Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آوی ، کوزاما ، الگورند و تتا فیول در حالی که خریداران بیت کوین تلاش می‌کنند قیمت BTC را به بیش از 38،000 دلار برسانند، نشانه‌هایی از قدرت را نشان می‌دهند. قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته همچنان بین 30 تا 40 هزار دلار محدود است، که لزوماً یک نشانه نزول قیمت نیست.

به طور کلی، پس از سقوط شدید قیمت، با انتقال دارایی از دست افراد ضعیف به دست افراد قوی‌تر، قیمت تمایل به ادامه روند خنثی را دارد. پس از پایان این انتقال، دارایی سطح مقاومت را شکسته و روند صعودی جدیدی را آغاز می‌کند. معمولاً هرچه قیمت در یک بازه بیشتر فشرده شود، حرکت بعدی روند قویتری خواهد داشت.

مایک مک گلوون، استراتژیست ارشد بازار کالا در شرکت Bloomberg Intelligence روز شنبه گفت که کاهش عرضه بیت کوین نشانه مثبتی است که اگر الگوهای گذشته حفظ شود می‌تواند به عنوان “سیگنال صعودی” برای حرکت بالاتر عمل کند.

بازار رمزارزها

یونی آسیا، مدیرعامل eToro، همچنین به کوین تلگراف گفت که بیت کوین می‌تواند “طی سه تا پنج سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد، زیرا هنوز 5 میلیارد نفر در جهان وجود دارند که اساساً ارز فیات محلی خوبی ندارند”.

بنابراین، سرمایه گذاران نباید از کاهش قیمت آن در کوتاه مدت دلسرد شوند. اصول فاندامنتال بیت کوین همچنان قدرتمند باقی مانده است و احتمالاً در آینده روند صعودی جدیدی را تجربه خواهد کرد.

با ورود بازارهای رمزنگاری به مرحله فشردگی، بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است طی چند روز آینده عملکرد بهتری داشته باشند، تجزیه و تحلیل کنیم.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. بیت کوین در 12 ژانویه از خط مقاومت مثلث نزولی پایین‌تر رفت و زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (36586 دلار) قرار گرفت. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این خط مقاومت دفاع می‌کنند.

بیت کوین | BTC

هرچه قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، احتمال سقوط به سطوح پایین‌تر بیشتر خواهد بود. اگر خرس‌ها قیمت خود را به زیر 34،600 دلار برسانند، بیت کوین می‌تواند تا 33،400 دلار و سپس به 31،000 دلار سقوط کند.

شکستن و بسته شدن در زیر سطح 31،000 دلار یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می‌کند، که هدف آن 19،549 دلار است. با این حال، بعید است که یک افت مستقیم به سطوح پایین‌تر اتفاق بیفتد زیرا گاوها تلاش خواهند کرد که روند کاهش را در منطقه حمایتی 31000 تا 28000 دلار متوقف کنند.

در صورت ادامه حرکت قیمت رو به بالا و بالاتر رفتن آن از سطح مقاومت مثلث، این دیدگاه منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند دروازه های صعود به میانگین متحرک ساده 50 روزه (44709 دلار) را باز کند، که احتمالاً دوباره این سطح به عنوان یک مقاومت سخت عمل می‌کند.

در صورت شکستن و قرار گرفتن در بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه نشان می‌دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد و گاوها به تدریج سعی می‌کنند حرکت صعودی جدیدی را شروع کنند.

بیت کوین | BTC

میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته از یکدیگر عبور کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است و این نشان می‌دهد که گاوها سعی در بازگشت دارند.

شکسته شدن و قرار گرفتن در بالای خط مقاومت مثلث، نشان دهنده این است که تقاضا بیش از میزان عرضه است. اگر گاوها قیمت را بالای سطح مقاومت مثلث حفظ کنند، حرکت جدید صعودی آغاز می‌شود.

اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید و به زیر 34000 دلار برسد، می‌تواند یک مزیت جزئی برای خرس‌ها باشد. این می‌تواند قیمت را تا سطح حمایت مهم 31000 دلار کاهش دهد. جهش به زیر این سطح حمایت نشانگر تجمع خریدارها در سطوح پایین‌تر است و این می‌تواند بیت کوین را برای مدت بیشتری در داخل مثلث نگه دارد.

آوی | AAVE

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته آوی با نماد AAVE است. طی چند ماه گذشته آوی در محدوده وسیعی بین 280 تا 581.67 دلار معامله شده است. گاوها در پنج بار گذشته با موفقیت از سطح حمایت این دامنه دفاع کرده‌اند، از این رو خریداران احتمالاً یک بار دیگر این کوین را در زمان افت قیمت به این سطح خریداری می‌کنند.

آوی | AAVE

اگر قیمت آوی با قدرت از سطح فعلی برگردد، این نشان می‌دهد که گاوها همچنان درسطوح پایین‌تر آماده خرید هستند. سپس خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (344 دلار) برسانند. در صورت موفقیت، آوی می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (414 دلار) برسد، که ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل کند.

اگر قیمت از میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش یابد، آوی می‌تواند بین 280 تا 414 دلار برای چند روز در حالت فشردگی و روند خنثی قرار گیرد. برعکس، با شکستن رو به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه مسیر حرکت رو به بالا به سمت 581.67 دلار ادامه پیدا خواهد کرد.

در صورت کاهش قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و پایین آمدن از سطح حمایت 280 دلاری، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. در صورت وقوع، این اتفاق باعث خرسندی خرس‌هایی خواهد شد که سعی می‌کنند قیمت را به 208.09 دلار و سپس 160 دلار کاهش دهند.

آوی | AAVE

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که فروشنده‌ها قیمت را به زیر 280 دلار رسانده‌اند ولی خریداران تلاش می‌کنند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. با این حال، میانگین‌های متحرک در حال کاهش هستند و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان دهنده برتری خرس‌ها است.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 266.68 دلار برسد، آوی می‌تواند حرکت رو به پایین خود را آغاز کند. اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، این دیدگاه منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشان می‌دهد اصلاح قیمت به پایان رسیده است و آوی می‌تواند تا 500 دلار افزایش یابد.

کوزاما | KSM

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته کوزاما با نماد KSM است. کوزاما در چند روز گذشته شاهد حرکات ناپایدار بوده است. اگرچه گاوها در 9 ژوئن قیمت را به بالای مقاومت 480 دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و قیمت در 10 ژوئن به زیر این سطح سقوط کرد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در هنگام این حرکت‌های رو به بالا فروش رو شروع کرده‌اند.

کوزاما | KSM

با این حال، خریداران اجازه نداده‌اند که قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (388 دلار) قرار گیرد. این نشان می‌دهد که احساسات به بازار مثبت می‌شود زمانیکه گاوها در سطح میانگین متحرک نمایی شروع به خرید می‌کنند.

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در نزدیکی نقطه میانی نشان دهنده برتری جزئی برای گاوها است. اکنون خریداران یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای 480 دلار برسانند. در صورت موفقیت، کوزاما می‌تواند تا 537 دلار افزایش یابد و سپس بالاترین قیمت خود را در سطح 625 مورد آزمایش قرار دهد.

اگر قیمت کوزاما از سطح فعلی یا از سطح مقاومت بالایی کاهش یابد و به زیر 360 دلار برسد، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. در صورت وقوع این اتفاق می‌تواند قیمت را به 280 دلار کاهش دهد.

کوزاما | KSM

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند از سطح حمایتی خط روند دفاع کنند. با این حال، میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یافته است و RSI در منطقه منفی قرار دارد، که نشان می‌دهد خرس‌ها برتری دارند.

اگر فروشندگان قیمت خود را به زیر 380 دلار برسانند، کوزاما ممکن است به 342 دلار کاهش یابد. شکست به زیر این سطح حمایتی می‌تواند منجر به کاهش تا سطح 280 دلار شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 429 دلار برسانند، این دیدگاه منفی فاقد اعتبار خواهد بود. این اتفاق می‌تواند باعث افزایش خرید شود و کوزاما را به 480 دلار برساند.

الگورند | ALGO

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته الگورند با نماد ALGO است. الگورند در 12 ژوئن از خط روند عبور کرد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.97 دلار) افزایش یافت، که نشان می‌دهد گاوها در کف قیمت در حال خرید هستند. میانگین متحرک نمایی​​20 روزه و RSI نزدیک نقطه میانی نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

الگورند | ALGO

عملکرد قیمت الگورند در چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است، که در صورت شکست رو به بالا این الگو تکمیل می‌شود و به بالاتر از 1.15 دلار می‌رسد. اگر گاوها موفق به حفظ قیمت بالاتر از 1.15 دلار شوند، الگورند می‌تواند تا هدف 1.63 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 1.15 دلار کاهش یابد، الگورند ممکن است سطح قیمتی خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر حفظ کند. در صورت شکستن و بسته شدن در زیر خط روند، روند صعودی خنثی شده و درهای سقوط را تا سطح 0.80 دلار و سپس 0.67 دلار باز می‌کند.

الگورند | ALGO

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. اگر آنها بتوانند این سطح شکست را حفظ کنند، الگورند می‌تواند تا 1.15 دلار افزایش یابد. در صورت وقوع شکست و قرار گرفتن در بالای سطح این مقاومت می‌تواند آغازگر روند صعودی جدیدی باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و از میانگین متحرک پایین بیاید، خرس‌ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر خط روند نزول دهند. اگر آنها موفق شوند، می‌تواند آغاز یک اصلاح عمیق‌تر باشد.

تتا فیول | TFUEL

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته تتا فیول با نماد TFUEL است. تتا فیول در تاریخ 9 ژوئن با 0.679 دلار به بالاترین حد خود رسید اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. پس از آن، بازگشت شدید تا رسیدن به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.41 دلار) در 12 ژوئن اتفاق افتاد.

تتا فیول | TFUEL

بازگشت شدید از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می‌دهد که احساسات بازار مثبت است و معامله گران در حال خرید در کف قیمتی هستند. گاوها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به بالاترین سطح ممکن افزایش دهند، که احتمالاً با مقاومت شدید خرس‌ها روبرو می‌شوند.

اگر قیمت از بالاترین سطح قیمتی خود پایین بیاید، خرس‌ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورتیکه موفق شوند، شروع اصلاح بیشتر را نشان می‌دهد.

اگر خریداران قیمت تتا فیول را به بالاترین حد خود برسانند، تتا فیول می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد و هدف بعدی 0.85 دلار و سپس 1 دلار خواهد بود.

تتا فیول | TFUEL

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که تتا فیول به شدت از سطح حمایتی 0.40 دلار بازگشته است، که نشان دهنده تجمع خریدارها در سطوح پایین‌تر از این سطح است. با این حال، این روند صعودی درست زیر 61.8٪ سطح فیبوناچی اصلاحی در سطح 0.57 دلار شاهد سطح مقاومتی خواهد بود.

این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و با وجود روند صعودی هنوز در حال فروش هستند. اگر قیمت به زیرمیانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به 0.40 دلار کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، تتا فیول ممکن است برای چند روز بین این دو سطح در نوسان باشد.

اگر قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، این نشان دهنده مثبت بودن احساسات در بازار است و گاوها منتظر سقوط بیشتر برای خرید نخواهند بود. این اتفاق احتمال شکست به بالای 0.57 دلار را افزایش می‌دهد. سپس تتا فیول می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد تا به بالاترین سقف تاریخی جدید خود برسد.

امیدواریم مطلب 5 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها