Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

4 دلیل برای اینکه بگوییم فصل آلت کوین‌ ها آغاز شده

در اینجا قصد داریم همراه با آخرین افزایش قیمت‌های چند آلت کوین، چهار دلیل برای اینکه فصل آلت کوین ها آغاز شده را توضیح دهیم. بازار ارزهای رمزنگاری شده در آتش است. ارزش این بازار برای اولین بار در تاریخ خود از 2 تریلیون دلار گذشته است. نکته جالب اینجاست که این اتفاقات بیشتر به رهبری سکه‌های جایگزین یا آلت کوین های در حال افزایش است. از طرف دیگر، بیت کوین طی ماه گذشته در تلاش های متعددی نتوانست سطح بالای 60 هزار دلار را بشکند و این مفهوم به معنی آن است که فصل آلت کوین ها در 2021 شکل می‌گیرد.

در ژانویه سال جاری، وب سایت خبری CryptoPotato گزارش داد که Secrets of Crypto، که یکی از مشهورترین و معروفترین تحلیلگران ارزهای رمزنگاری عنوان نموده که فصل آلت کوین ها برای سال 2021 تازه آغاز شده، و از قرار معلوم تاکنون همه چیز درست از آب درآمده است. با توجه به این موضوع، بیایید چند دلیل را که ممکن است در این موارد وجود داشته باشد، بررسی کنیم.

تسلط بیت کوین بر بازار، در کمترین حد 1 سال اخیر خود

تسلط بیت کوین بهترین معیار برای سنجش قدرت نسبی آلت کوین ها در هر برهه از زمان است. این سنجش سهم بیت کوین در مقایسه با کل بازار است. همانطور که CryptoPotato قبلاً گزارش داده بود، این شاخص در حال حاضر در پایین ترین سطح 1 ساله خود و در زیر 56٪ قرار دارد و آخرین باری که این شاخص زیر 56% قرار گرفت برمیگردد به آوریل 2020.

همچنین لازم به ذکر است که شاخص تسلط بیت کوین فقط چند روز پیش به زیر یک خط حمایتی صعودی بحرانی سقوط کرد که این امر به آلت کوین ها اجازه می دهد تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند.کاهش جدی سلطه بیت کوین به بسیاری از آلت کوین ها اجازه داده است تا ارزش دلاری خود را و همچنین ارزش BTC خود را نیز افزایش دهند. این افزایش شامل ارزهای رمزپایه بزرگ، متوسط و حتی ارزهایی با حجم محدود هم است که نشانه ای واضح از شروع فصل آلت کوین ها است که ما را به نقطه بعدی می‌رساند.

همانطور که در نمودار تسلط بیت کوین زیر مشاهده می شود، در مقایسه با بزرگترین فصل آلت کوین ها که در اواخر سال 2017 و ژانویه 2018 اتفاق افتاده، حتی فضای بیشتری برای کاهش بیشتر هم وجود دارد.

نمودار رشد الت کوین

سود آوری عظیم آلت کوین‌ها

ارزهای رمزنگاری شده با سرمایه‌های متوسط یا پایین بازار طی چند هفته گذشته کاملاً از نظر ارزش به صورت انفجار گونه‌ای رشد کرده‌اند. در حقیقت، این موج بسیار ناگهانی است و نمونه های زیادی از آن وجود دارد. نمونه بارز آن WazirX است. این پروژه با سرمایه کل 1.07 میلیارد دلار شکل گرفته و تنها در ماه گذشته 1400٪ رشد کرده. جالب تر اینکه 97 امین پروژه بزرگ بازار است و هنوز هم یک میلیارد دلار از سرمایه بازار را در اختیار دارد. این نشان می دهد که کل فضای ارزهای رمزپایه در طی چند ماه گذشته چقدر رشد کرده است.

با نگاهی ساده به حجم بازار و مقدار سرمایه آن به راحتی میتوان دریافت که فقط در دو ماه گذشته حجم بازار آنها به دو برابر افزایش یافته. اما این مثال ها فقط به این چند مثال ختم نمی‌شود – ما شاهد پروژه هایی بزرگتری چون اوجگیری بیت تورنت هستیم که تنها طی چند هفته بیش از 2000٪ و در یک ماه تقریبا 750٪ رشد کرده. مثالهای زیادی چون، تتا و فایل کوین و موارد دیگر نیز وجود دارد. همه اینها نشان می دهد که سرمایه از بیت کوین به سمت آلت کوین ها آن هم به صورت کاملاً مشخصی در جریان است که این نیز یکی از قوی ترین نشانه های شروع فصل آلت کوین ها است.

حرکت سرمایه‌های بازار به سمت آلتکوین‌ها

همه موارد فوق با روایتی که معمولاً توسط تحلیلگر ناشناس crypto بیان می‌شود بسیار خوب هماهنگ است و نیز قابل اثبات. در پستی در ماه فوریه، این تحلیلگر چگونگی حرکت جریان سرمایه و چگونگی وقوع آن را در طی اَبَرچرخه های آلت کوین بیان کرد. ما می‌توانیم ببینیم که پول بیت کوین به سمت ارزهای رمزپایه دیگری می رود که این خود دالی بر سقوط سلطه بیت کوین است. وی همچنین روانشناسی بازار و نحوه تغییر و تسریع علاقه به سمت آلت کوین ها را توصیف می کند.

نمودار محبوبیت بیت کوین

همانطور که در بالا مشاهده می‌شود، علاقه به “آلت کوین ها” در سراسر سال 2021 در حال افزایش بوده است. خبر خوب این که در هیچ کجای به اندازه اواخر سال 2017 نیست، درست مثل حال و روز تسلط بیت کوین ها، بنابراین ممکن است فضای بیشتری برای رشد وجود داشته باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد صادق بیات
محمد صادق بیات
3 سال قبل

سلام من تازه وارد شودم ممنونم از اطلاعات مفید شما در حال حاضر برای خرید وفروش چه ارزی خوبه

پشتیبان
پشتیبان
3 سال قبل

سلام. برای کسب اطلاع از ارزهای آینده دار می‌توانید اشتراک کانال VIP را تهیه فرمایید.