Categories
مقالات بیت‌کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دلایل بی‌شماری وجود دارد که چرا یک بازرگان در پذیرش پرداخت از طریق ارزدیجیتال‌های مردد است. در بسیاری از موارد، یک کوین به سرعت محبوب می‌شود اما پس از مدتی گمنام می شوند، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتریان همچنان یک هفته یا یک ماه دیگر از همان رمزارز استفاده کنند.

حتی مهم‌تر از همه، نوسانات همچنان در فضای رمزارزها، حتی در میان بزرگ‌ترین کوین‌ها از نظر سرمایه بازار، حکم‌رانی می کنند. این امر می‌تواند باعث خرابی در عملیات مالی یک بازرگان شود. با این وجود، گزارش اخیر در کوین تلگراف حاکی از آن است که 75٪ از مصرف‌کنندگان آمریکایی تمایل دارند گزینه پرداخت رمزارزها را برای خرید اقلامی که در فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند، داشته باشند.

تقاضای عمومی روزافزون سرانجام مقیاس پرداخت با رمزارزها را در بر خواهد گرفت، اگرچه بسیاری از فروشگاه‌ها مانع آن می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که باید در این مبحث حل شود این است که کدام کوین یا کوین‌ها برای این کار مناسب‌ترین هستند؟ در زیر، برخی از دلایلی که بیت کوین یا سایر آلت کوین‌ها می‌توانند بهترین انتخاب باشند را بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین

بیت کوین به عنوان رهبر ارزهای دیجیتال، بزرگ‌ترین سرمایه بازار و برجسته‌ترین نام را دارد. در واقع، بیت کوین در خط مقدم رمزارزها است که در فروشگاه‌های سنتی پیشرفت می‌کند. یک گزارش حاکی از آن است که نزدیک به 4000 فروشگاه جدید در سراسر جهان پذیرش بیت کوین را تنها در یک سال آغاز کرده‌اند.

بسیاری از دلایلی که چرا بیت کوین می‌تواند بهترین گزینه برای فروشگاه‌هایی باشد که در حال پذیرش پرداخت با رمزارزها هستند، واضح است؛ بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتالی موجود است و از زمان آغاز جنبش رمزارزها تاکنون بوده است. فروشگاه‌هایی که نگران این موضوع بودند که آیا تعداد کافی مشتری با یک رمز ارز خاص تجارت می‌کنند یا خیر، ترس آن‌ها با بیت کوین برطرف شده است.

با وجود ده‌ها میلیون کیف پول بیت کوین، تعداد کاربران بیت کوین بسیار زیاد است. تا مارس 2018، حدود 5.15٪ از آمریکایی ها دارای بیت کوین بودند، بیشتر از رقبایی مانند اتریوم. بنیان‌گذار موتور جستجوی رمزتجاری Spendabit، دیوان کالابریز، اظهار داشت که BTC اصولا رمزارز غالب برای معامله است که احتمالاً به‌دلیل بلوغ BTC، شناخت برند و حرکت بیت کوین است.

بیت کوین همچنین یکی از مقاوم‌ترین کوین‌های چند ماه گذشته در برابر تلاطم در حوزه ارز دیجیتال بوده است. این امر همچنین می‌تواند قابلیت درک پذیرش آن‌را برای بسیاری از بازرگانان افزایش دهد. از طرف دیگر، این‌که بیت کوین ارزش خود را بهتر از بسیاری از رقبای خود حفظ کرده است، می تواند در برابر ادغام آن با پرداخت‌های تجاری سنتی مورد بحث باشد، زیرا سرمایه‌گذارانی که به دنبال خلاص شدن از شر بیت کوین هستند، فکر می‌کنند که این کار باعث ارزش گرفتن آن می شود.

آلت کوین‌ها

آلت کوین ها، گروه بزرگی از رمزارزها هستند که در مقایسه با بیت کوین تا حدی زیر سلطه آن هستند و دلایل قانع کننده‌ای نیز برای پذیرش آن‌ها وجود دارد. در حالی که نوسانات بالا، زمان معاملات و هزینه‌های بیت کوین می‌تواند مانعی برای بسیاری از مشتری‌ها باشد که مشتاق نیستند بیشتر از آنچه برای خریدهای کوچک نیاز دارند ریسک کنند، آلت کوین‌ها می‌توانند معاملات ارزان‌تر و سریع‌تری را ارائه دهند.

هزینه های معاملات لایت کوین به طور متوسط کمی بیشتر از 5 سنت است. بیت کوین کش و دوج کوین حتی کمتر است و برابر با متوسط کسری از یک سنت کارمزد به ازای هر معامله. البته، این هزینه‌ها همیشه تغییر می‌کند، بنابراین نمی‌توان گفت که آیا این موضوع برای همیشه درست خواهد بود یا خیر.

بسیاری از آلت کوین‌ها نیز زمان تأیید سریع‌تری نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهند. این امر هم برای مشتریان و هم تاجران جذاب است. از طرف دیگر، آلت کوین ها به خاطر کوچک‌تر بودن و محبوبیت کمتر نسبت به بیت کوین با ریسک همراه هستند. یک تاجر هرگز نمی‌تواند مطمئن باشد که آلت کوین مورد نظر موجود یا محبوب خواهد ماند.

برای برخی از بازرگانان تصمیم‌گیری بین بیت کوین و آلت کوین ها تصمیم ساده‌ای است: فقط انواع مختلف رمزارزها را می‌پذیرند و آن را روزانه معامله می‌کنند، اما برای بعضی به یک یا تعداد اندکی آلت کوین محدود می‌شود. هرچه زمان می‌گذرد، مشخص می‌شود که کدام کوین یا کوین‌هایی در بالای بقیه قرار می‌گیرند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها