اخبار بیت کوین

گزارش ریسک بانک مرکزی اروپا در مورد بیت کوین

بانک مرکزی اروپا گزارش ریسک در مورد بیت کوین را منتشر می‌کند، رمزنگاری را با دوره شیدایی لاله مقایسه می‌کند

در اوایل هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا گزارش جدیدی در مورد ثبات مالی اتحادیه اروپا منتشر کرد. این گزارش با عنوان بررسی ثبات مالی (FSR)، جزئیات خطرات احتمالی بیت کوین و سایر دارایی‌های مرتبط با رمزنگاری را شرح می‌دهد.

در زمینه گسترده‌تر اقتصادی، بانک مرکزی اروپا اظهار داشت که “علائم هیجان بسیار” در دارایی‌های رمزنگاری به طور بالقوه نگران کننده است، اما خطرات ثبات مالی محدود هستند.

در حالی که بانک مرکزی اروپا پیشنهاد می‌کند که رمزنگاری‌ها خطر کمی دارند و هیچ خطری ندارند، دولت‌های دیگر استفاده روز افزون و ارزش معاملاتی آنها را تهدیدی برای حاکمیت خود دانسته‌اند.

هنگامی که بیت کوین و سایر رمزنگاری‌ها در اوایل سال جاری به بالاترین حد خود رسیدند، دولت هند تهدید به ممنوعیت کامل ارزهای رمزنگاری کرد. با سقوط لیر ترکیه و هجوم مردم ترکیه به سمت دارایی‌های رمزنگاری شده به عنوان پناهگاهی در مقابل تورم، دولت اقداماتی را برای منع استفاده از آن انجام داد. از طرف دیگر کره جنوبی چنان مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرد که Okex و Binance عملیات خود را در این کشور متوقف کردند. این لیست ادامه دارد.

ECB به حباب بالقوه بیت کوین، فساد و خطرات زیست محیطی آن می‌پردازد

بانک مرکزی اعلام کرد که یکی از اصلی‌ترین مسائل بیت کوین و ارزهای رمزنگاری ماهیت ناپایدار و سوداگرانه آنها بود – و افزایش قیمت این دسته از ارزهای رمزنگاری را با دوره شیدایی گل لاله مقایسه می‌کند.

در این گزارش آمده است:

افزایش قیمت بیت کوین، حباب‌های مالی قبلی مانند شیدایی لاله ها و حباب دریای جنوبی را در دهه‌های 1600 و 1700 تحت الشعاع قرار داده است.

اثر کربنی بیت کوین و استفاده بالقوه آن برای اهداف غیرقانونی موجب نگرانی است. دارایی‌های رمزنگاری هنوز به طور گسترده برای پرداخت استفاده نمی‌شوند و موسسات منطقه یورو در معرض ابزارهای مالی مرتبط با رمزنگاری قرار ندارند، بنابراین خطرات ثبات مالی در حال حاضر محدود به نظر می‌رسند.

در حالی که دولت اروپا هنوز اقدامی مستقیم برای منع کردن صنعت در حال رشد ارزهای رمزنگاری انجام نداده است، از سال گذشته چارچوب قانونی جدیدی برای ارزهای رمزنگاری را در دست توسعه دارد.

مانند دیگر قدرت‌های اقتصادی مانند ایالات متحده و چین، اتحادیه اروپا از ایده راه اندازی بانک مرکزی ارز دیجیتال در آینده نزدیک استفاده کرده است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا