Categories
مقالات بیت‌کوین

تعدادی پیش‌بینی از آینده قیمت بیت‌کوین برای میان‌مدت تا بلندمدت وجود دارد که هنوز پابرجا هستند. برخی از این پیش بینی‌ها را بررسی می‌کنیم.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیت کوین که در اوایل سال ۲۰۰۹ ایجاد شد تاکنون ده‌ها هزار درصد رشد داشته است و از قیمت زیر ۱ دلار به قیمت ۷۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. یکی از داستان‌های واقعی که این صعود قیمت را به بهترین شکل نمایش می‌دهد داستان خرید دو پیتزا در سال ۲۰۱۰ میلادی است که بابت آن ۱۰٫۰۰۰ بیت کوین پرداخت می‌شود. این اولین معامله‌ای بود که به صورت رسمی با بیت‌کوین انجام شده است. اما هم اکنون دیگر کسی برای خرید پیتزا، بیت کوین‌های خود را هدر نمی‌دهد. چراکه ۱۰٫۰۰۰ بیت کوین حال که در ابتدای سال ۲۰۲۳ هستیم با قیمت هر واحد ۳۰ هزار دلار نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

اما آیا محدودیتی برای قیمت بیت‌کوین وجود دارد و اگر چنین است این محدوده کجاست و چگونه محاسبه می‌شود؟ صادقانه بخواهیم بگوییم هیچ کس به طور قطع نمی‌داند. تعداد زیادی از مخالفان بیت کوین وجود دارند که بازار آن را به‌عنوان یک حباب می‌بینند و آماده‌اند تا قیمت بیت کوین را به صفر بازگردانند و در مقابل تعداد زیادی از طرفداران بیت کوین بر این باورند بیت کوین تا ۳۰ برابر قیمت فعلی خود رشد می‌کند و به یک میلیون دلار خواهد رسید. در ادامه با ما همراه باشید تا پیش بینی‌هایی از آینده قیمت بیت کوین را با یکدیگر بررسی کنیم.

پیش بینی آینده قیمت بیت کوین

تعدادی پیش‌بینی از آینده قیمت بیت‌کوین برای میان‌مدت تا بلندمدت وجود دارد که هنوز پابرجا هستند. در ادامه برخی از هیجان انگیزترین پیش بینی‌ها برای آینده قیمت بیت کوین آورده شده است.

۱. کی ون پترسن – ۱۰۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۷

کی ون پیترسن تحلیلگر Saxo Bank، یک بانک سرمایه گذاری دانمارکی است که در تجارت آنلاین و سرمایه گذاری تخصص دارد. Van-Petersen که در سنگاپور با مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد و امور مالی از دانشکده بازرگانی کپنهاگ مستقر است، یک کاربر فعال توییتر است که هیچ ترسی از حدس و گمان در مورد موضوعات سخت مانند قیمت ارزهای دیجیتال ندارد. پیترسن به‌عنوان فردی که با موفقیت قیمت بیت کوین را تا ۳۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۷ پیش بینی کرد معتقد است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۷ به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار در هر واحد افزایش خواهد یافت.

حساب توییتر کی ون پیترسن: @kvp_macro

۲. رونی مواس – ۵۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۷

رونی مواس موسس و مدیر تحقیقات Standpoint Research است، یک شرکت تحقیقاتی سهام که هم برای سرمایه گذاری های سنتی و هم سرمایه گذاری های جدید حسابداری می‌کند. Moas یک کاربر مشتاق توییتر و تحلیلگر وال استریت است که در ده‌ها مصاحبه تلویزیونی و رادیویی حضور داشته و دارای مدرک MBA در امور مالی است. مواس پیش بینی می‌کند که بیت کوین تا سال ۲۰۲۷ به قیمت ۵۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید. او همچنین پیشنهاد ثروت ارزهای دیجیتال را با رونق دات کام مقایسه کرده است.

حساب توییتر رونی مواس: @RonnieMoas

۳. ونس کاسارس – ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۷

ونس کاسارس موسس و مدیر عامل Xapo، یک استارتآپ کیف پول بیت کوین، و عضو هیئت مدیره در PayPal است. کاسارس ابتدا به دلیل نوسانات مالی بالا در کشورش آرژانتین به بیت کوین علاقه مند شد. او در کنفرانس Consensus ۲۰۱۷ در نیویورک گفت که معتقد است بیت کوین زمانی قبل از سال ۲۰۲۷ به یک میلیون دلار خواهد رسید. حتی بهتر از آن، او معتقد است که بیت کوین می‌تواند طی ۵ سال آینده به یک میلیون دلار برسد و در ۲۳ می ۲۰۱۷ گفت که این نقطه عطف “در ۵ تا ۱۰ سال” خواهد بود، یعنی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷.

حساب توییتر ونس کاسارس: @wences

۴. اندی ادستروم – ۴۰۰٫۰۰۰ دلار سال ۲۰۳۰

اندی ادستروم مدیر دارایی یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در کالیفرنیا است. شرکت isory به نام WESCAP. او خود یک سرمایه‌گذار و کاربر مشتاق توییتر است. مهمتر از آن، او یکی از طرفداران بیت کوین است و دائماً در مورد این موضوع توییت می‌کند و حتی کتابی با عنوان «چرا بیت کوین بخریم» نوشته است. در فوریه ۲۰۲۰، ادستروم پیش بینی کرد که بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ارزش بازار ۸ تریلیون دلاری خواهد رسید. اگرچه او به آن اشاره نکرد، این اندازه تقریبی بازار طلا در نظر گرفته می‌شود. در هر صورت، این، قیمت بیت‌کوین را در حدود ۴۰۰٫۰۰۰ دلار قرار می‌دهد. جالب اینجاست که ادستروم معتقد است بیت‌کوین می‌تواند به ارز پیش فرض جهان تبدیل شود.

حساب توییتر اندی ادستروم: @edstromandrew

۵. دوقلوهای وینکلووس – ۵۰۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۳۰

دوقلوهای وینکلووس – میلیاردرهای معروف بیت کوین گفته‌اند که بیت کوین پتانسیل رسیدن به قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۳۰ را دارد. تایلر وینکلووس گفت: «تز ما این است که بیت کوین طلای دوم است، که البته با رسیدن به ارزش بازار ۹ تریلیون دلار، طلا را کنار می‌زند، بنابراین ما فکر می‌کنیم قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۵۰۰٫۰۰۰ دلار باشد.»

حساب توییتر دوقلوهای وینکلووس: @tylerwinklevoss

۶. جرمی لیو – ۵۰۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۳۰

جرمی لیو شریک Lightspeed Venture Partners است که به عنوان اولین سرمایه گذار در برنامه رسانه اجتماعی اسنپ چت مشهور است. سرمایه‌گذاری‌های دیگر لیو شامل شرکت چندرسانه‌ای Beme، خدمات فهرست‌بندی VarageSale و کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس است. دارایی خالص او حدود ۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در صحبتی با Business Insider در ماه مه ۲۰۱۷، لیو گفت که قیمت بیت کوین می‌تواند “واقع بینانه” تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰٫۰۰۰ دلار برسد. پیش بینی لیو توسط پیتر اسمیت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران بلاک چین – محبوب‌ترین کیف پول بیت کوین در جهان – پشتیبانی شد.

حساب توییتر جرمی لیو: @jeremysliew

۷. چامات پالیهاپیتیا – ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۳۷

چامات پالیهاپیتیا مالک مشترک گلدن استیت وریرز است. سفر بیت کوین او با سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. در یک مقطع، او ۵ درصد از کل بیت کوین در گردش را در اختیار داشت. پالیهاپیتیا پیش بینی کرده است قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۷ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

حساب توییتر چامات پالیهاپیتیا: @chamath

جمع بندی

در مورد قیمت بیت کوین در آینده پیش بینی‌های بسیار متفاوتی وجود دارد. طبیعتا هر فرد طبق تحلیل‌ها، برداشت‌ها و تجربیاتی که دارد نظر خود را اعلام می‌کند. بنابراین نمی‌توان از این نظرات به عنوان مرجعی معتبر استفاده کرد. بیت کوین نیز مانند سایر دارایی‌های مالی از همه چیز تاثیر می‌پذیرد، از جنگ و خشکسالی گرفته تا تورم و درصد بیکاری تا صلح و رونق اقتصادی.

به همین جهت هیچ پیش بینی قیمت برای آینده بیت‌کوین نمی‌تواند به طور صد در صد درست باشد. امیدواریم مطلب “۷ پیش بینی از آینده قیمت بیت کوین” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد پیش بینی آینده قیمت بیت کوین وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

قیمت بیت کوین در آینده چگونه تعیین می‌شود؟

عامل عرضه و تقاضا همیشه تعیین کننده قیمت است. قیمت بیت‌کوین در آینده نیز به عرضه و تقاضا برای آن بستگی دارد.

قیمت بیت کوین در آینده به چه عواملی بستگی دارد؟

قوانین دولت‌ها. پذیرش کسب و کارهای بزرگ مثل آمازون و علی بابا. پذیرش بانک‌ها و شرکت‌های مالی و سرمایه گذاری معتبر و در نهایت عموم مردم.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها