Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بنیاد اینترنت کامپیوتر | دفینیتی صندوقی با سرمایه حدود 223 میلیون دلاری را برای پشتیبانی از توسعه در شبکه اینترنت کامپیوتر غیرمتمرکز راه اندازی کرده است.

بنیاد اینترنت کامپیوتر | دفینیتی مستقر در زوریخ بودجه‌ای به ارزش 200 میلیون فرانک سوئیس یا حدود 223 میلیون دلار برای حمایت از توسعه در اینترنت کامپیوتر اعلام کرده است (یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین با برنامه‌های بسیار جاه طلبانه که یک روز “جایگزین” بسیاری از اینترنت‌ها شود).

سازمان تحقیقات علمی غیرانتفاعی “برنامه توسعه اکوسیستم” را در تاریخ 26 مه اعلام کرد و اکنون دریافت اعطای کمک هزینه از جانب متقاضیان برای توسعه این پروژه را می‌پذیرد.

این کمک‌های مالی جدا از صندوق 14.5 میلیون دلاری Beacon Fund است، که در سپتامبر سال 2020 اعلام شد، هزینه خواهد شد و یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی است که از توسعه دهندگان برای ایجاد خدمات اینترنت باز در این سیستم پشتیبانی می‌کند.

دومینیک ویلیامز، بنیانگذار و دانشمند ارشد اینترنت کامپیوتر | دفینیتی در یک پست وبلاگ با اعلام کمک‌های مالی جدید، اظهار داشت:

“هدف ما پشتیبانی از تصور دوباره همه سیستم‌ها و خدمات به اشکال جدید با استفاده از قراردادهای هوشمند در یک بلاکچین عمومی بی نهایت است، و نه چیز دیگر.”

اینترنت کامپیوتر | دفینیتی در سال 2014 توسط کارآفرین دومینیک ویلیامز تاسیس شد و آندرسن هوروویتز و PolyChain Capital در این پروژه سرمایه گذاری کرده‌اند که با سرمایه‌ای حدود 105 میلیون دلار در سال 2018 از این پروژه حمایت کردند.

هدف اینترنت کامپیوتر جایگزینی بیشتر اینترنت با یک بستر غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین خودگردان است که می‌تواند قراردادهای هوشمند را با سرعت وب مستقیماً به کاربران، با مقیاس پذیری نامحدود تسهیل کند، در حالی که کارایی و قابلیت استفاده بیشتری نسبت به سیستم‌های ساخته شده بر روی زیرساخت‌های سنتی ارائه می‌دهد.

اینترنت کامپیوتر با استفاده از پروتكل غیرمتمرکز شبكه ابری مانند 3.0 تحت عنوان پروتكل اینترنت کامپیوتر یا ICP كه از تركیبی از مراكز داده و ماشین‌های گره سطح بالا یا اعتبار سنج‌ها در سراسر جهان است، استفاده می‌كند – تا شبكه‌ای از رایانه‌ها را برای میزبانی از این نسخه جدید از اینترنت عمومی ارائه دهد.

ویلیامز در سال 2019 به فوربس گفت، ICP ” به قصد جایگزینی کامل” برای زیرساخت‌های موجود اینترنت در نظر گرفته شده است.

اینترنت کامپیوتر | دفینیتی تمرکززدایی را با معرفی یک مدل اجماعی به نام Threshold Relay پیشنهاد می‌کند، که با سیستم عصبی شبکه یا NNS همراه است (نرم افزار الگوریتمی که اقتصاد و ساختار و اینترنت کامپیوتر را هدایت می‌کند).

توکن اینترنت کامپیوتر یا ICP، مشارکت در حاکمیت را از طریق استیکینگ ICP در NNS و با قفل کردن آنها در داخل “نورون‌های رای دهنده” دریافت می‌کند به این صورت که هر چه مدت زمان بیشتری توکن ICP را در شبکه استیکینگ کند قدرت رای بیشتری را بدست خواهد آورد.

چشم انداز بزرگ اینترنت کامپیوتر | دفینیتی برای ICP با واکنش متفاوتی در میان بسیاری از افراد جامعه رمزنگاری روبرو بوده است و سوالاتی درباره چگونگی غیرمتمرکز بودن مدیریت پروژه نیز مطرح شده است.

در ردیت در تاریخ 25 مه، یک کاربر با نام “u / Additional_Plant” خاطرنشان کرد: “من شک ندارم که این یک پروژه بسیار قدرتمند و تغییر دهنده بازی است. اما این به این معنی نیست که برای افراد عادی مفید است “، همچنین افزود:

نکات منفی زیادی وجود دارد. برای همه اهدافو مقصودها، اینترنت کامپیوتر | دفینیتی از طریق NNS کنترل کاملی دارد. آیا واقعاً رمزنگاری شده است؟ نه واقعا. آیا در واقع غیرمتمرکز است؟ خیر.”

Coinbureau نیز در 23 ماه مه، بررسی و تجزیه و تحلیل کوین محبوب ICP را در Youtube منتشر کرد و موارد مختلف مربوط به حریم خصوصی و عدم تمرکز را مورد تاکید قرار داد.

این نقض مواردی مانند “کنترل کامل” اینترنت کامپیوتر | دفینیتی بر شبکه، میزان نامشخص قدرت NNS برای حاکمیت و پیامدهای احتمالی کاربران را که داده‌های خصوصی خود را به پروژه تحویل می‌دهند مطرح کرد، زیرا این موارد برای ایجاد یک “هویت اینترنتی” برای کار در شبکه لازم هستند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها