازمان‌ها، از وزارت دفاع ایالات متحده گرفته تا دراپ باکس و گلدمن ساکس و گوگل به بزرگترین جامعه هکرهای جهان دسترسی دارند.

جامعه هکرها با جستجو، شناسایی و گزارش نقص‌های امنیتی واقعی برای مشاغل در همه مناطق، خطرات سایبری را برطرف می‌کنند. نظرسنجی هکروان نشان می‌دهد که نکته قابل توجه این است که 68 درصد هکرها حملات خود را برای به چالش کشیدن شبکه کاردانو آغاز کرده‌اند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها