Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال اتریوم, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 8 دقیقه

قیمت بیت کوین زیر 52,000 دلار باقی مانده است اما کم شدن سلطه بیت‌کوین می‌تواند اتریوم ، بایننس کوین ، مونرو و پنکیک سواپ را در کوتاه مدت بالاتر ببرد. اصلاحات در روند صعودی معمولاً یک نشانه برای صعودی بودن بازار است زیرا هیجان نزولی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود دستان قوی‌تری به بازارها وارد شوند. با این حال، به نظر نمی‌رسد اصلاح اخیر در بیت کوین (BTC) از بالاترین قیمت خود در 64،849.27 دلار، تاجران تازه کار را ترسانده باشد.

داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که حجم معاملات غیرمتمرکز در هفته گذشته افزایش یافته است که ممکن است معامله گران از موقعیت‌های سودآور بیت کوین خارج شده باشند و برای خرید آلت‌کوین‌های دیگر که در پایین‌ترین قیمت خود هستند اقدام کنند. یکی دیگر از علائم علاقه به آلت‌کوین‌ها، حجم بالای پایدار در دوج‌کوین (DOGE) است که طبق داده‌های کوین مارکت کپ، چهارمین ارز رمزنگاری شده پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل است.

با سقوط اخیر بیت کوین بازار شاهد فروش نهنگ‌های کوچک تا متوسط بود که در صرافی‌ها  100 هزار تا 1 میلیون دلار بیت کوین تزریق کردند. با این حال، یک علامت مثبت این است که نهنگ‌های بزرگتر در این دوره همچنان در حال جمع کردن هستند. در حالی که روند صعودی بودن در طولانی مدت هنوز پابرجاست، اما در کوتاه مدت می‌توان یک نقطه ضعف دیگر را مشاهده کرد. به طور کلی، تا زمانی که جمعیت خرده فروشی احساسی عمل کرده و حالت ترس در بازارها حاکم باشد، اصلاح پایان نمی‌یابد.

در چنین فضای نامطمئن، بیایید 5 رمز ارز برتر را بررسی کنیم که به احتمال زیاد در کوتاه مدت بهتر از سایر ارزهای رمزپایرمزنگاری عمل می‌کنند.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. خریدارها سخت تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از سطح روانشناسی 50،000 دلار برسانند اما در هر افزایش جزئی با مقاومت شدید فروشنده‌ها روبرو هستند. این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها سعی می‌کنند برتری خود را حفظ کنند و روند نزولی را تا حمایت مهم بعدی در 43،006 دلار ادامه دهند.

BTC/USD

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (55671 دلار) رو به پایین است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به ناحیه اشباع فروش است، که نشان می‌دهد فروشنده‌ها برتری دارند.

بیت کوین در 24 آوریل و امروز یک الگوی شمعی دوجی را تشکیل داده است، که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در میان خریدارها و فروشنده‌ها است. اگر عدم قطعیت به سمت نزولی برود، فروش می‌تواند شدیدتر شود و کاهش را تا 43006 دلار ادامه دهد.

از طرف دیگر، اگر خریدارها بتوانند قیمت را به بالای 52129 دلار برسانند، بیت کوین می‌تواند شاهد یک صعود خوب باشد که احتمالاً در میانگین متحرک نمایی 20 روزه با مقاومت روبرو خواهد شد. در صورت کاهش قیمت از این مقاومت، احتمال شکست زیر 47.459 دلار افزایش می‌یابد.

اگر خریدارها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (56870 دلار) برسانند و آن را حفظ کنند این دیدگاه منفی بی‌اعتبار خواهد شد.

BTC/USD

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد فروشندگان تا رسیدن به سطح 20-EMA به فروش ادامه داده‌اند. با کاهش شیب میانگین‌های متحرک و معاملات RSI در منطقه منفی، برتری فروشندگان بیشتر است.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر 48،664.67 دلار برسانند، بیت کوین می‌تواند تا 47459 دلار سقوط کند. با یک وقفه در زیر این خط حمایت، حرکت نزولی می‌تواند ادامه پیدا کند.

برعکس، شکست در بالای 20-EMA اولین علامت خشک شدن فروش است و خریدارها فرصت دارند تا حرکت صعودی را تا رسیدن به 50-SMA ادامه دهند.

اتریوم | ETH

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته اتریوم با نماد ETH است. خریدارها بار دیگر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2235 دلار) حمایت کرده‌اند، که نشان می‌دهد روند همچنان قوی است. اتر اکنون سعی خواهد کرد تا به ناحیه مقاومتی 2545 تا 2645 دلار برسد.

ETH/USD

شکسته شدن این ناحیه مقاومتی می‌تواند نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی باشد که ممکن است به 2745 دلار و سپس 3000 دلار ادامه یابد. میانگین متحرک که به تدریج در حال افزایش است و RSI بالای 57 نشان می‌دهد این مسیر کمترین مقاومت را در برابر صعود دارد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از این ناحیه مقاومتی پایین‌تر بیاید، فروشنده‌ها دوباره سعی می‌کنند اتریوم را زیر میانگین متحرک برسانند. در صورت موفقیت، اتر ممکن است اصلاح عمیق‌تری را تا قیمت 1542 دلار آغاز کند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که اتریوم یک الگوی سر و شانه تشکیل داده است، که با شکسته شدن و بسته شدن در زیر خط گردن تکمیل می‌شود. چنین حرکتی می‌تواند قیمت را تا 1600 دلار کاهش دهد.

از طرف دیگر، اگر خریدارها بتوانند قیمت را به بالای 2،375 دلار برسانند، ارز اتریوم می‌تواند بالاترین قیمت خود را با 2،645 دلار دوباره آزمایش کند. چنین حرکتی باعث بی اعتبار شدن الگو می‌شود و احتمالاً اتریوم برای شکستن سطح 2،645 دلار تلاش خواهد کرد.

بایننس کوین | BNB

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بایننس کوین با نماد BNB است. بایننس‌ کوین در حال حاضر بعد از یک روند صعودی در حال تثبیت است. خریدارها در حال افت خرید تا خط حمایت 480 دلاری هستند در حالی که فروشنده‌ها از ناحیه مقاومتی 600 تا 638.57 دلار دفاع می‌کنند. روند خنثی پس از روند صعودی قوی نشان می‌دهد که معامله‌گران عجله‌ای برای خروج سود خود ندارند.

هر دو میانگین متحرک شیب‌دار هستند و RSI بالای 56 نشان می‌دهد که گاوها برتری دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای 530 دلار برسانند، ارز BNB می‌تواند مسیر خود را تا مقاومت 600 دلار ادامه دهد. خرس‌ها احتمالاً مقاومت بسیار سختی بین 600 تا 638.57 دلار دارند.

اگر قیمت از این منطقه کاهش یابد، عملکرد در این محدوده ممکن است چند روز دیگر ادامه یابد. برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 638.57 دلار برسانند، بایننس کوین می‌تواند صعود خود را به 720 دلار و سپس 832 دلار آغاز کند.

اگر خرس‌ها برتری یابند و قیمت زیر 480 دلار را حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است فروش شدیدتر شود و بایننس کوین تا SMA 50 روزه (368 دلار) سقوط کند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت در داخل یک الگوی مثلث قرار گرفته است. اگرچه قیمت از خط حمایت مثلث عقب نشینی کرده است، خرس‌ها در تلاشند تا با افزایش میانگین های متحرک، روند صعودی را متوقف کنند.

اگر این اتفاق بیفتد و قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، خرس ها فرصت دارند قیمت را به زیر مثلث بیاورند. در صورت موفقیت، ارز BNB می‌تواند اصلاح شدیدتری را تا قیمت 348 دلار آغاز کند.

متناوباً، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، بایننس کوین می‌تواند تا خط مقاومت مثلث بالا رود. شکسته شدن مثلث ممکن است نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

مونرو | XMR

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مونرو با نماد XMR است. مونرو در یک روند صعودی قوی قرار دارد و تلاش های مکرر خرس‌ها برای شروع اصلاح با شکست مواجه شده است، زیرا گاوها پس از افت قیمت نزدیک به حمایت 288.60 دلار خرید را بیشتر کرده‌اند.

گاوها با موفقیت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (335 دلار) دفاع کرده اند و هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند، و این نشان می‌دهد که خریداران برتری دارند. با این حال، RSI اولین علائم واگرایی منفی را نشان می‌دهد، و ممکن است حرکت تضعیف شود.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار گیرد، می‌تواند شروع اصلاح تا 288.60 دلار باشد. از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای 424.55 دلار برسانند، مونرو می‌تواند تا 498 دلار افزایش یابد.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که نوسانات طی چند روز گذشته افزایش یافته است. خرس‌ها بارها 50-SMA را شکسته‌اند اما گاوها خرید را افزایش داده و قیمت را به بالای 20-EMA رسانده‌اند.

اگر مونرو از سطح فعلی بازگردد و به بالای 405.40 دلار برسد، آزمایش مجدد 424.55 دلار امکان پذیر است. شکست این مقاومت می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند. برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را پایین‌تر از میانگین متحرک بیاورند، احتمال سقوط تا 288.60 دلار وجود دارد.

پنکیک سواپ | CAKE

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته پنکیک سواپ با نماد CAKE است. طی چند روز گذشته پنکیک‌ سواپ با مقاومت سخت 28 دلار مواجه شده بود. خرس‌ها سعی کردند در 23 آوریل قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24 دلار) کاهش دهند، اما گاوها خرید را افزایش داده و این نشان می‌دهد که احساس بازار همچنان مثبت است.

در دو روز گذشته روند صعودی افزایش یافت و امروز پنکیک سواپ به بالاترین حد خود رسیده است. میانگین متحرک و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که این مسیر در حال تغییر است.

اگر گاوها قیمت خود را بالای 30 دلار حفظ کنند، ارز CAKE می‌تواند تا 34.50 دلار افزایش یابد. اگر خرس‌ها موفق شوند و قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، این حرکت صعودی بی‌اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی رویدادی قابل توجه خواهد بود زیرا قیمت از 24 مارس تاکنون زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی نمانده است.

داده‌های VORTECS از Cointelegraph Markets Pro حرکت صعودی CAKE در 23 آوریل، را تشخیص داده بودند.

شاخص VORTECS، منحصر به کوین‌تلگراف، مقایسه الگوریتمی شرایط تاریخی و فعلی بازار است که از ترکیبی از عواملی مثل احساس بازار، حجم معاملات، تغییرات اخیر قیمت و فعالیت توییتر حاصل می‌شود.

همانطور که در نمودار بالا دیده می‌شود، امتیاز VORTECS برای CAKE در 23 آوریل زمانی که قیمت 25.24 دلار بود، سبز شده است.

از آن نقطه، امتیاز VORTECS به طور مداوم به رنگ سبز باقی مانده و CAKE تا بالاترین سطح در 31.12 دلار در 25 آوریل افزایش یافت و در حدود دو روز 23٪ سود ثبت کرد.

نمودار 4 ساعته تشکیل الگوی معکوس سر و شانه را نشان می‌دهد. هدف این الگوی صعودی 34.70 دلار است. 20-EMA شروع به چرخش کرده و RSI به بالای 65 رسیده است که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند.

در صورت اصلاح، گاوها سعی می‌کنند خط گردن این الگو را به سطح حمایتی تبدیل کنند. در صورت انجام این کار، روند صعودی می‌تواند از سر گرفته شود. برعکس، شکست در زیر 27.50 دلار ممکن است روند را به نفع خرس‌ها تبدیل کند، و این نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر است.

امیدواریم مطلب 5 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها