Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگترین بانک سنگاپور می‌گوید: بیت کوین می‌تواند ذخیره بهتری نسبت به دلار باشد

بزرگترین بانک سنگاپور، DBS، بیت کوین را نسبت به دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارزشی ترجیح می‌دهد.

دفتر رئیس سرمایه گذاری در DBS اخیراً یادداشتی را به سرمایه گذاران منتشر کرده است که بیت کوین را به عنوان یک دارایی با ارزش برای ذخیره بیشتر از دلار آمریکا می‌داند.

DBS استدلال می‌کند که در حالی که بانک‌های مرکزی جهانی تزریق فیات را به اقتصاد ادامه می‌دهند، بیت کوین می‌تواند گزینه دیگری برای سرمایه گذارانی باشد که به دلار به دلیل کاهش قیمت آن علاقه‌ای ندارند.

در واقع، افزایش تصاعدی قیمت بیت کوین تنها با افزایش‌های ناگهانی ترازنامه بزرگترین بانک‌های مرکزی جهانی در سراسر جهان رقابت می‌کند (ذخیره فدرال ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک ژاپن (BOJ)، و همچنین بانک خلق چین (PBOC).

چنین روندهایی بدون شک تقاضا برای ارزهای جایگزین را افزایش می‌دهد، حتی اشکال ارزهای دیجیتالی نامتعارف را که به طور بالقوه ذخیره‌ای با ارزش‌تر از دلار آمریکا هستند را نشان می‌دهد.

DBS در ارزیابی خود یادآوری می‌کند که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین و عرضه محدود آن باعث می‌شوند تا بیت کوین به گزینه‌ای با ارزش برای سرمایه گذاران تبدیل شود. این تیم خاطر نشان می‌کند که به دلیل کمبود عرضه، بیت کوین به عنوان مناسب‌ترین کالای رمزنگاری شده توصیف می‌شود و به راحتی قابل انتقال است.

حتی الماسهایی با بهترین کیفیت نیز کندل‌هایی مثل بیت کوین را شکل نمی‌دهند.

این بانک اضافه می‌کند که به نظر می‌رسد بیت کوین ارتباط کمتری با سایر دارایی‌ها داشته باشد، به این معنی که می‌تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا سبد سهام خود را متنوع کنند.

با این حال، DBS اذعان می‌کند که بیت کوین، به دلیل اتکا به مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) که برای تأیید معاملات به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد، دارای مشکل مقیاس پذیری است.

بانک DBS اظهار داشت که انرژی مورد استفاده شبکه برای معاملات و استخراج بیت کوین، ممکن است نگران کننده باشد.

اخیراً، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که تسلا به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی در مورد روند استخراج بیت کوین، دیگر بیت کوین را به عنوان روش پرداخت قبول نمی‌کند.

DBS همچنین هشدار می‌دهد که بیت کوین یک دارایی بی ثبات است که ممکن است در آینده با خطرات نظارتی روبرو شود. این بانک همچنین پیشنهاد می‌کند که اگر بیت کوین به عنوان یک دارایی قابل اعتماد خارج از کنترل دولت باشد، “بعید است دولت‌های مرکزی در برابر تهدید جایگزینی ارزهای مختلف با بیت کوین، بیکار بمانند.”

بانک DBS اینگونه نتیجه گیری می‌کند که با وجود آینده نسبتاً نامشخص خود، بیت کوین می‌تواند در صف مقدم آغاز “انقلاب پولی” باشد و “فرصتی است که پول فیات نمی‌تواند این فرصت را ایجاد کند”.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها