Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

جهش اخیر بیت کوین هنوز نتوانسته است شک و تردید در مورد ریزش اخیر قیمت بیت کوین در ماه مه را رفع کند.

این ارز دیجیتال طی دو روز حدود 14٪ بهبود یافته است و از ساعت 11:05 دقیقه صبح پنجشنبه به وقت لندن با قیمت 38،295 دلار معامله شد. در حالی که این حرکت ممکن است خریدارها را تشویق کند، تیم   JPMorgan اظهار کردند که عقب ماندگی بازارهای آتی نسبت به قیمت لحظه‌ای این ارز دیجیتال، نشانگر احتیاط در مورد بیت کوین است.

استراتژیست‌های جی پی مورگان به سرپرستی نیکولاس پانیگیرتزوگلو در یادداشتی اینگونه بیان کردند:

ما معتقدیم که بازگشت به این سطح قیمت عقب مانده در هفته‌های اخیر سیگنال منفی و نشانگر بازار خرسی بیت کوین است.” آنها افزودند که سهم نسبتاً کاهش یافته ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال یکی دیگر از روندهای نگران کننده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل جی پی مورگان میانگین قیمت 21 روزه معاملات آتی بیت کوین نسبت به  قیمت‌های لحظه‌ای کاهش یافته است و نشان داد که منحنی معاملات آتی بیت کوین بیشتر از سال 2018 عقب مانده است. در آن سال این ارز دیجیتال پس از افزایش قیمت، 74٪ سقوط کرد. طبق این گزارش، عقب ماندگی “تحولی غیرمعمول و بازتاب میزان ضعف تقاضای بیت کوین در حال حاضر از سوی موسسات سرمایه گذاری” است که تمایل به استفاده از قراردادهای ذکر شده در بورس کالا در شیکاگو را دارند.

طبق داده‌های CoinGecko، سهم بیت کوین از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 42٪ است که تقریباً 70٪ از ابتدای سال کاهش نشان می‌دهد. برای برخی از تحلیلگران، این تا حدی نشانه علاقه سرمایه گذاران خرده فروشی به سمت خرید دیگر ارزهای دیجیتال است.

استراتژیست‌های JPMorgan در گزارش 9 ژوئن بیان کردند که اگر سهم بیت کوین از ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 50 درصد برسد شاید بتوان در مورد بازار صعودی آن صحبت کرد. پیش از سقوط قیمت بیت کوین، Panigirtzoglou در اوایل ماه مه نسبت به کاهش سهم بیت کوین از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هشدار داده بود.

معامله گران منتظر کاتالیزور بعدی برای بیت کوین هستند تا قیمت آن از محدوده 30،000 تا 40،000 دلار عبور کند. انتقاد عمومی از انرژی مورد نیاز برای استخراج این ارز دیجیتال توسط ایلان ماسک و سرکوب نظارتی چین از جمله موانع برای عبور قیمت بیت کوین از این مقاومت‌هاست. چهارشنبه پس از آنکه السالوادور پیشنهاد قانونی بیت کوین را ارائه داد، خریدارها مقداری به حرکت درآمدند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها