اخبار بیت کوین

اسنودن: بسته 6 تریلیون دلاری تاثیر خوبی بر بیت کوین دارد

ادوارد اسنودن: محرک 6 تریلیون دلاری؟ برای بیت کوین خوب است

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف و فعال در زمینه حفظ حریم خصوصی، پس از آنکه دولت بایدن در این هفته گفت که بسته محرک 6 تریلیون دلاری تزریق خواهد کرد، در مورد بیت کوین اظهارنظر کرد.

اسنودن می‌گوید که این بسته انگیزه تقویتی خوبی برای بیت کوین دارد

ادوارد اسنودن، 37 ساله مشاور اطلاعات رایانه‌ای سابق آژانس امنیت ملی (NSA) و پیمانکار آژانس اطلاعات مرکزی (CIA)، بار دیگر درباره بیت کوین اظهار نظر کرد. پست توئیتری اسنودن پس از خبرهایی در روزهای اخیر درباره بسته محرکه 650 میلیارد دلاری دولت بایدن برای “بازگرداندن آمریکای بهتر” منتشر شده است. وال استریت ژورنال گزارش داد که POTUS در تلاش است تا از پیشنهاد بودجه بزرگ خود برای سال 2022 این جمعه رونمایی کند.

“شش تریلیون دلار؟ این برای بیت کوین خوب است، ”افشاگر ادوارد اسنودن روز جمعه گفت. این توییت در حال حاضر 41000 لایک خورده است و بیش از 6000 بار بازتوییت شده است.

البته، این اولین بار نیست که اسنودن از بیت کوین نام می‌برد؛ در سالهای اخیر، افشاگر و فعال حریم خصوصی در مورد این موضوع بسیار جدی بوده است. به عنوان مثال، اسنودن پس از سقوط بازار در 12 مارس 2020، ملقب به “پنجشنبه سیاه”، گفت:

این اولین بار است که احساس می‌کنم بیت کوین خریداری می‌کنم. این افت قیمت باعث وحشت زیادی شده است.

هنگامی که وزارت دادگستری آمریکا (DoJ) فروش کتاب اسنودن را پس از اعلام شکایت علیه این افشاگر توقیف کرد، اسنودن نیز در توییت خود نوشت: “در نتیجه، این برای بیت کوین عالی است.” از طرف دیگر، طرفداران بیت کوین با اسنودن مهربان نبوده‌اند زیرا او چندین بار این دارایی رمزنگاری را مورد  نقد قرار داده است. اسنودن اخیراً سخنان بنیاد حقوق بشر (HRF) الکس گلادشتاین را در توییتر مورد انتقاد قرار داد. مصاحبه اخیر اسنودن مورد پسند گلادشتین نبود.

این افشاگر چندین بار بیت کوین را مورد انتقاد قرار داده است، اما همچنین نشان می‌دهد که او به طور منظم از بیت کوین استفاده می‌کند و یک بار از آن به عنوان سیستم “اولین پول آزاد” در جهان یاد می‌کند. او چندین بار در مورد ارزهای حریم خصوصی مانند مونرو  (XMR) و زدکش  (ZEC) صحبت کرده است. شکی نیست که اسنودن معتقد به فن آوری‌های غیرمتمرکز است و بارها گفته است که رمزنگاری‌ها تهدیدی برای انحصار دولت ملی بر پول است.

در سال 2016، اسنودن یک بار گفت که “این فن آوری‌های جدید احتمال اعتراضات مالیاتی را افزایش می‌دهند.” اسنودن از آن زمان این توییت را حذف کرده است، اما هنوز هم به طور منظم تا به امروز در مورد بیت کوین و اقتصاد رمزنگاری صحبت می‌کند.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا