Categories
اخبار اتریوم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از گلس نود: در مورد کارمزد معاملاتی اتریوم، باید به ژوئن 2020 بازگردیم، قبل از” تابستان دیفای”، تا سطح مشابهی از کارمزدهای معاملاتی برای اتریوم را ببینیم.

شاید یوگی بررا زمانی که گفت: “دیگر هیچ کس به شبکه اتریوم نمی‌رود، این شبکه خیلی شلوغ است”، زمانهای آینده اتریوم را دیده بود.

این بلاکچین، که رقابت‌هایی را با شبکه‌های دیگر داشته است، ازدحام و کارمزد آن به بالاترین میزان دو رقمی خود رسید اما اکنون جهت آن تغییر کرده است.

طبق گزارش جدید گلس نود، درآمد ماینرها از کارمزد معاملات از مقدار 15000 اتریوم در روز بیش از 85 درصد کاهش یافته است. میانگین هفت روزه هم اکنون 1900 اتریوم است. این شرکت تحلیلی نوشت:

ما باید به زمان ژوئن 2020، قبل از” تابستان دیفای “، نگاه کنیم تا سطح مشابهی از کارمزدهای معاملاتی را ببینیم.

در همان ماه بود که پروتکل وام دهی دیفای کمپاند، توکن حاکمیت COMP خود را منتشر کرد و به طور غیر رسمی باعث شروع “تابستان دیفای” شد و تقاضا برای محصولاتی را در بین مردم برانگیخت که به آنها اجازه می‌دهد به جای استفاده از بانک یا سایر موسسات مالی، سرمایه خود را بدون دخالت هیچگونه واسطه‌ای به دیگران وام بدهند، وام بگیرند یا مبادله کنند. بسیاری از پروتکل‌های دیفای از زیرساخت‌های اتریوم استفاده می‌کنند و همچنین باعث افزایش محبوبیت شبکه می‌شوند.

هزینه معاملات با افزایش تقاضا برای شبکه افزایش می‌یابد. هر چه تقاضا برای انجام معاملات بیشتر شود، خواه پیشنهاد NFT باشد و یا وامهای کامپوند، فضای کمتری برای ورود معاملات دیگر در یک بلوک وجود دارد. در نتیجه، هزینه معاملات افزایش می‌یابد. وقتی فضای بیشتری در دسترس باشد، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

همانطور که در دکریپت اوایل این ماه گزارش شد، اکنون فضای بیشتری در دسترس است زیرا فعالیت دیفای کاهش یافته است. گلاسنود در 7 ژوئن نوشت که “ماه اخیر از نظر تاریخی کاهش چشمگیری داشته است.”

در ماه ژوئن، بر اساس داده‌های دیفای Pulse، میزان 1-2 میلیارد دلار در پروتکل‌های دیفای مبتنی بر اتریوم شناور بود. این مقدار که به عنوان “ارزش کل قفل شده” (TVL) شناخته می‌شود، امروز به بیش از 50 میلیارد دلار رسیده است. اما TVL در 11 ماه مه، برابر با 86 میلیارد دلار بود که یک روز پس از آن بود که اتریوم به بالاترین قیمت خود برابر با 4،165 دلار رسید.

پس از سقوط قیمت اتریوم در آخر هفته به زیر 2000 دلار، ماینرهای این شبکه،که به ازای پردازش معاملات کارمزد دریافت می‌کنند، تحت تاثیر کارمزدهای پایین‌تر قرار گرفته‌اند.
طبق داده‌های جمع آوری شده توسط BitInfoCharts، متوسط ​​کارمزد معاملات در 20 ژوئن 3.50 دلار بود. در تاریخ 12 مه، 69.92 دلار بود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها