Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

2 اندیکاتور قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که بیت کوین هنوز به کف خود نرسیده است.

معامله گران از استراتژی‌های مختلفی برای تعیین اینکه آیا قیمت بیت کوین به پایین رسیده است استفاده می‌کنند، اما فعالیت‌های زنجیره‌ای و داده‌های مشتقات نشان می‌دهد که وضعیت همچنان ناامن است.

آیا قیمت بیت کوین هنوز پایین‌تر می‌آید؟ بر اساس گفته‌های noshitcoins، مشتقات و داده‌های زنجیره‌ای سیگنال می‌دهند که روند نزولی بیشتری می‌تواند در انتظار بیت کوین باشد.

از زمانی که بیت کوین (BTC) در 12 مه در نتیجه اصلاح قیمتی 48٪ خود، به 30،000 دلار رسید، معامله گران سعی کرده‌اند زمان تغییر روند را پیش بینی کنند. این حرکت با نقد شدن موقعیت‌های آتی به ارزش 12 میلیارد دلار به اوج خود رسید و تا امروز اعتماد معامله گران تا حدودی تعدیل شده است.

جامعه شروع به جستجوی علائم معکوس روند، از جمله دنبال کردن الگوهای تکنیکال، داده‌های تورم CPI ایالات متحده و سپرده‌های صرافی‌های بیت کوین، کرده‌اند. به عنوان مثال، برخی از تحلیلگران اظهار داشتند درصورتیکه یک قله بالاتر از قله قبلی شکل بگیرد و قیمت به بالای 40000 دلار برسد برای تغییر روند کافی است.

برای تأیید سطح کف قیمتی تشکیل یک قله بالاتر از قله قبلی ضروری است.

سطح 40000 دلار را پس بگیرید و می‌توانیم در مورد بازگشت قیمت بیت کوین به 50000 دلار صحبت کنیم.

– Inmortal (inmortalcrypto) 24 مه 2021

با این حال، دو روز بعد، بیت کوین موفق شد سطح 40000 دلار را بشکند، اگرچه این حرکت بیش از شش ساعت طول نکشید. در همین حال، معامله گران دیگر استنباط کردند که قبل از جهش خود، یک بار دیگر باید سطح 30000 دلار را دوباره امتحان کند.

بیت کوین در اینجا یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل می‌دهد. روند بیت کوین صعودی است اما دو حالت ممکن است بوجود آید.

سبز: شکستن مقاومت و حفظ روند صعودی.

قرمز: پایین آمدن از سطح پایین مثلث، دوباره امتحان کردن سطح 30000 دلار و برگشت از اون سطح.

– جانی وو | 25 مه 2021

اگرچه شواهد تجربی یا حتی منطقی از این گفته‌ها پشتیبانی می‌کنند،اما  قیمت‌های بازار همیشه به اخبار خارجی یا شکل‌های قبلی نمودار واکنش نشان نمی‌دهند. بر خلاف سهام، سرمایه گذاران بیت کوین نمی‌توانند به داده‌های حاصل از چند معیار متکی باشند.

برخی از کاربران برای قابلیت تبدیل فیات همتا به همتا بیت کوین در خارج از صرافی‌های دارای KYC ارزش قائل هستند. عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، سرمایه گذارانی هستند که به دلیل عدم ارتباط با دارایی‌های مالی سنتی، در حال افزودن بیت کوین به سبد سهام خود هستند.

این راه حل تنوع از اظهارات گاه متناقض، موانعی را برای مدل سازی پتانسیل بازار، وضعیت پذیرش و حتی اندازه گیری اثربخشی تحولات اخیر ایجاد می‌کند.

برخی از سرمایه گذاران، تسلا و شرکت‌های بزرگ را تشویق می‌کنند ذخایر بیت کوین را ایجاد کنند، در حالی که برای بقیه سرمایه گذاران اهمیتی ندارد چه کسی بیت کوین نگهداری می‌کند و در عوض بر روی چالش‌های مقیاس پذیری و قابلیت انعطاف پذیری تمرکز می‌کنند.

Skew: شاخص حرفه‌ای “ترس و حرص”

گزینه‌های درخواست به خریدار این امکان را می‌دهد تا با پایان یافتن قرارداد، بیت کوین را با قیمت ثابت خریداری کند. از طرف دیگر گزینه‌های گذاشتن بیمه کننده خریداران است و در برابر افت قیمت از آنها محافظت می‌کند.

هر زمان که بازارسازها و معامله گران حرفه‌ای بازار را به شدت صعودی کنند، آنها گزینه‌های حق بیمه بالاتر (خرید) را می‌طلبند. این روند باعث یک شاخص منفی انحنای دلتا 25٪ خواهد شد. از طرف دیگر، اگر حفاظت از روند نزولی هزینه زیادی بیشتری باشد، شاخص انحراف مثبت خواهد شد.

انحراف دلتا 25٪ که بین 10٪ منفی و 10٪ مثبت در حال نوسان اس ، معمولاً خنثی تلقی می‌شود. این وضعیت متعادل تا 16 ماه مه ادامه داشت، زیرا بیت کوین حمایت مهم 47000 دلاری را که برای 76 روز ادامه داشت از دست داد.

با بدتر شدن بازارها، شاخص 25 درصد انحراف دلتا نیز کاهش یافت و هزینه گزینه‌های محافظتی افزایش یافت. بنابراین، تا زمانی که این معیار الگوی خنثی‌تری را نزدیک به سطح 5٪ ایجاد کند، به نظر می‌رسد درخواست گزینه Call زود باشد.

سیگنال‌های فعال بیت کوین نشان می‌دهد که دست‌های ضعیف باید کنار گذاشته شوند

معامله گران همچنین تعداد BTC که اخیراً فعال شده‌اند را کنترل می‌کنند. این شاخص به خودی خود نمی‌تواند صعودی یا نزولی تلقی شود زیرا اطلاعاتی در مورد قدمت آدرس‌های درگیر ارائه نمی‌دهد.

افزایش 500 درصدی قیمت از اول اکتبر 2020 و اوج 64900 دلاری در 14 آوریل 2021 باعث افزایش عمده عرضه در ماههای قبل از روند صعودی شد. وقتی این معیار کاهش شدیدی را نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که سرمایه گذاران دیگر علاقه‌ای به مشارکت در سطح فعلی قیمت ندارند.

در حال حاضر 2.2 میلیون BTC در طی 30 روز گذشته فعال است و این به طور قابل توجهی بالاتر از سطح قبل از اکتبر 2020 است.

همانطور که در حال حاضر وضعیت موجود نشان می‌دهد، معامله گران نباید به گونه‌ای رفتار کنند که بیت کوین به کف رسیده است، حداقل تا زمانی که بازار دیگر فعالیت مربوط به سطح زیر 40،000 دلار را نداشته باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها