Categories
مقالات بازارهای مالی

میخواهیم با نگاهی دقیق به تاثیر ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی بر بازار ارزهای دیجیتال نگاهی بی اندازیم و آن را بررسی کنیم.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

وقتی لحظه‌ای را در نظر می‌گیریم که چگونه جهان در ده سال گذشته تغییر کرده است، بر کسی پوشیده نیست که فناوری بزرگترین موضوع در بسیاری از صنایع خواهد بود. یکی از بزرگ‌ترین آنها بخش مالی به ویژه ارزهای دیجیتال است.

با آغاز به کار ارزهای دیجیتال و عملکرد بلاک چین، به نظر می‌رسد که نوآوری‌هایی که هیچ کس نمی‌توانست یک دهه پیش پیش بینی کند تقریباً هر هفته صنعت را متحول می‌کند. یکی از این انقلاب‌ها که تأثیر پیش‌بینی نشده‌ای داشته است توسعه هوش مصنوعی، به‌ویژه ربات چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) است.

نگاهی دقیق‌تر به چت جی‌پی‌تی (ChatGPT)

در حالی که اولین برنامه هوش مصنوعی موفق در سال ۱۹۵۱ توسعه یافت، عملکرد برنامه‌های کاربردی آن در دهه‌های بعد افزایش یافته است. هوش مصنوعی مدت زیادی است که باعث تغییر در صنعت کریپتو شده است، اما به نظر می‌رسد که هیچ چیزی اندازه چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) صدا نداشته است.

نرم افزار پشت چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) از طریق یادگیری محاوره‌ای عمل می‌کند که به موجب آن با تعدادی از دستورات گفتگوی دستی تعامل دارد و به آنها پاسخ می‌دهد، البته به روشی بسیار هوشمندتر، شهودی و دقیق‌تر از سایر نرم افزارهای هوش مصنوعی!

چگونه چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) را می‌توان در ارز های دیجیتال اعمال کرد

در حال حاضر چندین مورد استفاده برای چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) وجود دارد (و همچنین برنامه‌های کاربردی و پیشرفت‌هایی که هنوز محقق نشده‌اند که می‌توانند با توجه به نیازهای صنعت بیشتر روی آن تمرکز کرده و توسعه یابند). با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی دقیق‌تر به اشتغال چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) در کریپتو بیندازیم.

۱. تعامل با مصرف کننده

وقتی صحبت از ماهیت نسبتاً جدید و معمولاً پرنوسان ارز دیجیتال به میان می‌آید، جای تعجب نیست که تعداد زیادی از افراد نسبت به قابلیت‌ها، کاربردها و پتانسیل آن احتیاط کنند – و یکی از بزرگترین موانع در رشد صنعت، ادامه جذب مشتریان جدید است.

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) با ارائه پاسخ‌های فوری و مختصر که نه تنها از داده‌های منابع برتر استخراج می‌شوند، بلکه با تعامل هزاران مصرف‌کننده با سؤالات یکسان (به عنوان مثال، بازخورد مثبت‌تر در پاسخ‌ها) به آموزش افرادی که سوال دارند کمک می‌کند.

حتی می‌تواند به کاربران کمک کند تا سؤالات متنوع‌تری را تشخیص دهند، مانند بهترین ارز دیجیتال برای خرید در حال حاضر!

۲. تجزیه و تحلیل عمیق برای پیش بینی بازار

هنگام استفاده از بازارهای مالی برای کسب سود، یکی از بزرگترین ابزارها (و مزایایی که یک معامله‌گر در اختیار دارد) پیش بینی زمان احتمال افزایش یا کاهش قیمت‌ها / ارزش‌ها خواهد بود.

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) از داده‌های بازار گذشته و کنونی، در کنار سایر تجزیه و تحلیل‌ها استفاده می‌کند تا مرتبط‌ترین بینش‌ها را در مورد تغییرات قیمت بازار برای تلاش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه دهد.

اگر معامله گران بخواهند بدانند بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۳ چیست، ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است بر اساس داده‌های تاریخی واقعی و تجزیه و تحلیل بازار، گزینه‌هایی را در اختیار آنها بگذارند.

یکی از ویژگی‌های عالی که چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) نسبت به سایر اشکال مشابه هوش مصنوعی پیش‌بینی کننده ارائه می‌کند، توانایی ایجاد نظرات خود در مورد اینکه چگونه اخبار و روندهای اقتصادی و اجتماعی ممکن است در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده بر جایگاه ارز های دیجیتال تأثیر بگذارد، است.

۳. ربات‌های معامله‌گر

همانطور که پیشرفت در فناوری و هوش مصنوعی رشد کرده است، بازار ارز دیجیتال بسیار در دسترس‌تر شده است و اکنون راحت‌تر از هر زمان دیگری می‌توان با استفاده از ربات‌های معامله‌گر به بازار ورود کرد.

این ربات‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و از الگوریتم‌ها، تجزیه و تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها برای بررسی بازارهای مالی و تعیین و اجرای سودآورترین معاملات ارزهای دیجیتال از طرف کاربر (معمولاً تحت پارامترهای تعیین‌شده) استفاده می‌کنند.

ربات‌های معامله‌گر این پتانسیل را دارند که به تعریف استراتژی‌های معاملاتی کمک کنند، پتانسیل سود را افزایش دهند و حتی به معامله گران و سرمایه گذاران اجازه دهند تا سبدهای خود را متنوع کنند. بنابراین افراد با هر سطح تجربه می‌توانند از آنها برای تقویت تلاش خود استفاده کنند.

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) وارد میدان می‌شود زیرا می‌تواند از ربات‌های معامله‌گر پشتیبانی کند و به تحلیل‌گران و برنامه نویسان امکان ایجاد نرم افزاری را بدهد که بتواند در کنار آن‌ها در مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی کار کند و همچنین کدهایی را تولید کند که می‌تواند با API‌های بلاک چین ادغام شود.

نرم افزار هوش مصنوعی و بخش‌های مالی و کریپتو

تمرکز فزآینده‌ای بر هوش مصنوعی وجود دارد زیرا در هر جنبه‌ای از سبک زندگی مدرن ادغام می‌شود. نمونه‌هایی در ارتباطات، محیط‌های کاری، خرده‌فروشی و حتی زندگی خانگی در حال ظهور هستند – و برنامه‌های کاربردی آن در ارز دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به بخش اصلی صنعت است.

در حالی که در حال حاضر ارزهای دیجیتال جدیدی با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در حال توسعه هستند، مزایای بیشتری را می‌توان در هنگام استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) و موارد مشابه برای پیش‌بینی‌های دقیق بازار، انجام تجزیه و تحلیل احساسات در میان صرافی‌های ارز دیجیتال و تصمیم‌گیری بهتر برای کسب درآمد از سرمایه‌گذاری مشاهده کرد.

همچنین بهبود عملکرد ربات‌های تجاری خودکار و حتی ایجاد قراردادهای هوشمند با عملکرد بهتر از طریق بلاک چین که در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

پتانسیل آینده چت جی‌پی‌تی (ChatGPT)

یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند از پتانسیل آینده چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) سود زیادی ببرد این است که چگونه می‌تواند نحوه ایجاد قراردادهای هوشمند را بهبود بخشد و ساده کند.

قراردادهای هوشمند برنامه‌های رایانه‌ای مبتنی بر بلاک چین هستند که توسط توسعه‌دهندگان برای ایجاد توافق‌های انعطاف‌پذیر یا قراردادهای هوشمند طراحی شده‌اند تا مجموعه‌ای از شرایط و ضوابط از پیش تعیین‌شده برای اجرای خودکار تجارت را برآورده کنند.

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) باز هم، پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به فناوری مشابه دارد، زیرا فرآیندهای منحصربه‌فرد آن می‌توانند بینش‌هایی در مورد هر گونه مزایا و خطراتی که ممکن است با قراردادهای هوشمند به وجود بیاید ارائه دهند و تنظیمات ارزشمندی را برای نتایج کاربردی‌تر پیشنهاد/اجرا کنند.

سوالات متداول

اهمیت هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال چیست؟

اهمیت اصلی هوش مصنوعی در کریپتو در مرحله فعلی آن شامل این موارد است: بهره‌وری بهبود یافته: هوش مصنوعی می‌تواند به خودکارسازی وظایف و فرآیندهای تصمیم گیری، بهبود کارایی و بهره‌وری کمک کند. تجزیه و تحلیل و بینش بهتر: هوش مصنوعی می‌تواند با عمل به عنوان یک بررسی اضافی برای بهبود دقت به تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ کمک کند.

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) چگونه بر بلاک چین تأثیر می گذارد؟

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی بر روی وب ۳ و چشم انداز بلاک چین تأثیر بگذارد. چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) می‌تواند با ارائه رابط‌های زبان طبیعی، تعامل کاربران با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و پلتفرم‌های بلاک‌چین را آسان‌تر کند.

آیا چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) راه رو به جلو برای تجارت ارز های دیجیتال است؟

وقتی صحبت از هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال به عنوان نهادهای جداگانه (و همچنین بازار مالی گسترده‌تر) به میان می‌آید، هنوز برای بسیاری از افراد در مورد برنامه‌های کاربردی، موفقیت و طول عمر آنها برای آینده ابهامات زیادی وجود دارد. با این حال، وقتی عملکرد گسترده و قدرت ماندگاری آنها را در نظر بگیرید، به سرعت آشکار می‌شود که این دو برای بهبود تجارت خودکار در آینده دست به دست هم خواهند داد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها