اخبار آلتکوین‌ها

فورک مهم کاردانو وارد فاز آزمایشی شد

کاردانو همچنان یکی از معدود آلت کوین‌هایی است که در میان ریزش اخیر بازار ارزهای رمزنگاری قدرت خود را نشان می‌دهد و آخرین اعلامیه توسعه دهندگان آن مطمئناً موجب هیجان سرمایه گذاران و دارندگان آن شده است.

روز پنجشنبه، IOHK، توسعه دهنده این کوین، اعلام کرد عرضه آزمایشی “Alonzo” و همچنین نقشه راه آن نشان می‌دهد که چگونه تا ماه آگوست عملکرد کامل خود را بدست خواهند آورد. هارد فورک Alonzo از چندین قابلیت جدید برای بلاکچین استفاده می‌کند، از جمله قراردادهای هوشمند که به نوبه خود راه اندازی تعدادی از برنامه‌های جدید دیفای را تسهیل می‌کند.

مزایای استفاده از اتریوم

اتریوم به دلیل ادغام قرارداد هوشمند از رقبای خود پیشی گرفته است اما کاردانو در حال پیوستن به این گروه است و به زودی می‌تواند با اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و سایر شبکه‌های قرارداد هوشمند که در فضای رمزنگاری هستند، رقابت کند.

آلونزو که به نام ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر آلونزو چرچ نامگذاری شده است، می‌تواند منجر به کسب سود بیشتر کاردانو شود زیرا سرانجام توانایی رقابت با سایر شبکه‌های دیفای را خواهد داشت. اتریوم رهبر این دسته از شبکه‌هاست، با این وجود هزینه‌های بالای آن و معاملات کند باعث شده است که برخی از افراد به دنبال خدمات خاصی مانند ایجاد DAppها در جای دیگری باشند.

مسئله اثر کربنی نیز وجود دارد، مشکلی که اتریوم و بیت کوین در این اواخر به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، اخیراً پرداخت بیت کوین برای اتومبیل‌های تسلا را به دلیل تأثیری که استخراج بیت کوین بر محیط زیست دارد، به حالت تعلیق درآورد. وی از آن زمان در هفته جاری با تعدادی از ماینرها و شرکت‌های استخراج ملاقات کرد، تا برای بهبود وضعیت استخراج بیت کوین اقداماتی انجام دهند.

ارتقا اتریوم 2.0  باید مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد اما هنوز دو سال دیگر تا عرضه و انتشار آن باقی مانده است. از طرف دیگر، کاردانو قبلاً بر اساس مدل اثبات سهام عمل می‌کرد و احتمالاً تا زمان راه اندازی اتریوم 2.0 بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود.

توسعه مداوم برای ارتقا

کاردانو از زمان راه اندازی در سال 2015 تحت تحقیقات و آزمایشات فراوانی قرار گرفته است و در نتیجه ارتقاهای متعددی از آن انتشار یافته است. توسعه دهندگان مرحله “شلی” را در سال گذشته راه اندازی کردند، یک نسخه جدید که از یک بلاکچین متحد و متمرکز به یک مرکز غیرمتمرکز تبدیل می‌شود و جامعه به اعتبار سنج‌های آن تبدیل می‌شوند.

عرضه آلونزو در سه مرحله آبی، سفید و بنفش ارائه می‌شود. هر مرحله  تحولات جدیدی را ارائه می‌دهد و در مرحله بنفش یک دوره هیجان انگیز از بروزرسانی‌های کلیدی ایجاد می‌شود

در قسمتی از اعلامیه رسمی آمده است: “طی چند ماه آینده، برنامه بیشتر گسترش خواهد یافت، زیرا ما در آزمایش و نصب ویژگی‌های جدید شبکه آزمایشی جدیدی را بکار می‌گیریم.”

“ما در حال تهیه اسناد و راهنماهایی برای کاربران هستیم و به زودی آنها را منتشر خواهیم کرد.”

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا