Categories
اخبار اتریوم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم در حال نزدیک شدن به انتقال خود به استیکینگ است و تغییرات زیادی را در شبکه به همراه دارد. این دارایی هنوز تحت تأثیر هارد فورک لندن و نزدیک شدن به هارد فورک Altair است.

انتظار می‌رود عرضه اتر پس از اینکه Proof-Of-Stake در شبکه جای پایی پیدا کرد، روند صعودی خود را معکوس کند و کاهش یابد. تلاش دومین ارز دیجیتال بزرگ برای تکمیل مرحله گذار از ماینینگ در حال آماده شدن است.

چیزی فراتر از فشار کاهشی

هر روز که می‌گذرد اتریوم را به تکرار آینده خود نزدیک می‌کند که به نام اتریوم 2.0 نامگذاری شده است. نکته برجسته این نسخه، تغییر به Proof-of-Stake است که به طور گسترده تبلیغ می‌شود تا مزایای زیادی را برای شبکه به ارمغان بیاورد. طبق شبیه سازی انجام شده توسط شرکت تحلیلی Ultrasound Money، این انتقال منجر به کاهش عرضه اتر تا 2 درصد در سال می‌شود.

این فرض در شرایطی حاصل شد که وضعیت موجود در مورد میزان سوخت و نرخ تولید در هر بلوک حفظ شود. به یاد بیاورید که در ماه اوت، اتریوم، EIP-1559 را راه‌اندازی کرد که اندازه بلوک را افزایش داد و در عین حال کارمزد تراکنش‌ها را از بین برد. از زمان شروع EIP-1559، بیش از 1 میلیارد دلار اتر سوزانده شده است.

تیم بیکو، یکی از توسعه‌دهنده‌های اصلی اتریوم، می‌گوید که دلیل این کاهش این است که پاداش‌های استیکینگ ( سهام گذاری ) 5 تا 10 برابر کمتر از پاداش‌های حاصل از اثبات کار ( ماینینگ ) است.

تیم بیکو معیارهای دقیقی را ارائه نکرده است زیرا تعداد افرادی که در شبکه سهیم خواهند شد پس از اینکه این قابلیت فعال شد ناشناخته باقی می‌ماند. قاعده کلی این است که هر چه تعداد سهامداران بیشتر باشد، پاداش کلی بالاتر است. در حال حاضر، 118,099,644 ETH در گردش وجود دارد که بسیار بیشتر از 18,855,962 BTC در گردش است.

چقدر دیگر تا اثبات سهام

تلاش‌ها برای تحقق اتریوم 2 در حال انجام است. ارتقای Altair در 27 اکتبر به عنوان بخشی از فرآیندهای منتهی به ادغام به صورت زنده آغاز شد. برای پیشبرد اهداف، تیم توسعه دهنده اتریوم در یونان گرد هم آمدند و در آنجا با موفقیت توسعه شبکه Interop را تایید کردند.

موفقیت این جلسه باعث افزایش خوش بینی برای انتقال یکپارچه به Proof-of-Stake شد. اگرچه تاریخ دقیقی اعلام نشده است، اما تحلیلگران از راه اندازی احتمالی این مهاجرت در اوایل سال 2022 مطمئن هستند.

سوئیچ ( مهاجرت ) علاوه بر تحریک چیزی فراتر از فشار کاهش تورم، میزان انرژی مصرف شده توسط شبکه اتریوم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. نگرانی فزاینده‌ای در مورد نرخ مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی شبکه‌های اثبات کار وجود دارد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها