Categories
اخبار آلتکوین‌ها, اخبار مهم
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیوتا، یک دفتر کل توزیع شده و ارز دیجیتال منبع باز، در حال حاضر به‌روزرسانی‌های عمده‌ای دارد. اولین به روز رسانی Multi-asset multiverse و دومی IOTA 2.0 DevNet است.

بروزرسانی Multi-asset multiverse

آیوتا یک «اجماع بدون رهبر» کاملاً جدید ایجاد کرد که بر اساس حالت‌های دفتر کل مبتنی بر واقعیت موازی و رأی‌گیری درهم (معروف به «اجماع چندوجهی») است. این بروزرسانی اجازه می‌دهد تا هر گره نظر خود را در مورد ترتیب تراکنش‌ها در شبکه داشته باشد.

در هر نقطه از زمان، نسخه‌های زیادی از دفتر کل IOTA وجود دارد. یک “واقعیت” برای هر گره. این واقعیت‌ها می‌توانند با یکدیگر تضاد داشته باشند.

بنیاد IOTA دو به روز رسانی مجزا را در نظر دارد:

چارچوب Tokenization تعداد زیادی از قابلیت‌های جدید را معرفی می‌کند. این قابلیت های جدید عبارتند از SimpleOutputs، ExtendedOutputs، Token foundaries، مستعار و خروجی NFT.

به‌روزرسانی توکن‌سازی با به‌روزرسانی دوم به نام «محافظت از گرد و غبار» نیز همراه است که تقریباً تمام استفاده‌های شبکه IOTA را با توکن IOTA ترکیب می‌کند.

با این حال، این رویکرد منجر به یک مشکل منحصر به فرد می‌شود. به خصوص زمانی که شخصی از پروتکل IOTA استفاده می‌کند تا به سادگی 1 MIOTA (1 میلیون IOTA، در حال حاضر حدود 1.30 دلار ارزش دارد) بگیرد و هر IOTA را به 1 میلیون UTXO جداگانه در Tangle ارسال کند.

نتیجه یک پایگاه داده در حال انفجار خواهد بود که گره‌ها قادر به مدیریت آن نیستند. علاوه بر این، این آسیب دائمی خواهد بود، زیرا هیچ فردی هرگز نمی‌تواند همه این مقادیر کوچک (به نام “گرد و غبار”) را از این UTXO ها بازیابی کند.

در اینجا یک راه خروج وجود دارد، پیوند استفاده از پایگاه داده به مالکیت توکن‌های IOTA. این را در نظر بگیرید، تمام خروجی تراکنش‌های خرج نشده (UTXO) یک اندازه داده خاص را مهار می‌کند.

«خروجی‌ها تنها در صورتی مجاز خواهند بود که در Tangle وجود داشته باشند که توسط سپرده توکن IOTA که در همان UTXO قرار دارد، پشتیبان‌گیری شوند. اندازه سپرده متناسب با فضایی است که آنها در پایگاه داده مشترک اشغال می‌کنند.

در همین حال، این دو به‌روزرسانی تقاضای توکن IOTA را نیز افزایش می‌دهد. خوب، در اینجا چگونه است. به‌روزرسانی توکن‌سازی موارد استفاده احتمالی را بسیار افزایش می‌دهد، در حالی که به‌روزرسانی «محافظت از گرد و غبار» هر موردی را به تقاضای توکن IOTA می‌پیوندد.

وقتی از نئومان در مورد جدول زمانی پرسیده شد، نوشت:

هر دو به‌روزرسانی توکن‌سازی و حفاظت از گرد و غبار در حال حاضر RFCهای بسیار پیشرفته‌ای هستند. آنها قبل از اینکه برای آزمایش شدید و کامل روی شبکه آزمایشی IOTA Chrysalis پیاده سازی شوند، نیاز به بررسی بیشتری دارند.

بروزرسانی IOTA 2.0 DevNet

این مرحله احتمالاً مهمترین نقطه عطف پروژه از زمان شروع آن است. تیم آیوتا در مورد تکمیل موفقیت آمیز ارتقاء IOTA 2.0 DevNet توییت کرد.

ارتقاء IOTA 2.0 DevNet با اولین نسخه On Tangle Voting کامل شد.

OTV مدل اجماع پیشگامانه جدید ما است.
✅زمان تایید نزدیک به لحظه
✅مقاوم و مقیاس پذیر
✅اجماع ناکاموتو در مورد DAG

بیایید یک نقطه عطف بسیار مهم را برای #IOTA جشن بگیریم.

— IOTA (@iota) 5 نوامبر 2021

هانس موگ، یکی از مدیران ارشد فنی آیوتا، همین هیجان را در مورد این گام مهم تکرار کرد. اکنون، صرف‌نظر از بینش‌های فوق‌الذکر، توکن بومی آن کاملاً همان روند صعودی را نشان نمی‌دهد. در زمان انتشار، قیمت 1.31 دلار معامله می‌شد، اما در 24 ساعت گذشته شاهد کاهش 4 درصدی بوده است.

به طور کلی، توجه به این اکوسیستم نوظهور و مسیر قیمت توکن بومی آن در روزهای آینده جالب خواهد بود.

با این وجود، کمیسیون اروپا ماه گذشته این توکن را برای حضور در پروژه زیرساخت بلاک چین خود با وجود موقعیت پایین آن انتخاب کرد. این انتخاب به عنوان یک اقدام احتمالی است که می‌تواند راه را برای رشد آینده MIOTA هموار کند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها