Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

علیرغم اصلاحات اخیر، قیمت بیت کوین توانسته است روی نمودار اصلاح بزند و در زمان نوشتن این مقاله در معاملات بسیار نزدیک به مقاومت 59-60 هزار دلاری ادامه می‌دهد. طی چند روز گذشته، بیت کوین پس از سقوط به 52 هزار دلار در اواخر ماه مارس، توانست بهبودی کامل را ثبت کند.

با این وجود وقتی این قیمت به ATH (بالاترین سقف تاریخی) نزدیک‌تر است، معامله‌گران ممکن است نگران افت قیمت دیگری در صورت وقوع فروش بیش از اندازه باشند. احتمال چنین سناریویی کم است اما نمی‌توان کاملاً رد کرد.

لازم به ذکر است، داده‌های ارائه شده توسط Santiment نشان می‌دهد که معاملات نهنگ‌ها با ارزش بیش از 1 میلیون دلار اکنون شاهد افزایش فعالیت هستند. حدود یک سال پیش، معاملات نهنگ‌ها شاهد 229 معامله در روز بود و این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در زمان نوشتن مقاله، بیت کوین شاهد حدود 1930 معامله نهنگ بوده است که این رقم 734 درصد افزایش داشته است.

در حالی که معاملات و آدرس فعالیت نشانه خوبی است، اما این امر همچنین می‌تواند باعث شود که نهنگ‌ها به دلیل ارزش بالایی که در زمان نوشتن این مقاله دارد، بیت کوین خود را بفروشند. با این حال، این دلیل عمده نگرانی برای معامله‌گران BTC نیست.

در درجه اول به این دلیل است که بسیاری از آدرس های نهنگ بیت کوین را حتی در بازار صعودی نگه می‌دارند و سطح قیمت 60 هزار دلار برای فروش کوین آن‌ها خیلی پایین است آن‌ هم با توجه به روند قیمت بیت کوین که در حال حاضر دارد و این واقعیت که ممکن است قبل از پایان سال به 100 هزار دلار برسد.

نمودار بیت کوین

علاوه براین، میزان عرضه در گردش طی 10 سال گذشته نیز با توجه به داده های ارائه شده توسط Glassnode، افزایش داشته است. طبق نمودار، عرضه فعال در 10 سال گذشته در زمان نوشتن این مقاله به ATH برابر با  2،024،764.179 BTC رسیده است.

درک فعالیت داخلی بیت کوین نیز می‌تواند در درک کلی بازار مفید باشد. با توجه به نمودار زنده تعدیل شده توسط Glassnode، بدیهی است که در حال حاضر کوین‌های بیشتری انباشته می‌شوند و نشان می‌دهد که رفتار نگه‌داری در بازار بیت کوین همچنان حاکم است. این گزارش با نشان دادن احساسات شدید هولدینگ در بازار، اشاره کرد که انباشت و تخریب متعادل که حاکی از نگهداری است به ویژه نسبت به روند صعودی قبلی در حال افزایش است.

یکی دیگر از علائم کلیدی صعود بیت کوین این واقعیت است که مدتی است که در حال حاضر خروج ارز با کمترین BTC در آدرس های مبادله افزایش یافته است. ترازهای صرافی در حالی روند نزولی مداومی داشته است که معامله‌گران کوین‌های خود را به نگهداری طولانی مدت منتقل کرده‌اند. طبق گزارش Glassnode طی 12 ماه گذشته، بیش از 3.27٪ از عرضه‌ها در بازار BTC از مبادلات خارج شده و به کیف پول‌های شخص ثالث انتقال پیدا کرده‌اند.

اگرچه ممکن است فروش و گرفتن سودهای کوتاه مدت وسوسه‌انگیز به نظر برسد اما معاملات بیت کوین نزدیک به 60 هزار دلار این‌بار ممکن است اصلاح نخورد. بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله حرکت صعودی قابل توجهی دارد و احتمالاً تلاش خواهد کرد مقاومت خود را بشکند زیرا تریدرها امیدوارند که با پیشرفت های ربع دوم سال 2021 رکورد جدیدی برای خود ثبت کند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها