Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته گذشته، رئیس جمهور روسیه گفت استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای تسویه معاملات نفت “کمی زود است”. اما اکنون هدف روسیه جایگزینی ذخایر دلار آمریکا با دارایی های دیجیتالی در بلندمدت است.

در حالی که روسیه همچنان به دنبال دلار زدایی است، گزارش می‌شود که وزارت امور خارجه روسیه در حال بررسی جایگزینی دلار آمریکا با نه تنها ارزهای سنتی فیات بلکه ارزهای دیجیتالی است.

الکساندر پانکین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه سه شنبه خود با خبرگزاری محلی اینترفاکس، بر برنامه‌های این کشور برای کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر بین المللی روسیه و استفاده از آن برای تسویه حساب با شرکای خارجی تاکید کرد.

این مقام گفت که وزارت امور خارجه روسیه امکان جایگزینی دلار آمریکا با “برخی دارایی های دیجیتالی” در کنار سایر ارزها را رد نمی‌کند:

“ممکن است دلار آمریکا با ارزهای دیگر، ملی و منطقه‌ای و همچنین برخی دارایی‌های دیجیتالی در دراز مدت جایگزین شود.”

پانکین افزود که چنین جایگزینی مستلزم تلاش‌های چشمگیر دولت است، از جمله بازسازی مدل‌های همکاری بین حوزه‌های قضایی و مشاغل و همچنین ایجاد مکانیسم‌های جدید برای سیستم‌های جدید شهرک سازی.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که کمپین ضد دلارسازی روسیه در راستای تلاش‌های این کشور برای جلوگیری از چالش‌های ناشی از تحریم‌های دولت آمریکا است.

پانکین گفت:

“پرداخت‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های آمریکایی و یک سیستم تسویه حساب انجام می‌شود که به واشنگتن اجازه می‌دهد تا هرگونه معامله‌ای را که مشکوک می‌دانند، مسدود کند.”

وی افزود که دولت روسیه با یورو یا سایر ارزهای فیات با چنین مسائلی روبرو نشده است و تاکنون اقدامات مشابهی را برای سایر ارزهای ملی برنامه ریزی نکرده است.

چندین سال است که روسیه در حال بررسی اقداماتی برای کاهش سهم دلار آمریکا در صندوق رفاه ملی 186 میلیارد دلاری است. مقامات محلی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش چشمگیر دارایی‌ها از جمله یوان چین و سرمایه گذاری در طلا هستند.

آخرین اظهارات وزارت امور خارجه، علاقه روسیه را برای استفاده از رمزنگاری برای حل و فصل بین المللی بیشتر تقویت می‌کند. هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای تسویه معاملات نفت “کمی زود است”. رئیس جمهور همچنین از توانایی ارزهای رمزنگاری شده برای انتقال وجوه در سطح جهان اذعان کرد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها