Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها, تحلیل تکنیکال اتریوم, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 9 دقیقه

تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، دوج کوین، ریپل، پولکادات، یونی سواپ، لایت کوین، بیت کوین کش

معامله گران انتظار دارند که بعد از سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت اصلی 36،000 دلار، شاهد ریزش بیشتر بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها باشند. فدرال رزرو ایالات متحده انتظارات نرخ تورم مورد انتظار خود را در سال جاری از 2.4٪ در مارس به 3.4٪ در آخرین جلسه خود که در 16 ژوئن منعقد شد به روز کرد. برای تعدیل تورم، فدرال رزرو قصد دارد قبل از پایان سال 2023 این دو نرخ را افزایش دهد.

این خبر، شاخص دلار آمریکا DXY را به بهترین سطح خود از اواسط آوریل رسانده است. قیمت طلا که به طور کلی با دلار همبستگی معکوس دارد، به پایین‌ترین سطح 6 هفته خود رسیده است. بازارهای سهام ایالات متحده نیز از این خبر تاثیر پذیرفته‌اند. شاخص متوسط ​​صنعتی داو جونز در حال حاضر بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژانویه سال جاری نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که احساسات کوتاه مدت نسبت به بازار سهام نزولی شده است و معامله گران در حال بستن موقعیت‌های خود و نقد کردن سهام خود هستند.

این امر همچنین باعث بهبود قیمت بیت کوین (BTC) شده است. با این حال، مدیر اجرایی پنترا کپیتال، دن مورهد، در خبرنامه ماهانه منتشر شده در 14 ژوئن گفت که بیت کوین نسبت به روند 11 سال گذشته خود 20.3 “ارزان‌تر” قیمت گذاری شده است. داده‌های حاصل از احساسات بازار نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت کوین که بین 100 تا 10 هزار بیت کوین را در اختیار دارند، در حال خرید هستند و طی 25 روز گذشته حدود 90 هزار بیت کوین خریداری کرده‌اند. آنها در حال حاضر حدود 48.7٪ از ذخایر بیت کوین را در اختیار دارند.

آیا خرید نهنگ‌ها می‌تواند کاهش بیت کوین را متوقف کند و آیا خرید آلت‌کوین‌ها از سر گرفته می‌شود؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا به جواب این سوال برسیم.

بیت کوین | BTC

اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین با نماد BTC است. بیت کوین از 41،330 دلار در 15 ژوئن کاهش یافت و قیمت فروش امروز آن را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (38،060 دلار) رساند. این نشان می‌دهد که بهبودی کوتاه مدت ممکن است به پایان رسیده باشد و خرس‌ها اکنون سعی می‌کنند قیمت را به 34،600.36 دلار و سپس 31،000 دلار کاهش دهند.

بیت کوین | BTC
شاخص مقاومت نسبی (RSI) از سطح مثبت به بالایی به 55 کاهش یافته است و به قلمرو منفی سقوط کرده است و این نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری دارند.

با این حال، اگر بیت کوین به سمت حمایت 31000 دلاری بازگردد، این تجمع خریدارها در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. ممکن است طی چند روز آینده بیت کوین ممکن است بین 31000 تا 42451.67 دلار حفظ شود.

گاوها باید قیمت را به بالاتر از 42451.67 دلار رسانده و در آن سطح تثبیت کنند تا نشان دهند که روند نزولی پایان یافته است. از سوی دیگر، شکست در زیر 31،000 دلار پیشنهاد از سرگیری مرحله بعدی روند نزولی را نشان می‌دهد.

اتریوم | ETH

دومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته اتریوم با نماد ETH است. اتریوم از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2528 دلار) در 15 ژوئن کاهش یافت و خرس‌ها امروز قیمت را به زیر خط حمایت مثلث متقارن رساندند. این نشان می‌دهد که عرضه بیش از تقاضا است.

اتریوم | ETH
اگر اتریوم به زیر 2180 دلار برسد، توقف بعدی می‌تواند در سطح 2079.94 دلار و سپس 1728.74 دلار باشد. روند نزولی 20 روزه EMA و RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که این مسیر کمترین مقاومت را در برابر مسیر نزولی از خود نشان می‌دهد.

اگر قیمت اتریوم از سطح فعلی یا سطح حمایت افزایش یابد و خط مقاومت مثلث را بشکند، این دیدگاه منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشان می‌دهد که گاوها دوباره به بازار برگشته‌اند و احتمالاً روند صعودی جدیدی شروع خواهد شد.

بایننس کوین | BNB

سومین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بایننس کوین با نماد BNB است. طی چند روز گذشته بایننس کوین زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (367 دلار) معامله شده است. این نشان می‌دهد که این احساس همچنان منفی است و معامله گران می‌توانند در روندهای صعودی برای بستن موقعیت‌های طولانی خود استفاده کنند.

بایننس کوین | BNB
روند نزولی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در عدد 42 نشان می‌دهد که این مسیر کمترین مقاومت را در برابر روند نزولی داراست. اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را در زیر خط روند حفظ کنند، ممکن است فروش شدیدتر شود و بایننس کوین به 257.40 دلار و سپس 211.70 دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها نتوانند قیمت را در زیر سطح روند حفظ کنند، گاوها دوباره سعی می‌کنند بایننس کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورت موفقیت، بایننس کوین می‌تواند تا سطح مقاومت بالایی 433 دلار افزایش یابد.

شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت نشان می‌دهد که اصلاح به پایان رسیده است و بایننس کوین ممکن است حرکت خود را به سطح 61.8٪ اصلاح فیبوناچی تا سطح 508.38 دلار آغاز کند.

کاردانو | ADA

چهارمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته کاردانو با نماد ADA است. کاردانو در 15 ژوئن از میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.62 دلار) عبور کرد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها سعی در تسلط بر بازار را دارند. کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در منطقه منفی نشان دهنده برتری خرس‌ها است.

کاردانو | ADA
اکنون فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به سطح حمایت 1.33 دلار برسانند. شکست و بسته شدن در زیر این سطح، قیمت را به سطح حمایت مهم بعدی 1 دلار کاهش خواهد داد .

برعکس، اگر قیمت کاردانو از 1.33 دلار بازگردد، این نشان می‌دهد که خریداران در نزدیکی این سطح جمع شده‌اند. این اتفاق می‌تواند طی چند روز آینده کاردانو را در سطوح بین 1.33 تا 1.94 دلار محدود کند.

گاوها پس از شکسته شدن قیمت و بسته شدن در بالای سطح 1.94 دلار، بازار را در دست خواهند گرفت. چنین حرکتی می‌تواند کاردانو را به بالاترین قیمت 2.47 دلار برساند.

دوج کوین | DOGE

پنجمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته دوج کوین با نماد DOGE است. دوج کوین در دو روز گذشته نتوانسته است از سطح گردن الگوی سر و شانه بازگردد، که نشان دهنده عدم تقاضا در سطح فعلی است. حرکت نزولی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.33 دلار) و RSI زیر 41 نشان می‌دهد که خرس‌ها بر گاوها برتری دارند.

دوج کوین | DOGE

اگر قیمت زیر خط گردن باقی بماند، دوج کوین می‌تواند به 0.21 دلار کاهش یابد. گاوها احتمالا از این سطح حمایتی دفاع می‌کنند اما اگر این سطح شکسته شود، ممکن است فروش شدیدتر شود و دوج کوین به 0.10 دلار کاهش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت دوج کوین از سطح 0.21 دلار برگردد، گاوها سعی می‌کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورت انجام چنین کاری، دوج کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.40 دلار) و سپس به 0.45 دلار برسد.

ریپل | XRP

ششمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته ریپل با نماد XRP است. معاملات ریپل همچنان زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.91 دلار) انجام می‌شوند که نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. در حال حاضر خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر حمایت مهم 0.75 دلار برسانند در حالی که گاوها سعی می‌کنند از این حمایت دفاع کنند.

ریپل | XRP
در صورت بازگشت قیمت ریپل از سطح 0.75 دلار، ریپل می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعود کند. شکست این مقاومت می‌تواند طی چند روز آینده ریپل را بین 0.75 تا 1.07 دلار محدود کند.

با این حال، میانگین متحرک نزولی و RSI زیر 39 نشان دهنده برتری خرس‌ها است. اگر ریپل به زیر 0.75 دلار برسد، توقف بعدی در سطح 0.65 دلار خواهد بود. اگر این حمایت شکسته شود، ممکن است فروش شدت یابد و ریپل به 0.56 دلار و سپس به 0.43 دلار برسد.

پولکادات | DOT

هفتمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته پولکادات با نماد DOT است. پولکادات در 15 ژوئن از خط مقاومت مثلث متقارن پایین آمد و در 16 ژوئن زیر EMA 20 روزه (23.57 دلار) قرار گرفت. این آلت کوین اکنون تا خط حمایت مثلث سقوط کرده است.

پولکادات | DOT
اگر قیمت پولکادات از خط حمایت برگشت داشته باشد، پولکادات ممکن است در داخل مثلث برای چند روز دیگر در روند خنثی معامله شود. با این حال، میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی برتری خرس‌ها را نشان می‌دهد.

اگر خرس‌ها پیروز شوند و قیمت را در زیر سطح مثلث حفظ کنند، نشان دهنده شروع دوباره روند نزولی است. اولین حمایت در صورت ادامه روند نزولی 15 دلار است. شکستن و قرار گرفتن در زیر این سطح می‌تواند درهای سقوط بیشتر تا 8 دلار را باز کند.

گاوها بعد از تلاش و حفظ قیمت در بالای مثلث، به بازی بازمی‌گردند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که اصلاح به پایان رسیده است.

یونی سواپ | UNI

هشمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته یونی سواپ با نماد UNI است. یونی سواپ در 15 ژوئن از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24.16 دلار) عبور کرد و این نشان دهنده آغاز فروش در روند صعودی بازار بود. گاوها در 17 ژوئن از سطح حمایت 21.50 دلاری دفاع کردند اما عدم موفقیت خریداران در تکمیل روند اصلاح قیمت، عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

یونی سواپ | UNI

اگر خرس‌ها قیمت یونی سواپ را به زیر سطح 20 دلار برسانند، ممکن است فروش شدیدتر شود و یونی سواپ ممکن است به 16.49 دلار و سپس به 13.04 دلار کاهش یابد. چنین اقدامی نشان می‌دهد که معامله گران در روند اصلاح قیمت اخیر تا رسیدن به 30 دلار موقعیت‌های خود را فروخته‌اند.

برعکس، اگر یونی سواپ از سطح حمایت 20 دلاری خود بازگردد، این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف قیمت هستند. سپس خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورت موفقیت، یونی سواپ ممکن است به 30 دلار برسد.

لایت کوین | LTC

نهمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته لایت کوین با نماد LTC است. گاوها در 17 ژوئن تلاش کردند از خط حمایت دفاع کنند اما نتوانستند قیمت لایت کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (176 دلار) برسانند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها از سطح EMA 20 روزه دفاع می‌کنند.

لایت کوین | LTC
میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی نشان دهنده برتری خرس‌ها است. اگر فروشندگان قیمت را در زیر خط حمایت حفظ کنند، لایت کوین می‌تواند حرکت خود را به پایین‌ترین سطح 23 می تا رسیدن به سطح 118.03 دلار آغاز کند. اگر این حمایت نیز از بین رفت، ممکن است فروش شدیدتر شود و لایت کوین به 70 دلار سقوط کند.

اگر قیمت لایت کوین از سطح فعلی برگردد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، این دیدگاه منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی اولین نشانه قدرت خواهد بود. سپس لایت کوین می‌تواند به SMA 50 روزه (230 دلار) برسد. در صورت وقوع شکست و قرار گرفتن قیمت بالاتر از این سطح نشان می‌دهد که روند نزولی پایان یافته است.

بیت کوین کش | BCH

دهمین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته بیت کوین کش با نماد BCH است. بیت کوین کش در 15 ژوئن از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (648 دلار) عبور کرد و این نشان می‌دهد که خرس‌ها در هر حرکت صعودی جزئی که اتفاق می‌افتد معاملات فروش را انجام می‌دهند. عملکرد قیمت چند روز گذشته یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده است که با شکست کامل آن پایین تر از 538.11 دلار بسته می‌شود.

بیت کوین کش | BCH
میانگین متحرک نزولی و RSI زیر 39 نشان می‌دهد که این مسیر کمترین مقاومت را در جهت نزولی داراست. اگر خرس‌ها بر بازار مسلط شوند و قیمت را در زیر سطح قیمت 538.11 دلار حفظ کنند، بیت کوین کش می‌تواند حرکت نزولی خود را از سر بگیرد. بیت کوین کش می‌تواند تا 400 دلار و بعداً به 370 دلار کاهش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت بیت کوین کش از سطح فعلی 538.11 دلار افزایش یابد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار گیرد، این اتفاق نشان دهنده خرید قوی توسط گاوها است. سپس بیت کوین کش می‌تواند تا 800 دلار و سپس به SMA 50 روزه (872 دلار) برسد.

امیدواریم مطلب ۱۰ ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این هفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها