Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت گلس نود به تازگی با بررسی و ردیابی داده‌های مربوط به کارمزد صندوق محبوب بیت کوین تراست گری اسکیل (GBTC)، جریان ورود و خروج بیت کوین از دو صندوق ETF پرپس و 3iQ و همچنین مقدار خروجی خالص بیت کوین از صرافی کوین بیس اینگونه نتیجه گیری کرده است که تقاضای موسسات سرمایه گذاری برای بیت کوین در حال کاهش است.

موسسات سرمایه گذاری علاقه خود به بیت کوین را از دست می‌دهند

صندوق سرمایه گذاری بیت کوین تراست گری اسکیل در کانادا به معاملات خود با تخفیف ادامه می‌دهد و پول از این صندوق ETF بیت کوین در حال خارج شدن است.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که پول از صندوق‌های ETFهای بیت کوین در حال خارج شدن است.

این گزارش اینگونه نتیجه گیری می‌کند که این اتفاق به دلیل این است که موسسات سرمایه گذاری علاقه خود به بیت کوین را از دست داده‌اند.

اما یکی از مدیرعاملان این ETFهای ارزهای دیجیتال متفاوت فکر می‌کند.

طبق یافته‌های جدید شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلس نود، تقاضای موسسات برای ارزهای دیجیتال در حال کاهش است.

امروز این شرکت در گزارشی اظهار کرد که علاقه موسسات سرمایه گذاری (سازمانهای بزرگی که پول زیادی برای سرمایه گذاری در اختیار دارند) به بازار بیت کوین که بزرگترین ارز دیجیتال از نظر سرمایه بازار است رو به کاهش است. در این گزارش اشاره شده است که می‌توان با مشاهده وضعیت صندوق بیت کوین تراست گری اسکیل (GBTC) به این نتیجه دست یافت.

گلس نود گفت، GBTC، یک صندوق محبوب برای سرمایه گذاری است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد در سهام‌های بزرگ بیت کوین سرمایه گذاری کنند، در حال حاضر به طور مداوم با کاهش ارزش خالص دارایی (NAV) معامله می‌شوند. معنی این امر این است که خرید سهام بیت کوین تراست گری اسکیل اکنون هزینه کمتری دارد. اما تا همین اواخر اینطور نبود. برای سالها، سرمایه گذاران برای خرید و معامله به GBTC کارمزد پرداخت می‌کردند.

در این گزارش آمده است: “عامل اصلی افزایش قیمت بیت کوین در سالهای 2020 و 2021 به دلیل افزایش تقاضای موسسات سرمایه گذاری بود.” “یکی از بزرگترین عوامل مرتبط با این افزایش تقاضا، ورود جریان یک طرفه کوین به صندوق سرمایه گذاری GBTC Grayscale بود بگونه‌ای که معامله گران مجبور بودند کارمزد بالایی را در طی سال 2020 و اوایل سال 2021 پرداخت کنند.”

این گزارش همچنین اضافه می‌کند: “از فوریه 2021، روند ورود سرمایه به GBTC معکوس شده و با کاهش مداوم نسبت به NAV معامله می‌شود، بطوریکه در اواسط ماه مه شدیدترین کاهش نزدیک به 21.23٪ را تجربه کرد.”

در ادامه این گزارش اضافه شد که مقدار ترکیبی بیت کوین برای دو صندوق محبوب قابل معامله در بورس (ETF)، Purpose و 3iQ، کاهش یافته است. در حال حاضر، جریان خالص ترکیبی هر دو ETF طی ماه گذشته نشان میدهد که در مجموع 8،037 بیت کوین از این صندوق‌ها خارج شده است.

در این گزارش آمده است که دارایی‌ صندوق 3iQ تا بیش از 10،483 بیت کوین (بیش از 381 میلیون دلار با قیمت‌های امروز) کاهش یافته است.

دلیل نگرانی؟

طبق گفته مدیر عامل 3iQ، فرد پای، این کاهش صرفاً نشانه‌ این است که سرمایه گذاران موفق در حال دریافت سود خود از صندوق هستند.

مدیرعامل ETF مستقر در تورنتو گفت: “به هیچ وجه کاهشی وجود ندارد” و افزود که شرکت وی تنها در دو هفته گذشته با صدها مشتری بالقوه ملاقات کرده است.

وی ادامه داد: “درخواستی که دریافت می‌کنیم هنوز واقعی و قابل توجه است.” طبق گفته پای، این خروجی به خاطر سرمایه گذارانی بود که سود خود را نقد کرده‌اند.

صندوق 3iQ ETF تنها صندوق ETF ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی است. ETF، یک محصول سرمایه گذاری است که قیمت یک دارایی را ردیابی می‌کند، که در این مورد، آن دارایی بیت کوین می‌باشد. سرمایه گذاران می‌توانند سهامی را خریداری کنند که نماینده آن دارایی است.

در حالی که ایالات متحده هنوز منتظر ورود یک ETF مربوط به ارزهای دیجیتال است، کانادا چندین صندوق ETF را تأیید کرده است. 3iQ، اولین ETF ارزهای دیجیتال در کانادا، آوریل گذشته در بورس اوراق بهادار تورنتو فعالیت خود را شروع کرد.

گلس نود افزود موجودی بیت کوین در کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، بدون تغییر مانده است. پیش از این، در این صرافی مستقر در سانفرانسیسکو مقدار بیت کوی در حال کاهش بود و شاهد خروج بیت کوین از این صرافی بودیم زیرا این صرافی راهی مطمئن برای خرید بیت کوین توسط موسسات سرمایه گذاری بود. اما از دسامبر، این مقدار ثابت است.

در پایان این گزارش نتیجه گیری کرده است که: با مشاهده مقدار کارمزد GBTC، مقدار خروج خالص از صندوق‌های ETF ترکیبی QBTC و Purpose و همچنین موجودی ثابت و بدون تغییر در صرافی کوین بیس، به نظر می‌رسد تقاضای موسسات سرمایه گذاری تا حدودی کاهش یافته است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها