Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد ریزش ارزهای مطرح بازار از جمله بیت کوین ، اتریوم ، کاردانو ، بایننس کوین ، ریپل ، سولانا و دوج کوین هشدار داد.

بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده در یک سال گذشته ارزش خود را افزایش داده و ارزش بازار رمزنگاری شده را به رقم سرسام آور 2.1 تریلیون دلار رسانده است.

قیمت بیت کوین که در ماه آوریل پس از صعود شش ماهه به بالاترین حد خود برای هر بیت کوین به 65000 دلار رسید، در حال حاضر در حدود 50.000 دلار ثابت مانده است. در همین حال، قیمت اتریوم حتی بیشتر افزایش یافته است و قیمت بسیاری از رقبای جدید خود را افزایش داده است.

اکنون، در میان افزایش علاقه به ارزهای رمزنگاری شده کوچکتر مانند ADAکاردانو ، BNBبایننس کوین، XRPریپل ، SOLسولانا و ِDOGEدوج کوین، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) کریستین لاگارد هشدار داده است که ارزهای رمزنگاری شده ارز نیستند و باید به آن‌ها به عنوان دارایی‌های سوداگرانه (مشکوک) رفتار کرد.

لاگارد در پادکست بلومبرگ گفت:

من فکر می‌کنم ما باید بین ارزهای رمزپایه که بسیار سوداگرانه و مشکوک هستند و دارای مصرف انرژی شدید هستند با ارزهای موجود مانند دلار و یورو تمایز قائل شویم.

وی اضافه کرد:

رمز ارزها دارایی های بسیار سوداگرانه‌ای هستند که احتمالاً شهرت خود را به عنوان ارز اعلام می کنند، اما اینطور نیست.

او گفت:

رمزارزها ارز نیستند، نقطه پایان.

قابل توضیح است، بیت کوین، ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده با اختلاف قابل ملاحظه، هم اکنون به عنوان ارز و ذخیره ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که السالوادور اخیراً بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به ارز رسمی خود تبدیل کرده است.

با این حال، لاگارد در ادامه از استیبل کوین‌های رمزنگاری شده مانند تتر که با ارزهای سنتی یا دارایی‌های واقعی مرتبط هستند و ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) تمجید کرد.

لاگارد در سال 2019 نیز هشدار داد که ارزهای رمزنگاری شده سیستم را متزلزل می کنند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها