Categories
مقالات بازارهای مالی

مهمترین اشتباهات مبتدیان و تازه واردان بازار ارزهای دیجیتال کدام هستند؟ برای اینکه یک معامله گر حرفه ای باشیم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به چند اشتباهی که مبتدیان و تازه کاراهای بازار ارزهای دیجیتال اغلب در صورت داشتن پول واقعی مرتکب می‌شوند. چگونه می‌توان به عنوان یک معامله‌گر تازه وارد بیت کوین کنترل خود را حفظ کرد؟ بیایید نگاهی به اشتباهات رایج مرتکب شده توسط معامله گران بی‌تجربه بیندازیم.

1. ورود به یک معامله بدون داشتن برنامه‌ معاملاتی می‌تواند سرمایه شما را نابود کند

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مبتدیان بازارهای مالی مرتکب میشوند، نداشتن استراتژی در معامله است. هنگامی که بیت کوین را معامله می‌کنید، باید یک قانون تنظیم کنید که نحوه ورود، توقف و خروج در آن مشخص شده باشد و به آن پایبند باشید. شما باید به این طرح پایبند باشید، یک دفترچه از معاملات و نتایج خود داشته باشید و از آن منحرف نشوید.

برنامه‌های معاملاتی توانایی شما را در تصمیم گیری غیراحساسی و بیرون رفتن بدون حرص بیش از حد را به حداکثر می‌رساند. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند از نظر آماری از احتمالات بهره‌مند شوید، زیرا فقط معامله‌هایی را انجام می‌دهید که مطابق با قوانین از پیش تعیین شده شما هستند.

2. دچار FOMO نشوید

FOMO مخفف Fear of Missing Out به معنی ترس از دست دادن سرمایه است. FOMO می‌تواند شما را به تصمیم گیری وحشتناک در معاملات سوق دهد. معامله گران تازه کار بیت کوین معمولاً معاملات در جهت نزولی را می‌بینند و تمایل به خرید در زمان جهش صعودی قیمت‌ها را دارند، پس از آنکه روند دوباره برگشت، پول خود را از دست می‌دهند.

معامله گران باتجربه، هنگامی که دیگران ترس دارند، در زمان افت قیمت خریداری می‌کنند و در اوج صعودی با قیمت بسیار بالاتری آن‌را می‌فروشند. بازارهای بیت کوین تمام وقت است، بنابراین شما همیشه می‌توانید منتظر زمان مناسب برای انجام معاملات خود باشید، بازار جایی نمی‌رود، دچار FOMO نشوید.

3. با لوریج بالا معامله نکنید

معامله راهی است که می‌توانید در مدت زمان کوتاهی درآمد زیادی کسب کنید، با این حال به همین راحتی می‌توانید سرمایه خود را از دست دهید. اگر برنامه دقیقی برای استفاده از لوریج ندارید از لوریج‌های بالا استفاده نکنید.

برخی از صرافی‌ها به اندازه 100 برابر معاملات مارجین، لوریج ارائه می‌دهند، اما اگر از سرمایه کمتری برخوردار هستید، خیلی زود به مشکل برخواهید خورد. معاملات شما نباید بیش از 2-5٪ از کل حساب / حساب بانکی شما باشد و اگر معامله‌گر تازه کار هستید، نباید از اهرم‌های بیشتر از  3x-5x  استفاده کنید.

آنچه که توانایی از دست دادن آن را ندارید وارد معامله نکنید

4. اجازه ندهید ترس یا حرص باعث تصمیمات اشتباه شما شود

اگر در معاملات اضطراب یا حرص و طمع بیش از حد دارید، این علائم نشانه این است که احتمالاً آنچه را که توانایی از دست دادن آن را ندارید معامله می‌کنید و این احساسات منفی باعث می‌شود لحظه‌ای تصمیمات غیر منطقی بگیرید.

دلیل اینکه ما یک برنامه معاملاتی داریم این است که احساسات باعث نشوند در برابر حرکت غیر منتظره قیمت، واکنش منفی نشان دهیم. اگر احساس ترس می‌کنید یا خیلی حریص هستید، این باید هشداری باشد که کار اشتباهی انجام می‌دهید.

هیچ وقت احساسی و هیجانی معامله نکنید و براساس اصول و تحلیل برنامه خود را پیش ببرید. ترس و طمع از اشتباهات رایج مبتدیان این بازار است که درصد خطا را در معاملات بالا میبرد.

5. تماشای بازار بصورت دائم باعث استرس شما می‌شود و ثروتمندتر نخواهید شد

اگر دائماً به صفحه رایانه چسبیده‌اید و نمودارهای بیت کوین را تماشا می‌کنید، احتمالاً استرس خواهید داشت. استرس برای شما و اطرافیان مفید نیست. همچنین به دلیل مشکلاتتان ساتوشی اضافی به شما نمی‌دهند.

پیاده روی کنید، کمی هوا بگیرید، وقت خود را با عزیزان بگذرانید، اگر معامله را توقف کرده‌اید باید ریلکس و آرام باشید، از اهرم فشار زیادی استفاده نکنید، به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و آنچه را که توانایی جبران آن را ندارید، به خطر نیاندازید، در معاملات بلندمدت شرکت کنید که نوسانات کمتری دارند نه معاملات کوتاه مدت که نوسانات زیاد آن می‌توانند سرمایه شما را از بین ببرند.

6. صبور باشید

بازار وسیله‌ای برای انتقال پول از افراد عجول به افراد صبور است. وارن بافت

بازارها اغلب وارد مناطق بدون معامله می‌شوند که روندهای خنثی فرصت چندانی را برای معاملات سودآور فراهم نمی‌کنند. شما همیشه می‌توانید منتظر بنشینید و منتظر وقوع شکست یا تشکیل الگوی کامل باشید. بیش از حد معامله نکنید، هیچ گاه در شرایط غیربهینه بازار معامله نکنید. این اقدام می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شما شود.

7. معامله در جهت روند، نه در خلاف جهت آن

از دیگر اشتباهات که تازه واردان و مبتدیان این بازار انجام میدهند عدم توجه به روند کلی بازار است. بسیاری از معامله گران بی‌تجربه قادر به درک این موضوع نیستند که زمانی‌که بازار دارای روند است، معاملات در برابر این روند بسیار خطرناک است. معامله گران باتجربه نحوه ورود و خروج در معاملات اسکالپ را می‌دانند از این نوسانات قیمت سود کوتاه مدت می‌گیرند، اما معامله گران جدید نباید این کار را انجام دهند.

معامله گران باید تشخیص دهند که بازار در حال حرکت به سمت بالا، پایین یا در جهت خنثی است و با توجه به حرکت بازار معامله کنند. مبارزه با روند بازار راهی مطمئن برای از دست رفتن سرمایه است.

ما تا اینجا 7 مهمترین اشتباهات مبتدیان و تازه واردان بازار ارزهای دیجیتال را مرور کردیم. نظر شما چیست؟ شما تا به حال چه اشتباهاتی را در معاملات خود انجام داده اید؟

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها